چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در اصفهان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی اصفهان (اگرومک ۲۰۱۵) شنبه در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان آغاز به کار کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در اصفهان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی اصفهان (ماشین آلات، ادوات و تجهیزات وابسته) از هفتم تا دهم آذر امسال با 94 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، گلستان، مازندران، همدان و یزد و همچنین مشارکت کنندگانی از کشورهای ایتالیا و چین در 9 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برپاست.
    شرکت های مذکور در زمینه های تجهیزات آبیاری، ماشین آلات، بازرگانی، مراکز علمی، خدمات کشاورزی و نشریات تخصصی فعالیت دارند.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: اضافه شدن سالن چهارم به سالن های برگزاری نمایشگاه و تفکیک کامل بخش ماشین آلات و تجهیزات آبیاری از یکدیگر، از تفاوت های چهاردهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی اصفهان با دوره های قبل آن است.
    ˈرسول محققیان افزود: تاکنون حدود دو هزار متخصص برای بازدید از این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
    وی گفت: کارگاه های تخصصی و آموزشی در حوزه مکانیزاسیون و آب و خاک همراه با اعطای گواهینامه معتبر در این نمایشگاه برپا می شود.
    وی با بیان اینکه امروزه نگاه ویژه به صنعت کشاورزی از جنس اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: افزایش دانایی و آگاهی کشاورزان، گام بلندی برای تولید محصول های کشاورزی است و تدوین قوانین زیرساختی و تخصیص اعتبارهای ویژه، توان ظرفیت های توسعه کشور در این بخش را فعال تر می کند.
    رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در آیین آغاز به کار این نمایشگاه گفت: هر سال سه نمایشگاه در پیوند با بخش کشاورزی در استان اصفهان برپا و منجر به هم افزایی بین تولیدکنندگان، فروشندگان و کشاورزان می شود.
    قدرت الله قاسمی برسیانی با اشاره به اینکه منابع و عوامل تولید در چارچوب کشاورزی سنتی پاسخگوی نیاز جمعیتی امروز نیست افزود: با توجه به افزایش جمعیت و محدودیت منابع آب و خاک باید به دنبال افزایش تولید با توسعه مکانیزاسیون و استفاده از ابزار و فناوری های نوین در گستره وسیع کشاورزی باشیم.
    وی مکانیزاسیون را عامل تعیین کننده و حیاتی در اقتصادی کردن بخش کشاورزی خواند و اظهار کرد: این موضوع باعث افزایش توانایی انسان در انجام کار، بهره وری مناسب و دستیابی به تولید غذا و امنیت غذایی می شود.
    وی بااشاره به برنامه های دولت یازدهم برای مکانیزاسیون کردن بخش کشاورزی گفت: از سال 92 تاکنون حدود دوهزار و 550 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی در نظر گرفته شده که سهم استان اصفهان از آن 70 میلیارد تومان است.
    قاسمی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد این رقم جذب شده و بقیه آن نیز در شرف جذب شدن است افزود: با اعتبار جذب شده 820 دستگاه انواع تراکتور و کمباین و یکهزار و 600 دستگاه ادوات کشاورزی در استان اصفهان خریداری شد.
    وی گفت: با ورود این تجهیزات به بخش کشاورزی استان حدود 74 هزار اسب بخار به نیروی این بخش اضافه شده که ضریب مکانیزاسیون را از 1.64 اسب بخار در هکتار در سال 92 به 1.74 اسب بخار در هکتار در سالجاری افزایش داده که بالاتر از میانگین کشوری است.
    رییس جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه اکنون 97 درصد خاک ورزی، 62 درصد داشت و 84 درصد برداشت در این استان به صورت مکانیزه انجام می شود، گفت: در این استان با 450 هزار هکتار سطح زیر کشت از 21 هزارو 900 دستگاه تراکتور و 442 دستگاه کمباین استفاده می شود.
    وی با یادآوری اینکه در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی حدود 25 درصد سطح زیر کشت اصفهان کاهش یافته است، اظهار کرد: اکنون حدود 80 هزار هکتار از اراضی استان به روش تحت فشار آبیاری می شود و 70 هزار هکتار نوسازی شده است.
    قاسمی با بیان اینکه 41 شرکت مجری آبیاری تحت فشار در استان راه اندازی شده است، افزود: لازم است در این استان از منابع آب محدود با شیوه های مدرن آبیاری استفاده بهینه کنیم.
    ساعت بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی اصفهان 15 تا 21 است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت