سفیر فرانسه در بازدید از نمایشگاه آثارگنجینه موزه هنرهای معاصر تهران:

بسیاری تنها برای دیدن نمایشگاه گنجینه موزه هنرهای معاصر به ایران آمده اند

عصر نمایشگاه- فرانسوا سنمو سفیر و جمال اوبشو رایزن فرهنگی فرانسه در ایران ، ضمن دیدار با مجید ملا نوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و علی محمد زارع سرپرست موزه ،از آثار به نمایش در آمده ایرانی و خارجی گنجینه در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

بسیاری تنها برای دیدن نمایشگاه گنجینه موزه هنرهای معاصر به ایران آمده اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان، در این دیدارمجید ملانوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی در خصوص برگزاری برنامه های مشترک بین ایران و فرانسه گفت: ما به جز سینماتک، در کانون‌هایی چون معماری و شهر، دیزاین، نیو مدیا و موسیقی هم امکانات و هم شرایطی داریم که می تواند مسیر همکاری مشترک با بخش فرهنگی سفارت فرانسه را هموارتر کند. همین طور با توجه به حضور ژان میشل فرودون،می توان به برنامه های مشترک در خصوص فلسفه  سینما نیز فکر کرد.

    فرانسوا سنموسفیر فرانسه در ایران ،ضمن استقبال از همکاری های فرهنگی گفت: من معتقدم که روابط فرهنگی ،بسیار «استراتژیک» هستند. من بر این «استراژیک» بودن تأکید می کنم. با وجود آقای اوبشو ــ رایزن فرهنگی ــ که انرژی بسیاری در این زمینه صرف می کنند بیشتر به چنین همکاری هایی خوش‌بین  می شوم.

    سفیر فرانسه در بازدید از نمایشگاه آثار ایرانی وخارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گفت:من تحت تأثیر نمایشگاه در حال حاضر موزه ، که مهم ترین آثار گنجینه این موزه به شمار می رود،قرار گرفتم.این نمایشگاه در خارج از ایران و کشورهای اروپایی پوشش بسیار خوبی داشته است و خیلی ها را می شناسم که به طور ویژه برای دیدن همین نمایشگاه به ایران آمده اند.

    فرانسوا سنمو درخصوص برپایی این نمایشگاه در فرانسه گفت:آیا امکانش هست این نمایشگاه ــ که قرار بوده در برلین و رم برگزار شود ــ در فرانسه هم برگزار شود؟

    مجید ملانوروزی در پاسخ به این سوال گفت: ما هنر را محصور و در مالکیت منطقه و محدوده ی ویژه ای نمی دانیم. هنر بی مرز است و ما ناراحتیم که این آثار سال ها در گنجینه‌ موزه محبوس مانده و امیدواریم این نمایشگاه در برلین، رُم و بعد پاریس برگزار شود. ما متقابلا امیدواریم بتوانیم نمایشگاهی با حضور یک هنرمند بزرگ فرانسوی داشته باشیم. با پیر سولاژ صحبت‌هایی داشتیم که به دلیل کهولت سن ــ نزدیک به صد سال ــ چندان امکان‌پذیر نشد. ما در برنامه های گذشته و طی سال‌های قبل با هنرمندان آلمانی و بلژیکی برنامه هایی داشتیم. هنرمندانی نظیر اتو پینه یا ویم دلووی. جای هنرمندی شاخص از فرانسه در موزه‌ی هنرهای معاصرتهران  ــ که از معتبرترین موزه‌های جهان است ــ خالی است.

    جمال اوبشو رایزن فرهنگی فرانسه در این دیدار گفت: پاریس هم بسیار علاق مند به چنین همکاری هایی است. و قرار است در سال 2018 برنامه ای با عنوان «هنر قاجار» در پاریس برگزار شود.همچنین می توان نمایشگاهی از آثارهنرمندان ایرانی که به سیته رفته اند نیز برگزار کرد،چرا که بسیاری از هنرمندان بزرگ و مطرح معاصر ایران ــ نظیر سهراب سپهری یا قندریز ــ سیته را تجربه کرده اند.

    در این دیدار علی محمد زارع سر پرست موزه هنرهای معاصر تهران گفت:روابط فرهنگی بین ایران و فرانسه با برگزاری هفته های فیلم مطلوبتر می شود و امیدوارم با برگزاری برنامه های فرهنگی هنری دو جانبه این روابط به حد بالاتری برسد و حضور هنرمندان ایرانی در کشور فرانسه و برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان فرانسوی در موزه هنرهای معاصر تهران نیز می تواند به سطح روابط دو کشور بیافزاید و موزه هنرهای معاصر تهران می تواند پذیرای یکی از هنرمندان برجسته فرانسوی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت