از تالار فرهنگ بازدید کنید؛

برنامه های جذاب فاینکس ۲۰۱۷ برای سنین مختلف

عصر نمایشگاه- تالار فرهنگ باهدف آشنایی عموم مردم با مفاهیم بازار سرمایه ایران از روز ۲۶ فروردین ماه همزمان با افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۷) میزبان علاقمندان خواهد بود.

برنامه های جذاب فاینکس ۲۰۱۷ برای سنین مختلف
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از سنا، تالار فرهنگ برای نخستین بار در فاینکس 2017 با هدف آشنایی با مفاهیم بورسی و آگاهی بخشی در خصوص ورود به بازار سرمایه، از آغازین روز نمایشگاه در خدمت عموم علاقمندان است.

    از ویژگی های این تالار استفاده از تکنولوژی های نوین شامل واقعیت مجازی (virtual Reality)  و اینفوگرافی برای افزایش جذابیت و ساده سازی مفاهیم بورسی خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، در این تالار 10 پوستر اینفوگرافی به همراه واقعیت مجازی با موضوع بازار سرمایه جهت معرفی این بازار و محصولات و کاربردهای آن برای صنایع مختلف طراحی گردیده است.

    در بخشی از این تالار  نکات آموزنده برای ترویج فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه و آگاهی بهتر سرمایه گذاران در این بازار نصب شده است.

    همچنین در بخش دیگر این تالار فرهنگ سازی، تاریخچه بازار سرمایه شبیه سازی شده و عکس هایی قدیمی از نخستین روزهای این بازار نمایش داده شده است تا علاقمندان با روند تکاملی بازار سرمایه کشور آشنا شوند.

    نمایش فیلم ها و تیزرهای مناسب با بحث فرهنگ سازی نیز از دیگر بخش های این تالار فرهنگ است.

     

    فضایی متفاوت برای کودکان در فاینکس 2017

    با توجه به استقبال بسیار خوب دانش آموزان و کودکان از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در سال های گذشته، فاینکس 2017 امسال نیز میزبان دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است.

    بر اساس این گزارش، در فاینکس 2017 نیز همانند سال های گذشته، فضای گسترده ای برای حضور دانش آموزان به منظور آشنایی با مفاهیم مالی و اقتصادی شامل بورس بانک و بیمه در نظر گرفته شده است.

    این برنامه ها شامل برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری شرکت بورس تهران، بازدید از بانک ها، نهادهای بازار سرمایه و شرکت های بیمه، بازی های فکری و منچ پارکی، نمایش عروسکی مفرح و شاد با مضمون مفاهیم مقدماتی مالی و برگزاری جشنواره بزرگ نقاشی توسط شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خواهد بود.

    بر اساس تعریف یونسکو از سواد، یکی از سوادهای شش گانه سواد مالی است. بر این اساس و با توجه به این که فرهنگ سازی باید از سنین کودکی آغاز شود، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در فاینکس 2017 با همفکری مشاوران و اساتید آموزشی کودکان و نوجوانان، از سرگرمی های متفاوت کودکانه برای آشنایی گروه های سنی مختلف با مفاهیم مالی بهره جسته است.

    در این راستا، با هماهنگی انجام شده با تعدادی از مدارس گروه های 50 نفره از مدارس از مناطق مختلف تهران برای بازدید مهمان فاینکس 2017 خواهند بود.

     

    قدمی جدید برای نوجوانان علاقمند به مفاهیم مالی در فاینکس 2017

    با هدف توسعه فرهنگ سهامداری و سرمایه­ گذاری برای آینده­ سازان و نسل جوان و نوجوان کشور و طی تفاهم­ نامه همکاری فیمابین شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با شرکت دانشگاهی کارآفرینان شایسته فردا (مجری طرح ملی کاشف)، غرفه نوجوانان در فاینکس 2017 آماده خدمات رسانی به نوجوانان علاقمند به مفاهیم بازار سرمایه خواهند بود.

    بدین ترتیب، غرفه ای برای آشنایی نوجوانان در راستای فرهنگ سازی و آشنایی این گروه سنی با بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه طراحی شده است.

    در این غرفه، ضمن شبیه سازی فعالیت شرکت های کارگزاری برای علاقمندان، بازی های نبوغ مالی و کیدو نیز با همت شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اجرا می شود.

    ضمنا، در این غرفه 10 مدل کسب و کار برتر از ایده های دانش آموزی به نمایش گذاشته می شود. همچنین کارگاه آموزشی "صفر تا 100 استارتاپ" و "چطور یک کسب و کار  نوپا راه بیندازیم" و کارگاه "آشنایی با تالار مجازی بورس" نیز به صورت کاملا کاربردی برای دانش آموزن برگزار خواهد شد.

     

    به معماهای پیچیده بازار سرمایه پاسخ دهید

    دیوار معما هم چون نمایشگاه سال های گذشته، در فاینکس 2017 نیز در انتظار علاقمندان به معماهای پیچیده خواهد بود.

    دیوار معمای در نمایشگاه فاینکس 2017 دارای 218 سوال در 4 سطح طراحی گردیده که علاقمندان را با مفاهیم بازار سرمایه آشنا خواهد کرد. برندگان این مسابقه که بتوانند کلیه مراحل مسابقه را طی کنند و به مرحله آخر برسند، جوایز ارزنده ای دریافت خواهند کرد.

     

    صندوق های نیکوکاری، مهمان فاینکس 2017

    در فاینکس 2017 جهت حضور صندوق­ های نیکوکاری در راستای رسالت مسئولیت اجتماعی، حمایت از امور نیکوکاری، آشنایی بازدیدکنندگان از عملکرد صندوق­ های نیکوکاری و تشویق و ترغیب آنان به سرمایه­گذاری در صندوق­ های نیکوکاری، غرفه رایگان به این صندوق­ ها اختصاص داده شده است. 5 صندوق سرمایه ­گذاری نیکوکاری در این نمایشگاه حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت