با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه؛

نمایشگاه کشاورزی پایدار در میاندوآب دایر شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه کشاورزی پایدار در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه به منظور آشنایی کشاورزان حوضه آبریز این دریاچه با روش های کاهش مصرف آب در میاندوآب گشایش یافت.

نمایشگاه کشاورزی پایدار در میاندوآب دایر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، این نمایشگاه به منظور احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در روستاهای حاشیه این دریاچه با حضور مسئولان جهاد کشاورزی میاندوآب، بخش مرحمت آباد، عوامل اجرائی شرکت های مجری طرح احیای دریاچه ارومیه و کشاورزان مرجع گشایش یافت.

    مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: پایش و جلسه کارگروه اجرایی طرح استقرار کشاورزی پایدار هر 15 روز در این شهرستان برگزار می شود.

    محرمعلی دیانتی افزود: این نمایشگاه به منظور فراهم کردن بستری برای تبادل تجارب و اطلاعات بین کشاورزان زیر پوشش طرح، آشنایی بیشتر کشاورزان با روش های مرتبط با کاهش مصرف آب و نهاده های شیمیایی در سطح مزارع و انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی به کشاورزان از راه کارشناسان و محققان مستقر در نمایشگاه، در روستاهای این شهرستان که حاشیه دریاچه ارومیه قرار دارند، به مدت یک روز برگزار می شود.

    وی با تاکید بر نقش مردم و جوامع محلی در فرایند احیای دریاچه ارومیه، یادآور شد: در این نمایشگاه کشاورزان از نزدیک با فناوری های جدید بخش کشاورزی در زمینه آبیاری و نوع کشت آشنا می شوند.

    دیانتی ادامه داد: در این نمایشگاه نمونه هایی از مدل های قدیم و جدید آبیاری و برخی ادوات کشاورزی به نمایش گذاشته شده است تا کشاورزان با مضرات روش های قدیمی و فواید روش های جدید آبیاری به صورت ملموس آشنا شدند.

    برای اجرای سیاست های دولت یازدهم مبنی بر احیای دریاچه ارومیه، از سال 93 اجرای طرح های احیاء در سه فاز با مشارکت جوامع محلی و کارشناسان در دستور کار مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی قرار گرفته که فاز اول در روستاهای للکلو، حاج حسن خالصه، حاج حسن علیا و نظام آباد اجرا شد.

    فاز دوم نیز از سال 94 در روستاهای فیروز آباد، اسلام آباد، حاج حسن سفلی، گرده رش و ملک آباد و فاز سوم هم از سال 95 در 2 روستای قپچاق و گوگ تپه به اجرا در آمد و در سال 96 هم ادامه طرح در قالب فاز چهار نیز با انتخاب روستاهای همجوار در دریاچه ارومیه اجرا می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت