مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

حضور ۱۴ کشور در سومین جشنواره بین‌المللی غذای اکو- جاده ابریشم

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سومین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم امسال با حضور ۱۴ کشور برگزار می شود.

حضور ۱۴ کشور در سومین جشنواره بین‌المللی غذای اکو- جاده ابریشم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی در هفتمین جلسه کمیته اجرایی سومین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم اظهار کرد: امسال 14 کشور افغانستان، چین، عراق، قزاقستان، کره جنوبیی، لبنان، پاکستان، فلسطین، آذربایجان، سوریه، تاجیکستان، ترکیه، بلغارستان و ایران امسال در این جشنواره حضور می یابند.

    وی ادامه داد: دعوتنامه های سفرای 40 کشور عضور سازمان اکو ارسال شده که تاکنون سفرای کشورهای روسیه، بنگلادش، فنلاند، افغانستان، دانمارک، آذربایجان، بلغارستان و نیز کنسولگری های مستقر در تبریز، معاون اداره امور اکو وزارت امور خارجه و نماینده سازمان جهانی یونسکو در ایران در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

    مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به اینکه ترویج و توسعه گردشگری از وظایف ذاتی میراث فرهنگی است، عنوان کرد: تزریق شادابی و طراوت به جامعه نیز در کنار این مهم از اولویت های ماست و همزمانی جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم با اعیاد شعبانیه وظیفه ما را سنگین تر می کند.

    وی تصریح کرد: ما باید به اعیاد مذهبی توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم شکرانه این نعمت را بجای آوریم و در حد توانمان برشادی و طراوات این اعیاد در جشنواره بیافزاییم.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر بحث کاربردی کردن صنعت مس در حوزه غذا در سومین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم، بیان کرد: امسال نیز همچون سال گذشته صنایع دستی فاخری در غرفه های صنایع دستی مرتبط با صنعت غذا عرضه خواهد شد و زنجان جزء معدود استان هایی است که صنایع دستی آن مرتبط با غذاست.

    رحمتی در خصوص همزمانی سومین جشنواره بین المللی غذای اکو با انتخابات شوراها و ریاست جمهوری تاکید کرد: عوامل اجرایی جشنواره حق ورود به تبلیغات کاندیدها علی الخصوص کاندیداهای شورای شهر را در جشنواره و در محیط برگزاری این جشنواره بر اساس قوانین ندارند و در مبحث انتخابات ریاست جمهوری نیز هر آنچه ملت شریف ایران انتخاب کنند ،انتخاب ما خواهد بود.

    وی با تاکید بر ارسال پوستر ها ظرف پنج روز آینده، عنوان کرد: باید یک هفته قبل از آغاز به کار سومین جشنواره بین المللی غذای اکو بیلبوردها و بنرهای این جشنواره در سطح شهر نصب شود.

    علی اکبر شرفی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان نیز در این جلسه گفت: رایزنی با دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به پایان رسیده و دانشگاه جامعه المصطفی نیز امروز جهت حضور دانشجویان خارجی در این جشنواره نهایی می شود.

    ابوالفضل اجلی، مسئول دبیرخانه سومین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم نیز در این جلسه در خصوص محل برگزاری جشنواره عنوان کرد: اقدامات لازم در خصوص محل برگزاری نمایشگاه انجام شده و عقد قرارداد صورت گرفته است.

    وی افزود: تا کنون چهار گروه از مجموعه های گردشگری استان برای حضور در سومین جشنواره بین المللی غذای اکو اعلام آمادگی کرده اند.

    سومین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم 20 تا 22 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت