رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران:

بازار تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان است

عصر نمایشگاه- رئیس پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: صدور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش فاکتور در دوره پیشین این نمایشگاه، نمایانگر بازاری با ظرفیت حداقل یک هزار میلیارد تومانی است.

بازار تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در راستای توجه جدی به نوآوری و فناوری داخلی افتتاح شد.

    محمود شیخ زین‌الدین؛ رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از برنامه‌های اساسی و اولویت‌دار معاونت علمی به منظور ایجاد و رونق بخشیدن بازار محصولات دانش‌بنیان است، اظهار کرد: دوام و رونق کسب‌وکار شرکتهای دانش‌بنیان در گروی وجود بازار برای تولیدات و خدمات این شرکتهاست و بر همین اساس، نمایشگاه ساخت ایران با مورد توجه قرار دادن بازارسازی علاوه بر  تجاری‌سازی، جزو اقدامات اثرگذار در برخورد با مهم‌ترین چالش شرکتهای دانش‌بنیان کشور، یعنی بازار به شمار می‌رود.

    رئیس پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، تحقق مؤلفه‌های اصلی دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی را از برکات این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: توجه جدی نمایشگاه به نوآوری و فناوری داخلی، این نمایشگاه را به یکی از جلوه‌های تولید داخلی و بومی‌سازی فناوری بدل کرده و از سوی دیگر، زمینه تحقق مؤلفه‌های اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان پیشران اقتصاد مقاومتی را عملی کرده است.

    وی با اشاره به نقش حمایتی معاونت علمی و فناوری در بازارسازی برای کسب‌وکارهای دانش‌بنیان  افزود: دولت در این نمایشگاه نقشی حمایتی ایفا می‌کند و اجرا به عهده شرکتهای دانش‌بنیان و بخش خصوصی است.

    رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، ایجاد و تثبیت اشتغال را از ویژگیهای این نمایشگاه دانست و گفت: این نمایشگاه ضمن ایجاد شغل موجب ثبیت مشاغل متعددی در این حوزه شده است؛ این نمایشگاه با فروش 320 میلیاردی خود طی  سه سال گذشته ضمن آنکه اثبات کرد به عنوان محلی فراتر از نمایش صرف کالاها و خدمات این حوزه، محلی برای رونق خرید و فروش بوده است، زمینه‌ساز ایجاد شش هزار شغل جدید یا 15 هزار شغل موجود بوده است.

    شیخ‌زین‌الدین به ایجاد چرخه‌ای کامل و شفاف از مخاطبان حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی اعم از سیاستگذار، فروشنده، خریدار، تسهیلگر به عنوان دیگر ویژگی ساخت ایران اشاره کرد و گفت: با شفافیت در فرآیندهای برگزاری نمایشگاه، ضمن آنکه ارتباطی اثرگذار میان بخشهای گوناگون این بازار ایجاد می‌شود، با تعریف مدلی فعال و شفاف برای خریدهای دولتی میزان خطا و احتمال تخلف را به حداقل ممکن رسانده است.

    وی افزود: در چهارمین دوره این نمایشگاه بالغ بر 10 هزار و 500 مدل ـ محصول ثبت شد در حالیکه این میزان در سال 92 تعداد هزار و 770 بود که این امر نشاندهنده شکوفا شدن ظرفیت بالقوه فناورانه کشور در این حوزه بود.

    شیخ زین‌الدین صدور بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان پیش فاکتور در دوره پیشین نمایشگاه را نمایانگر بازاری با ظرفیت حداقل یک هزار میلیارد تومانی دانست و افزود: سال گذشته میزان 105 میلیارد تومان قطعی شده که با وجود شرایط مالی دانشگاه‌ها در سال گذشته، امیدوارکننده بوده است.

    معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ارائه تعریفی اصولی و قاعده‌مند از مفهوم ساخت داخل بودن کالا را یکی دیگر از ویژگیهایی این نمایشگاه دانست و اظهار کرد: همواره این بحث وجود داشته است که ساخت داخل به چه محصولی اطلاق می‌شود اما این نمایشگاه با ارائه سری جامع، مبنی بر توانمندی فکری و فناورانه در پس یک محصول دانش‌بنیان که تسلط در تغییر و کنترل رفتار، کارایی و ساختار را به همراه دارد و توانایی بهبود کیفیت و کارایی را ایجاد می‌کند، ساخت داخل را عملیاتی کرد و روش مناسبی برای ارائه این مفهوم به نمایش گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت