مدیر کل دفتر فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی :

ارائه آخرین دستاوردهای حوزه نفتی جهاددانشگاهی در نمایشگاه نفت و گاز

عصر نمایشگاه- هفت دستاورد و محصول بزرگ در حوزه های نفتی واحدها و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی در بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به نمایش گذاشته می شود‌.

ارائه آخرین دستاوردهای حوزه نفتی جهاددانشگاهی در نمایشگاه نفت و گاز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مدیر کل دفتر فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی گفت: دکل حفاری خشکی، لوله مغزی سیار، الکتروموتور دور متغیر، مته های حفاری، بازوی بارگیری، ماده شیمیایی تعلیق شکن نفت از جمله دستاورهای بزرگ حوزه نفتی این نهاد علمی و فرهنگی است که در بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ارائه می شود.
    ولی الله روشن اظهار کرد: این محصولات توسط واحدها و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی تولید یا بومی سازی شده اند تا محققان این نهاد با حمایت و پشتیبانی وزارت نفت، گامی ارزشمند در تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند.‌
    وی به طراحی و ساخت دکل حفاری خشکی اشاره کرد و گفت: این پروژه برای طراحی و ساخت 3 دکل حفاری به اجرا درآمده است.
    روشن ادامه داد که دو دکل حفاری خشکی با نام های فتح 71 و فتح 72 ساخته و تحویل شرکت ملی نفت شده و سومین دکل هم تا دو ماه آینده ساخته و تحویل این شرکت می شود.
    مدیرکل دفتر فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی گفت: تعمیرات چاه نفت یکی از کاربردهای دستگاه لوله مغزی سیار بوده که اخیر از این دستگاه در حفاری افقی هم استفاده می شود.
    وی گفت: میدان نفتی اهواز زیر این شهر قرار دارد و تنها راه حفاری این میدان نفتی، حفاری افقی است که با بهره گیزی این دستگاه، محقق می شود.
    روشن، به تولید ماده شیمیایی تعلیق شکن به نام دمولسیفایر اشاره کرد و گفت: این ماده شیمیایی آب نمک را از نفت خام جدا می کند. معمولا چاه های نفت ما نمکی هستند و همراه نفت خام مقداری آب نمک در آن وجود دارد که آب نمک را باید از نفت جدا کرد.
    روشن بیان کرد که تاکنون برای 2 میدان نفتی جداسازی آب نمک از نفت با محصول ایرانی انجام شده است و کار برای سایر میادین نفتی همچنان ادامه دارد.
    وی به جایگزینی دستگاه الکتروموتور دور متغیر به توربین اشاره کرد و گفت: این دستگاه دارای کارایی بهتری نسبت به توربین بوده و انتقال نفت و گاز در خطوط با راندمان بیشتری انجام می شود.
    روشن به طراحی و ساخت بازوی بارگیری اشاره کرد و گفت: این بازوی بارگیری در جزیره خارک مستقر شد و کار انتقال نفت از مخازن به کشتی ها را انجام می دهد.
    وی گفت: ابن دانش تاکنون در اختیار شرکت های اروپایی بوده و محققان ما هم توانستند این طرح را به نتیجه برسانند تا کشور از آن بهره مند شود.
    واحدهای جهاد دانشگاهی اعم از علم و صنعت، شریف، تهران، خواجه نصرالدین طوسی و پژوهشکده علوم پایه کاربردی، پروهشکده توسعه صنایع شیمیایی و پژوهشکده تکنولوژی تولید در نمایشگاه حضور دارند تا دستاوردهای این نهاد را به معرض نمایش بگذارند.
    بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از 16 تا 19 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور جمعی از فعالان این حوزه، برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت