معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد :

حضور ویژه رسانه‌های دیجیتال در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: از ۱۳ اردیبهشت ماه امسال نمایشگاه کتاب فعالیت خود را آغاز می‌کند که بخش دیجیتال این نمایشگاه زیر نظر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد است.

حضور ویژه رسانه‌های دیجیتال در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، اکبر شیرکوند درباره تولید محتوا با سبقه ایرانی- اسلامی در فضای مجازی گفت: تولید محتوای دیجیتال در سال‌های اخیر خوب بوده اما حمایت‌های لازم از این تولیدات خوب نبوده است که این موضوع به عدم وجود مالکیت معنوی از محصول باز می‌گردد که منجر به کاه انگیزه تولید محتوا شده است.

    وی افزود: علیرغم اینکه متولی اصلی تولید محتوای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال است اما تولدی محتوای دیجیتال توسط متولیان زیادی صورت می‌گیرد که توانسته به نوعی این انرژی‌ها را مقابل یکدیگر قرار دهد و البته در برخی زمان‌ها هم این انرژی ها همدیگر را خنثی کرده‌اند.

    معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اظهارداشت: تولیدکنندگان قوی محتوای دیجیتال در کشور ما زیاد هستند و آنها که دغدغه‌مند و نگران تهاجم فرهنگی علیه کشورمان هستند باید دست به دست یکدیگر داده تا بتوانیم تولید محتوای دیجیتال را بهتر از گذشته کنیم.

    وی تصریح کرد: ضریب نفوذ نشر دیجیتال در کشور ما و دنیا زیاد و این روند در بین اقشار مختلف جامعه در حال نفوذ است که متاسفانه در نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال کمتر به آن پرداخته شده است.

    شیرکوند افزود: از 13 اردیبهشت ماه سال جاری نمایشگاه کتاب فعالیت خود را آغاز می‌کند که بخش دیجیتال این نمایشگاه زیر نظر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد است.

    وی خاطرنشان کرد: مهاجرت ناشرین سنتی از نشر قدیمی به سمت نشر دیجیتال را باید مسئولین کشورمان پذیرفته و آن را واقعیت این روزها بدانند.

    معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: در نمایشگاه کتاب امسال بخش ویژه‌ای برای همین مهاجرت‌ها یعنی از نشر قدیمی به سمت نشر دیجیتال و آشنایی با ناشرین سنتی و ناشرین دیجیتال خواهیم داشت.

    وی تصریح کرد: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به صورت اختصاصی در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد و ماراتن تولید محتوا که بیش از یک سال است که آغاز شده و محصولات مختلفی را داشته است تلاش داریم تا آنها را بیشتر به جامعه معرفی کنیم به همین دلیل این محصولات در نمایشگاه اختصاصی رسانه‌های دیجیتال در پاییز به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

    شیرکوند در پایان گفت: بخش بین‌الملل رسانه‌های دیجیتال با حضور کشورهای مختلف عضو سازمان‌ همکاری‌های اقتصادی اکو و با همکاری ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شور و حرارت بیشتری نسبت به سالیان گذشته برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت