با حضور معاون وزیر فرهنگ ایتالیا؛

نمایش ۴۰ نسخه نفیس از کتابهای آنجلیکا در کتابخانه ملی

عصر نمایشگاه- معاون کتابخانه ملی گفت: ۴۰ نسخه نفیس از کتاب های خطی و چاپی کتابخانه «آنجلیکا » در کتابخانه ملی به نمایش گذاشته می شود.

نمایش ۴۰ نسخه نفیس از کتابهای آنجلیکا در کتابخانه ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،غلامرضا امیرخانی با بیان اینکه امسال ایتالیا میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است، اظهار کرد: در این راستا با ایتالیایی ها تفاهم نامه ای درباره برپایی این نمایشگاه همزمان با ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل موزه کتاب و میراث مکتوب کتابخانه ملی امضا کردیم.
    وی با بیان اینکه این کتاب ها متعلق به کتابخانه «آنجلیکا» از کتابخانه های تاریخی و بسیار مهم اروپاست که در شهر رم واقع است، ادامه داد: این کتابخانه بیش از 400 سال قدمت دارد و نخستین کتابخانه ای است که درهای آن از ابتدای تاسیس در سال 1604 میلادی به روی عموم مردم باز شد.
    معاون کتابخانه ملی اضافه کرد: بسیاری از آثار نفیس خطی و چاپی و مجموعه ای بی نظیر از نقشه های دنیا در آنجلیکا نگهداری می شود و گزیده ای از اصل این آثار برای نمایش به ایران آورده شده است.
    وی با بیان اینکه این نمایشگاه فردا (چهارشنبه) با حضور اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاون وزیر فرهنگ ایتالیا و سایر مقامات این کشور برگزار می شود، افزود: برخی از این کتاب های نفیس مانند سفرنامه های دوران صفویه مربوط به ایران است.
    به گفته امیرخانی، بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند در ایام نمایشگاه همه روزه از ساعت 8 تا 16 به محل کتابخانه ملی مراجعه کنند.
    معاون کتابخانه ملی همچنین از انتشار یک کتاب دو زبانه نفیس توسط ایتالیا خبر داد که نمایشگاه یاد شده را کامل معرفی کرده و قرار است فردا در مراسم افتتاح نمایشگاه از آن هم رونمایی شود.
    عنوان این نمایشگاه « جاده ابریشم از رم تا تهران» است.
    سی ‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت