پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات آغاز بکار کرد

عصر نمایشگاه- معاون وزیر کشاورزی در امور باغبانی از برنامه گسترش گلخانه های کشور تا ۱۶ هزار هکتار خبر داد.

پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات آغاز بکار کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، محمدعلی طهماسبی در آیین افتتاح جشنواره گل محلات اظهار کرد :  محلات به یک مرکز تجربی و سایت علمی در بخش گل و گیاه تبدیل شده است.

    وی با تاکید بر این نکته که محل دائمی نمایشگاه گل و گیاه خواسته مردم این شهرستان و استان است، گفت: امیدواریم با اقدامات در نظر گرفته شده به زودی شاهد راه اندازی این نمایشگاه دائمی باشیم.

    وی بیان کرد: ایران در یک نقطه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و میزان تبخیر قابل توجه آب و نبود الگوی مصرف صحیح ما را به سمت برنامه ریزی در خصوص مصرف آب هدایت می کند. این مهم مورد توجه دولت یازدهم قرار داشت و بیشترین اهتمام برای بهره برداری صحیح از منابع آبی به کار برده شد.

    معاون وزیر کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه بیشترین اعتبارات با حدود 85 درصد بخشودگی در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته است، ادامه داد: اقدامات جمعی مانند مشارکت گلکاران در محلات مورد حمایت جدی قرار خواهد گرفت.

    طهماسبی با بیان اینکه طرح های مربوط به گلخانه ها مورد توجه صندوق ملی توسعه است، عنوان کرد: برای احداث گلخانه محدودیتی وجود ندارد و توجه به این مهم در راستای صرفه جویی در مصرف آب است.

    وی بیان کرد: در سال 91 تعداد کل گلخانه ها 9 هزار هکتار بود که در پایان سال 95 این تعداد به 11 هزار رسید. برای صرفه جویی در مصرف آب توسعه گلخانه ها تا 16 هزار هکتار را در برنامه داریم.

    معاون وزیر کشاورزی در امور باغبانی ادامه داد: دولت احداث گلخانه های کوچک مقیاس در حاشیه شهرها را در برنامه دارد که از این طریق اشتغال پایدار برای بخشی از افراد ایجاد شود.

    طهماسبی با اشاره به عوارض ساخت و ساز در بخش گل و گیاه بیان کرد: اعتقاد ما این است که گلخانه یک مزرعه  با کشت و کار محدود است و برای آن نباید عوارضی پرداخت شود. گلخانه باعث افزایش راندمان می شود و ریسک پذیری کمتری دارد.

    وی اضافه کرد: تسهیلات بخش گل و گیاه فراهم شده و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

    طهماسبی گفت: کل تولیدکنندگان گل و گیاه کشور بیش از 3 میلیون گل شاخه بریده، گلدانی و درختچه تولید می کنند و بخشی را به خارج از کشور صادر می کنند. تمامی زیبایی شهرها حاصل زحمات این عزیزان است.

    به گزارش ایسنا، پانزدهمین نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی و صنایع وابسته محلات عصر روز گذشته با حضور معاون سازمان توسعه تجارت، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مرکزی و مسئولان محلی آغاز بکار کرد.

    این نمایشگاه تا هشتم اردیبهشت ماه با رویکرد حمایت از تولید بومی در محل پایانه صادراتی گل و گیاه محلات دایر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت