معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد :

۷۶۰۰ هنرمند صنایع دستی در فروشگاه های دائمی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار و ۶۰۰ هنرمند در بخش صنایع دستی استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده‌اند.

۷۶۰۰ هنرمند صنایع دستی در فروشگاه های دائمی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، پریسا راد افزود: چهار فروشگاه صنایع دستی در سطح استان وجود دارد.
    وی بیان کرد: هم اکنون 16 آموزشگاه صنایع دستی در این استان وجود دارد که از این تعداد 87 درصد در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.
    راد ابراز کرد: 66 کارگاه تولیدی صنایع دستی در این استان وجود دارد که از این تعداد 49 مورد فعال و مابقی به دلیل نبود نقدینگی غیر فعال است.
    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گلیم بافی، معرق، لباس‌های محلی، زیورآلات سنتی، گوهر تراشی و چرم از جمله شاخه‌های تولیدی این کارگاه‌ها است.
    وی اظهار کرد: فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در نوروز امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
    راد افزود: سه میلیارد و 30 میلیون ریال صنایع دستی در نمایشگاه‌های این استان در نوروز 96 به فروش رفت.
    وی بیان کرد: تنوع، افزایش کیفیت، تعدد مراکز صنایع دستی و شناساندن تولیدات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور از مهمترین دلایل افزایش چشمگیر استقبال گردشگران از صنایع دستی این استان در ایام نوروز است.
    معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نوروز امسال، 99 غرفه در ایستگاه ها و بازارچه صنایع دستی، تولیدات هنرهای سنتی و صنایع دستی استان را به گردشگران ارائه کردند.
    وی ابراز کرد: سه هزار قلم تولیدات صنایع دستی استان در راستای فعالیت‌های ترویجی و معرفی صنایع دستی به گردشگران کهگیلویه و بویراحمد در نوروز 96 اهدا شد.
    راد تصریح کرد: ارتقای همه جانبه و توسعه پایدار هنرهای سنتی، طرح درجه بندی کارگاه‌های صنایع دستی، برگزاری همایش و نمایشگاه‌های متعدد از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل است.
    وی افزود: کیفیت محصولات پایین، همکاری نکردن برخی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه حمایت از صنایع دستی، تهیه مواد اولیه از استان‌های همجوار از مهمترین مشکلات صنایع دستی استان است.
    سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.
    کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و این استان بیش از 16 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت