مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور :

هنرنمایی هنرمندان صنایع دستی ایران در نمایشگاه بین المللی فلورانس

عصر نمایشگاه- مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: ۱۸ هنرمند ایرانی در هشتاد و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هدایا در شهر فلورانس ایتالیا به هنرنمایی می پردازند.

هنرنمایی هنرمندان صنایع دستی ایران در نمایشگاه بین المللی فلورانس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، هشتاد و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هدایا فلورانس در حالی آغاز شد که بیش از 50 کشور از پنج قاره جهان به معرفی دست ساخته های هنری خود در قدیمی ترین فستیوال جهانی صنایع دستی در قلعه تاریخی فرتزا باشو در شهر فلورانس کشور ایتالیا از دوم تا 11 اردیبهشت ماه جاری به مدت 10 روز به رقابت و هنرنمایی می پردازند.

    پویا محمودیان مدیر کل صادرات این معاونت اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی دنیاست که تنها چند سال متوالی در خلال جنگ جهانی دوم برگزار نشده و این شهر به عنوان مرکز هنری کشور ایتالیا و با شروع فصل سفر هر ساله در ماه آوریل با تعداد بیشماری از گردشگران داخلی و خارجی رو به رو است.

    وی افزود: نمایشگاه فلورانس با بخش های متنوعی چون صنایع دستی، هدایا، دکوراسیون داخلی، غذاهای سنتی و سوغات در جذب مخاطب بر جاذبه های گردشگری این شهر افزوده است.

    وی اضافه کرد: در میان کشورهای مشارکت کننده در فلورانس 2017، سرخ پوشان آمریکایی از مهمانان ویژه این نمایشگاه محسوب می شوند که با نمایش آثار فرهنگی، صنایع دستی، موسیقی و رقص های آیینی خود نسبت به معرفی و آشنایی بازدیدکنندگان با فرهنگ قدیمی ترین ساکنان قاره آمریکا خودنمایی می کنند.

    مدیر کل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از حضور و مشارکت هنرمندان صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به عنوان معرفی کنندگان هنر و تمدن ایرانی خبرداد و گفت: 18 هنرمند صنایع دستی در رشته های گلیم، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، معرق چوب، خراطی روی چوب، چاپ باتیک، صنایع دستی دریایی، سوزن دوزی بلوچ و... از هفت استان تهران، همدان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، البرز، اردبیل و آذربایجان شرقی در این نمایشگاه در کنار کشورهای مختلف به رقابت پرداختند.

    وی گفت: این نمایشگاه که با همکاری دفتر صادرات معاونت صنایع دستی و دفتر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیل رانی هنر و صنایع دستی ایرانی را که نتیجه دسترنج هنرمندان این سرزمین است در فضایی بالغ بر 100 متر مربع به نمایش گذاشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت