با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد؛

نخستین جشنواره فیلم و عکس موبایلی تابش دانشگاه شهید چمران اهواز

عصر نمایشگاه- نخستین جشنواره فیلم و عکس موبایلی تابش (دانشجویی) دانشگاه شهید چمران اهواز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

نخستین جشنواره فیلم و عکس موبایلی تابش دانشگاه شهید چمران اهواز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، یکی از محورهای اصلی نخستین جشنواره فیلم و عکس موبایلی تابش (دانشجویی) دانشگاه شهید چمران اهواز تاب آوری و شکوفایی است که به واکنش افراد نسبت به رویدادهای مهم زندگی مربوط می شود. البته آسیب های اجتماعی نیز در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفته بود.

    آسیب ها نتیجه فعل و انفعالات خود انسان

    معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز شامگاه دوشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و عکس موبایلی تابش (دانشجویی) با تبریک عید مبعث اظهار کرد: بحث تابش به مفهوم تاب آوری و شکوفایی است و ما در همه زمینه ها برای مدل سازی تاب آوری موارد بی جان و جاندار می توانیم فعالیت کنیم.

    عبدالرحیم هوشمند افزود: وقتی می خواهیم سدی بنا کنیم برای اینکه عکس العمل سد را در نیروهای وارده بررسی کنیم قبل از اینکه جسم بزرگی را بنا کنیم در یک مقیاس کوچک سازه ای را ساخته و نیروهای وارد بر آن بررسی و بعد برآیند کوچک را تبدیل به سازه بزرگ می کنیم که نتیجه آن سد دز، عباسپور و امثالهم می شود.

    وی تصریح کرد: در بحث مدل سازی وقتی پارامترهای موجود از حالت بی جان به حالت جاندار مثل انسان تبدیل می شود آن وقت مسئله بسیار پیچیده خواهد شد. در حقیقت آسیب هایی که انسان با آن روبر می شود نتیجه فعل و انفعالات خودش است؛ به عبارتی برون داد عملیاتی هست که خود ما در طی یک دوره در یک فضا ایجاد کردیم.

    معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: وقتی می خواهیم با انسان کار کنیم به دلیل اینکه بسیار پیچیده است شناخت آیتم هایی که باعث شده  مشکلات و آسیب های اجتماعی برای انسان به وجود بیاید لازم است. اگر آسیب ها را بشناسیم آن وقت می توانیم راه حل ارائه دهیم.

    هوشمند عنوان کرد: افراد شرکت کننده در این جشنواره راهکارهایی را برای حل مشکلات و معضلات در قالب عکس و فیلم ارائه داده اند.

    فعالیت 50 انجمن علمی و هشت کانون فرهنگی

    وی خبر داد: در معاونت فرهنگی دانشگاه این زمینه را ایجاد می کنیم که دانشجویان بتوانند در مسیرهای مورد علاقه خود مانند مذهبی، هنری، علمی و فرهنگی حرکت کنند. به عنوان مثال در حال حاضر 50 انجمن علمی داریم و بسیاری از دانشجویان علاقمند به انجام فعالیت های علمی در کنار درس خود هستند که این کمک را معاونت فرهنگی به دانشجو انجام و مسیر بروز توانایی های دانشجو را فراهم می کند.

    معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: هم اکنون دراین دانشگاه هشت کانون فرهنگی، هنری و مذهبی مثل تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی و ادبی داریم که فرصت را در اختیار دانشجو قرار می دهد تا علاقمندی های خود را در خارج از وقت درسی اش اجرایی کند. همچنین بخشی داریم به نام مدیریت اجتماعی که هشت کانون فعال در زمینه مسائل اجتماعی دارد.

    هوشمند در پایان یادآور شد: تلاشمان این است که کانون ها با حضور دانشجویان و فرصتی که به آنها می دهند بتوانند مسیرهایی برای دستیابی به برطرف کردن برخی از مشکلات انسان ها را فراهم کنند. این فرصت هم اکنون در اختیار دانشجویان هست و امیدوارم از آن استفاده کافی شده و بتوانند علاوه بر ایجاد رشد علمی، شرایط رشد را برای جامعه هم به وجود بیاورند.

    دبیر نخستین جشنواره موبایلی فیلم و عکس تابش (دانشجویی) دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این مراسم اظهار کرد: خیلی خوشحالم که این مسیر چند ماهه مراحل مختلف جشنواره از ایده اولیه تا فراخوان، جمع آوری آثار، داوری، نمایشگاه عکس و برگزاری اختتامیه به خوبی طی شد.

    یدالله زرگر با اشاره به اینکه تابش مخفف دو کلمه و دو مفهوم خیلی مهم در روانشناسی و آسیب شناسی اجتماعی تحت عنوان تاب آوری و شکوفایی است، ادامه داد: تحقیقات بسیار زیاد نشان می دهد کسانی که از این ویژگی ها در حد بالاتری برخوردار باشند از سلامت بالاتری نیز بهره مند و در برابر آسیب های اجتماعی و روانی ایمن تر هستند.

    وی خبر داد: حدود 300 عکس به این جشنواره رسیده که از این بین بالای 100 عکس برای نمایشگاه عکس برگزیده و از بین این تعداد نیز چند اثر برگزیده و رتبه های اول تا سوم توسط هیئت داوران انتخاب شدند.

    دبیر نخستین جشنواره موبایلی فیلم و عکس تابش (دانشجویی) دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه داوران این جشنواره از هنرمندان بین المللی هستند، افزود: بیش از 30 فیلم به جشنواره رسید که از بین آنها تعدادی به عنوان برتر انتخاب شدند.

    زرگر با تبریک عید مبعث بیان کرد: بزرگترین الگوی تاب آوری و شکوفایی پیامبر اکرم (ص) هستند؛ مسیر بسیار سختی را از مبعث طی کردند تا نهایتا دین اسلام را معرفی و امروزه چندصد میلیون مسلمان در سراسر دنیا وجود دارد.

    وی اضافه کرد: افرادی که تاب آوری بالاتری دارند در مقابل از میزان امیدواری و اعتماد به نفس بالاتری هم برخوردار هستند. این افراد مثبت اندیش بوده و مهارت بیشتری برای حل مسئله، مهارت اجتماعی بالاتری و سرسختی بیشتری هم دارند.

    دبیر نخستین جشنواره موبایلی فیلم و عکس تابش (دانشجویی) دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: به عبارتی می توان گفت تفاوت بین آدم ها سختی های زندگی آنها نیست چون همه انسان ها بدون استثنا در زندگی خود فشارها و مشکلاتی را تجربه می کنند ولی تجربه سختی شباهت بین آنها است. تفاوت بین انسان ها نحوه برخورد و مقابله آنها با سختی ها هست و شاید روش های انفرادی و ترکیبی این مقابله را به تعداد کل انسان ها بتوان مشاهده کرد.

    زرگر در پایان گفت: نزدیکترین مفهوم به تاب آوری در عبارت های دینی کلمه صبر است. اهمیت صبر را می توان با این موضوع بیان کرد که 103 بار کلمه صبر و مشتقات آن در قرآن کریم تکرار شده و به معنای آرامش در عین تلاطم، گریه، خند، تحرک، مبارزه، سکوت، فریاد، درد دل در عین رازداری، تدبیر و امید است.

    معرفی نفرات برگزیده

    بر اساس این گزارش، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره به دلیل توجه به ایثارگران دفاع مقدس به مثابه آیینه های تاب آوری و شکوفایی در تاریخ معاصر ایران به فیلم مردان استوار ساخته جهانگیر بااحمدی تعلق گرفت. جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره به دلیل توجه به تاب آوری در حوزه های مسائل اجتماعی نیز به فیم حال ما خوب است ساخته رحمان برهانی اهدا شد.

    در بخش فیلم جایزه اول به دلیل توجه به نقش مذهب در تاب آوری در برابر مشکلات زندگی و همچنین اهمیت نهاد خانواده به فیلم جایی برای آرامش ساخته جمیل عامل صادقی، جایزه دوم به دلیل استفاده خلاقانه از عنصر خیال در گونه انیمیشن و همچنین توجه به آسیب های تکنولوژی به فیلم انیمیشن من تنها نیستم ساخته امین ملکوتی خواه و جایزه سوم به دلیل توجه به اهمیت نقش خانواده در تاب آوری به فیلم سیب شیرین ساخته امین لطفیان تعلق گرفت.

    در بخش عکس نیز به نفرات اول تا پنجم جایزه ویژه هیئت داوران و لوح تقدیر اهدا شد. دراین بخش محمد آهنگر، فاطمه افخمی و شایان حاجی نجف به ترتیب مقام های اول تا سوم، جاوید کاظمی نیاز و محبوبه زادمحمدی به صورت مشترک مقام چهارم و در نهایت فاطمه کلانتری مقام پنجم را به خود اختصاص دادند.

    بر اساس این گزارش، نمایشگاه عکس و فیلم دانشجویی تابش از 26 تا 30 فروردین ماه در محل معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز برپا و شب گذشته با معرفی نفرات برتر و برگزیده به کار خود پایان داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت