در پارک جنگلی چغاسبز ایلام ؛

جشنواره اقوام ایرانی در ایلام درحال برگزاری است

عصر نمایشگاه- نخستین جشنواره و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام ایرانی در سال ۹۶ با حضور ۱۸ استان کشور در پارک جنگلی چغاسبز ایلام گشایش یافت.

جشنواره اقوام ایرانی در ایلام درحال برگزاری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در این نمایشگاه در قالب 140 غرفه، صنایع دستی، سوغات، موسیقی، غذاهای محلی و نوع پوشش استان های مختلف کشور به نمایش گذاشته شده است.
    عبدالمالک شنبه اظهار کرد: استان های ایلام، کردستان، لرستان، همدان، قم، شیراز، مشهد، اصفهان، مرکزی، یزد، گیلان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و آدربایجان شرقی از جمله استان های شرکت کننده در این جشنواره هستند.
    وی یادآور شد: علاوه بر نمایش صنایع دستی و پخت غذاهای محلی پنج استان ایلام، آذربایجان شرقی، گیلان، چهارمحال و بختیاری و بوشهرهر کدام از این استان ها به مدت 2 شب موسیقی محلی و آیینی خود را در این محل اجرا می کنند.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اضافه کرد: امشب در نخستین اجرا، گروه موسیقی استان چهارمحال و بختیاری برنامه خود را اجرا خواهد کرد.
    شنبه زاده افزود: به منظور اطلاع‌ رسانی و دعوت از عموم علاقمندان برای حضور در جشنواره اقوام ایرانی و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ایرانی فعالیت‌های تبلیغاتی لازم انجام شده است.
    وی اضافه کرد: به همین منظور نیروهای اداره کل میراث فرهنگی ایلام برای پذیرش و خوشامدگویی به مهمانان در پارک جنگلی چغاسبز محل جشنواره مستقر شده اند.
    این جشنواره از 6 تا 15 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 24 هر روز پذیرای علاقمندان است.
    استان ایلام با 2 میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
    ایلام با وجود داشتن منابع طبیعی خدادادی و آثار و ابنیه تاریخی فراوان و منحصربه فرد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس از زیرساخت های مناسب برای توسعه گردشگری برخوردار نیست.
    این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت