نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب ( ۲۶ )

کوریره دلاسرا: ایتالیا میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- روزنامه ایتالیایی 'کوریره دلاسرا ' در گزارشی نوشت :که ایتالیا با مجموعه ای متشکل از ۱۵ نویسنده،شاعر و تصویرگر به عنوان میهمان ویژه در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

کوریره دلاسرا: ایتالیا میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،این روزنامه ایتالیایی افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از چهارشنبه تا روز 13 ماه می (23 اردیبهشت) در تهران کار خود را آغاز می کند و یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی خاورمیانه به شمار می رود.

    محل برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب است که هر ساله نزدیک به 3 میلیون نفر از آن دیدن می کنند.
    کوریره دلاسرا نوشت: ایتالیا نخستین کشور غربی است که به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می کند و حضور امسال نتیجه همکاری مشترک وزارتخانه های امور خارجه، فرهنگ و جهانگردی و توسعه اقتصادی ایتالیا و سفارت ایتالیا در تهران به همراه آژانس ایچه، مرکز کتاب و مطالعه ایتالیا و اتحادیه ناشران است.
    این روزنامه افزود: حضور ایتالیا درنمایشگاه تهران با عنوان «زیبایی بدون زمان» در طول چندین روز و با حضور نویسندگان مختلف و سخنرانی آنها همراه خواهد بود. 'آلساندرو باربرو' در مورد قرون وسطا، 'مارکو بلپولیتی' در مورد 'ایتالو کالوینو'، 'ملانیا ماتزوکو' در مورد تاریخ هنر، 'والریو مارجلی' در مورد شعر ایتالیا در قرون سیزده و چهارده میلادی، 'والریو ماسیمو مانفردی' در مورد رمان های تاریخی و اسطوره ای، 'بئاتریچه مازینی' در مورد داستان های تخیلی، 'میکلا مورجا' در مورد دورنمای آینده، 'مارچلو ناردیس' در مورد قدرت موسیقی، 'لوکا نوولی' در مورد تحقیقات علمی، 'مارکو پاستونزی' در مورد ورزش به عنوان حماسه، 'گوییدو اسکارابوتولو' در مورد پینوکیو و 'میکله سرا' در مورد جوانان سخنرانی خواهند کرد.
    کوریره دلاسرا نوشت: تمامی برنامه ها در غرفه ایتالیا که توسط لیلا عراقیان طراحی شده، اجرا می شوند. غرفه ایتالیا همچنین میزبان مجموعه ای از آثار تصویرگرانی است که امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب کودک در بولونیا شرکت کرده بودند و کتاب های برجسته ایتالیایی دیروز و امروز نیز به علاقمندان ارائه می شود.
    بر اسا این گزارش،برپایی نمایشگاهی با عنوان«کتاب های جاده ابریشم» و « گفت و گوی فرهنگی بین ایتالیا و ایران» از دیگر برنامه هایی بوده که در حاشیه برپایی نمایشگاه کتاب تهران در موزه نگارستان برگزار خواهد شد.
    برنامه یادشده با همکاری موسسه 'انچیکلوپدیا ایتالیا' و دانشگاه تهران برگزار می شود.
    نمایشگاه کتاب تهران برای 10 روز میزبان علاقه مندان به کتاب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت