در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن؛

استقبال از نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در قالب ۱۰۰ غرفه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه جنبی سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مساحت هزار متر مربع و در قالب بیش از ۱۰۰ غرفه با رویکرد مفهومی و محتوا محوری برپا شده است.

استقبال از نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در قالب ۱۰۰ غرفه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، مرتضی خدمتکار آرانی با اشاره به برنامه های جانبی این دوره از مسابقات در زمینه نمایشگاهی  با تاکید بر محتوا محوری در این دوره، اظهار کرد: در این نمایشگاه تلاش شده نسبت به دوره های گذشته بخش مفهومی و محتوایی مسابقات نسبت به بخش‌های مختلف خدماتی پررنگ‌تر باشد با این رویکرد بخش‌های مختلفی در نمایشگاه فعال شده است.

    وی افزود: بخش ها و غرفه هایی همچون؛ من انقلابی ام،  از آسمان تا بهشت،  رهبر قرآنی، زیارت مجازی، کودک و نوجوان، غرفه عقیق، سینما قرآن و بخش های مفهومی از جمله این بخش ها هستند که هر یک به موضوعی از موضوعات و مفاهیم قرآنی پرداخته است.

    مسئول کارگروه آموزش و ترویج سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در بخش من انقلابی ام شاخص های انقلابی گری بر اساس بیانات مقام معظم رهبری پرداخته شده است و یا در بخش از آسمان تا بهشت مفاهیم سوره مبارکه صف که محوریت آن موضوع جهاد و مقاومت در راه خدا و یاری دین خدا می باشد به صورت تجسمی و چندرسانه‌ای مورد بازگویی و تبیین قرار گرفته است.

    خدمتکار به موضوعات و محتوای ارائه شده در بخش های دیگر این نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در غرفه رهبر قرآنی که در قسمت متسابقین مستقر شده است و ابعاد شخصیت قرآنی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سیره و بیاناتشان به سه زبان فارسی ، عربی و انگلیسی برپا شده است. همچنین در بخش زیارت مجازی با ایجاد فضای سه بعدی زمینه زیارت مشاهد مقدسه برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.

    وی خاطرنشان کرد: در بخش کودک و نوجوان نیز با فضای مفرح و جذاب تلاش شده قصه ها و داستان های قرآنی با زبان کودکانه و جذاب برای بازدیدکنندگان ارائه شود.

    مسول کارگروه آموزش و ترویج این دوره از مسابقات به غرفه های مستقر شده در بخش متسابقین نیز اشاره کرد و افزود: غرفه هایی همچون غرفه های نهج البلاغه، گفتمان قرآنی، امت واحده، ترجمان وحی و... با هدف تحکیم وحدت و تقریب مذاهب اسلامی دایر شده و در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفته است.

    وی یاد آور شد: علاوه بر بخش های مفهومی، غرفه هایی نیز برای فروش و خدمات در رواق شرقی مصلی دایر شده که به ارائه محصولات فرهنگی و قرآنی می‌پردازد. همچنین یکی دیگر از بخش های مفهومی، سینما قرآن است که در قالب پخش یک فیلم سینمایی مفاهیم سوره یاسین را به نمایش گذاشته که با استقبال شرکت‌کنندگان و میهمانان روبرو شده است که این بخش نیز در ورودی رواق شرقی قرار داد.

    خدمتکار بخش دیگری از غرفه های نمایشگاه را مربوط به موسسات و مراکز قرآنی برشمرد که در رواق شرقی مصلا برپا شده و به خدمات آموزشی تبلیغی و ترویجی قرآن کریم می‌پردازد.

    وی با بیان این که نمایشگاهی از تابلوهای معرفی مفاخر قرآنی جمهوری اسلامی ایران در ورودی شبستان مصلی نیز در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است، گفت: این غرفه هاشامل تصاویری از نفرات اول مسابقات بین المللی در کشور مالزی در رشته های قرائت و حفظ قرآن کریم در قالب 60 تابلو معرفی شده است.

    مسول کارگروه آموزش و ترویج این دوره از مسابقات در پایان بیان داشت: یکی از غرفه هایی که در ورودی شبستان محصولات و کتاب قرآنی و فرهنگی  را با تخفیف ویژه ارائه می کند، غرفه عقیق است که  استقبال خوب و گسترده علاقه مندان و خانواده ها از بخش های مختلف این نمایشگاه یکی از ویژگی ها و امتیازات آن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت