برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت اسب در ترکمنستان +تصاویر

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تخصصی اسب و صنایع وابسته در عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان با حضور بیش از ۸۰ شرکت خارجی و داخلی از ۴۰ کشور دنیا برگزار شد.

برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت اسب در ترکمنستان +تصاویر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، نمایشگاه بین‌المللی تخصصی اسب و صنایع وابسته در محل سالن نمایشگاهی ساختمان اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان در عشق‌آباد با حضور بیش از  80 شرکت خارجی و داخلی از 40 کشور دنیا برگزار شد.

در این نمایشگاه که در آن نمایندگان عالی رتبه دولت ترکمنستان نیز حضور داشتند، آخرین دستاوردهای ترکمنستان در زمینه صنعت اسب، لوازم اسب داری، اسب دوانی، لباس و تجهیزات اسب و سوارکاران، تزئینات اسب، کود و خوراک اسب، دارو و مراقبت از اسب ها، دستگاه های مراقبت و کنترل سلامتی اسب، ساخت و ساز مراکز نگه داری اسب و کورس اسب دوانی، اشیا صنایع دستی در ارتباط با اسب آخال تکه و غیره به نمایش گذاشته شد.

عصر روز گذشته نیز، هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المللی اسب آخال تکه در محل هتل «اغوزکنت» عشق آباد با حضور «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان برگزار شد و در این نشست، نماینده  سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) گواهینامه مبنی بر آری بودن ترکمنستان از بیماری اسب را به بردی محمداف اعطا کرد.

اسب ترکمن موسوم به اسب اصیل «آخال تکه»، گونه‌ای از زیباترین اسب‌ها با ویژگی‌های منحصر به فردی است که صادرات این اسب به خارج از کشور ترکمنستان ممنوع است.

دولت ترکمنستان برای اسب اصیل ترکمن احترام و اهمیت خاصی قائل است و آن را یکی از ارزش‌های ملی ترکمنستان برشمرده و همه ساله نیز در آخرین یکشنبه ماه آوریل در این کشور جشن ملی برگزار می‌کند و تصویر اسب در آرم ملی جمهوری ترکمنستان نقش پررنگی دارد.

هم اکنون در ترکمنستان یک نهاد مخصوص امور اسب تاسیس شده است و این نهاد در سطح یک وزارتخانه است و زیر نظر آن چندین مرکز جدید پرورش و سوارکاری در عشق‏آباد و مراکز استانهای پنجگانه این کشور فعالیت می‏کنند.

دولت ترکمنستان در سالهای اخیر حدود 10 مجتمع مدرن اسب را با مشارکت فعال شرکت‏های خارجی در سراسر این کشور احداث کرده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت