رئیس نمایشگاه کتاب تاکید کرد؛

تقویت اقتصاد نمایشگاه کتاب با کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها

عصر نمایشگاه- رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: باید با نگاه کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها، کارها را پیش ببریم تا اقتصاد نمایشگاه تقویت شود.

تقویت اقتصاد نمایشگاه کتاب با کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، دومین جلسه ستاد اجرایی سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور رئیس و مدیران نمایشگاه و رونمایی از پوستر این رویداد فرهنگی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد.

    سیدعباس صالحی در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه سی دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‌گذرد، انتظارات از نمایشگاه کتاب تهران افزایش یافته است.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر امسال دومین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است و باید توجه شود تا کاستی‌های سال گذشته برطرف شوند. از سوی دیگر همزمانی برگزاری نمایشگاه با ایام انتخابات ریاست جمهوری میزان حسایست‌ها را افزایش داده که نیازمند همدلی و همراهی بیشتر برای برگزاری مناسب‌تر نمایشگاه است.

    رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر افزایش سطح رفاه و امنیت نمایشگاه گفت: باید تلاش شود تا رفاه مراجعه‌کنندگان و غرفه‌داران در نمایشگاه کتاب تهران تامین شود. همچنین امنیت نمایشگاه کتاب نیز مهم و جدی است. باید از حوادث و اتفاقاتی که ناشی از بی‌توجهی، مسامحه و نادیده‌انگاری است جلوگیری به عمل آید. همه کمیته‌ها و بخش‌ها باید در برنامه خود بر افزایش امنیت و رفاه توجه داشته باشند.

    وی با اشاره توجه به زیبایی‌های بصری در نمایشگاه کتاب تهران گفت: یکی از دلایل انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب این بود که به زیبایی‌های بصری و محیطی نمایشگاه توجه شود و نباید از آن غافل شویم.

    صالحی با تاکید بر واگذرای نمایشگاه کتاب تهران به اهالی نشر عنوان کرد: واگذاری نمایشگاه به اهالی نشر شعار نیست بلکه یک رویه و رویکرد است و بر همین اساس باید با نگاه کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها، کارها را پیش ببریم تا اقتصاد نمایشگاه تقویت شود.

    رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه با تاکید بر تقویت وجه نمایشگاهی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: باید به این رویکرد ملتزم باشیم که بین بخش فروشگاهی و نمایشگاهی نمایشگاه توازن ایجاد کنیم.

    وی افزود: تقویت وجه بین‌المللی نمایشگاه نیز در چند سال گذشته مورد تاکید بوده است که اقداماتی همچون میهمان ویژه، شهر میهمان و طرح بورسیه تلاش‌هایی در این مسیر بوده است. البته نباید صرفا به این موضوعات اکتفا کنیم بلکه باید با طرح‌های دیگر بر بعد بین‌المللی نمایشگاه بیفزاییم و از طرح‌های جدید و خلاقانه در نمایشگاه استقبال کنیم تا فضاهای جدیدی در نمایشگاه ایجاد شوند.

    صالحی با اشاره به انجام کارها در چارچوب ساختار اجرایی نمایشگاه بر انجام تمام امور اجرایی زیر نظر معاون اجرایی نمایشگاه تاکید و عنوان کرد: به منظور هدایت امور و مدیریت روان بی حاشیه باید تمام فعالیت‌ها بر اساس ساختار نمایشگاه انجام شود و تمام امور اجرایی نمایشگاه زیر نظر معاون اجرایی انجام خواهد شد.

    در ادامه این جلسه قائم مقام، معاون اجرایی و مدیران کمیته های نمایشگاه ضمن ارائه گزارش از فعالیت های صورت گرفته مسائل و مشکلات موجود را مطرح کردند.

    بر اساس این گزارش، سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت