ایران و عمان در زمینه صنایع دستی با یکدیگر همکاری می کنند

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی کشور و رئیس سازمان صنایع دستی عمان در دیداری برتدوین قرارداد همکاری میان دو کشور و تولید فیلم مشترک در زمینه صنایع دستی تاکید کردند.

ایران و عمان در زمینه صنایع دستی با یکدیگر همکاری می کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در ادامه سفر خود به کشور عمان برای حضور در کنفرانس سرمایه گزاری در فرهنگ و نیز افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و انگشترهای نفیس ایران با رئیس سازمان صنایع دستی عمان نیز دیدار کرد.

    وی دراین دیدار با اشاره بر اهمیت الگو سازی در فرهنگ گفت: آنچه قابل توجه است این است که بعد از الگوی فرهنگی سازمان میراث فرهنگی با تاکید ویژه بر نوروز برای پژوهشگران حاضر بسیار جالب توجه بود که یک رویداد به این شکل می تواند موجب گسترش صنایع فرهنگی و خلاق شود؛ آنها سعی می کردند از این الگو برای کشورهایشان استفاده کنند.

    وی ادامه داد: مانیز در نظر داریم این الگو، در کشورهای دیگر نیز اجرا شود، برای مثال 12 کشور در حوزه نوروز مشارکت داشته اند ومی دانیم که کشورهای جنوب خلیج فارس و دریای عمان نیز به دلیل رفت و آمد ایرانیان به این منطقه از دیرباز با این رسم کهن ایرانی آشنایی دارند.

    نامور مطلق تاکید کرد: ما امیدواریم در آینده از فرصتی که نوروزاین جشن باستانی ایرانی برای کشورهایی مانند ترکیه، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و ... ایجاد کرده به کشورهایی که در حاشیه جنوبی دریای عمان و خلیج فارس هستند نیز بسط پیدا کند.

    معاون صنایع دستی کشور همچنین تصریح کرد: می دانم و امیدوارم که اگر بیشتر نوروز و صنایع دستی ایرانی در جهان شناسانده شود حتما مورد استقبال قرار می گیرد و در اینجا نیزمی تواند فرصت های خوبی را برای خود ایجاد کند حتی در حوزه گردشگری سلامت هم زمینه های بسیار خوبی در اینجا وجود دارد که امیدواریم این اتفاقات گسترش یابد

    وی  با اشاره بر اهمیت گفتگو برای تحکیم و گسترش روابط گفت: با توجه به گفت و گوهایی که در این کنفرانس داشتم احساس می کنم که جهان عرب یک فرصت مناسب برای گردشگری و صنایع دستی است. برای استفاده از این فرصت نیاز به گفتگوی مستمر و پایدار با کشورهای دنیای عرب داریم باید از روابط تنش زدایی شود تا بتوان برنامه های دراز مدت برای فعالیت هایمان طراحی کنیم که اگربخواهیم این فعالیت ها و گفت و گوها انجام شود نیازمند این تعامل هستیم.

    وی در ارتباط با برگزاری همایش صنایع خلاق در ایران در سال جاری گفت: برای همایش صنایع خلاق که قرار است در ماه های آینده در ایران برگزار شود از برخی از برجسته ترین پژوهشگران این عرصه دعوت کردیم تا با شناخت از هم از فرصت های متقابل نیز استفاده کنیم امیدوارم که صنایع خلاق که در سازمان میراث فرهنگی پیگیری می شود به عنوان یک مقطع حساس مارا وارد یک دوره تازه از این گفتگوها کند.

    معاون صنایع دستی کشور همچنین در این دیدار به چند موضوع از جمله تدوین قرارداد همکاری میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و سازمان صنایع دستی عمان نیز تاکید کرد و از تولید فیلم مستند مشترک در زمینه حرفه های موجود در کشور عمان و صنایع دستی و نیز ایجاد فضای مسابقه ای برای ساخت فیلم مستند در حوزه صنایع دستی تاکید کرد.

    وی همچنین در پایان اضافه کرد: از برگزار کنندگان این گردهمایی و کنفرانس و نمایشگاه در کشورعمان به ویژه رایزن فرهنگی ایران در عمان کمال تشکر را داریم.

    در این دیدار دکتر سیابیه رئیس سازمان صنایع دستی عمان نیز ضمن تشکر ازحضورهیئت ایرانی، آمادگی این کشور و سازمان صنایع دستی عمان برای داشتن روابط عمیق و ادامه داربا ایران را اعلام نمود.

    همچنین، در این دیداراکبری رایزن فرهنگی ایران درعمان نیز برای داشتن روابط در تمامی سطوح و ارتقا سطح همکاری ها و قراردادها و نیز ادامه یافتن روابط فی مابین تاکید کردو ایجاد فضاهای آموزشی مشترک را در حوزه صنایع دستی مهم دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت