رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی :

ایجاد بیش از ۱۴۸ هزار شغل در نمایشگاه کسب‌وکارهای موفق در فضای مجازی

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی گفت: از مجموع ۵۱ شرکت فعال در نمایشگاه‌ کسب و کارهای موفق در فضای مجازی، ۶ هزار و ۸۸۴ شغل مستقیم و ۱۴۲ هزار و ۳۵ شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

ایجاد بیش از ۱۴۸ هزار شغل در نمایشگاه کسب‌وکارهای موفق در فضای مجازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، محمدصادق بیجندی در سومین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» پیشنهاد ویژه‌ای از سوی سازمان تجاری‌سازی داریم مبنی بر این که هیچ کنفرانسی در کشور برگزار نشود، مگر آنکه در حاشیه آن نمایشگاهی وجود داشته باشد؛ چراکه این اتفاق خوبی است برای دادن ایده‌های عملیاتی به دانشجویان که فناوری را تجاری‌سازی کنند و به تولید محصول برسانند.

    رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان ادامه داد: از مجموع شرکت‌های متقاضی در نمایشگاه کسب‌وکارهای موفق در فضای مجازی که در حاشیه سومین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی برپا شد، 51 شرکت موفق به حضور شدند که از بین این شرکت‌ها که در این نمایشگاه فعال هستند، 6884 شغل مستقیم در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و 142 هزار و 35 شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

    بیجندی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری با توجه به نام‌گذاری سال همه مجموعه کشور دست به دست هم بدهند و از پتانسیل یکدیگر استفاده کنند و جزیره‌ای عمل نکنند و در آینده شاهد فعالیت‌های وسیع‌تر و قوی‌تری مشابه این کنفرانس باشیم.

    در ادامه این مراسم دکتر محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: علم و دانش دانایی بوده و فناوری از جنس توانایی و توانمندی است و آمده تا دسترسی بشر را به کیفیت بهتر زندگی تسریع کند.

    وی ادامه داد: فناوری عملا اصالت ندارد و زمانی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد که باعث ایجاد ثروت، ارتقای کیفیت زندگی و اقتدار کشور شود.

    دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افزود: بنابراین فناوری در سطوح مختلف زمانی ارزش پیدا می‌کند که مشکلات کشور را حل کند و در جهت کسب ثروت، ایجاد شغل و اقتدار در عرصه جهانی شرکت کند. با این اوصاف ما توجه ویژه‌ای به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان خواهیم داشت.

    سجادی نیری با بیان اینکه در دهه 70 وقتی صفحات لمسی اختراع شدند، مخترعین تصور نمی‌کردند این تکنولوژی انقلابی در جهان ایجاد کند، تصریح کرد: در جمیع اتفاقاتی که این جنس از فناوری و حوزه وب دارد، همکاری‌های حوزه وب توانسته بین دولت و مردم برای حل مشکلات پلی ایجاد کند به این ترتیب شرکت‌های نوپایی به وجود می‌آیند که می‌توانند مشکلاتی را از کشور حل کنند که در گذشته دولت باید آنها را حل می‌کرد.

    وی با بیان این‌که حل معضلات در قالب پاسخگویی اجتماعی شرکت‌ها نیست و کاملا با نگاه اقتصادی انجام می‌شود،‌ گفت: به واسطه این فرصتی که فضای وب ایجاد کرده است، نگاهی به وجود آمده که با حوزه کسب و کار بتوانیم بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کنیم.

    دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد: عملا این حوزه از فناوری باعث ایجاد رفتار در فرد می‌شود به طوری که در گذشته اشتراک‌گذاری محتواهای خانوادگی امر مذمومی بود، اما در حال حاضر امر پذیرفته شده‌ای است و همچنین زمانی پاسخگویی اجتماعی راننده‌ها بسیار پایین بود؛ ولی هم‌اکنون با خدمات اینترنتی این پاسخگویی افزایش یافته است و همه اینها رفتارهایی است که فناوری‌های نرم آن را در افراد به وجود می‌آورند و عملا انقلاب وب و برنامه‌های اینترنتی فرصت زیادی را برای ایجاد رفتارهای اجتماعی ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت