نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب ( ۳۸ )

جزئیات حضور مهمانان خارجی در سی امین نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- مدیر کمیته تشریفات نمایشگاه کتاب تهران جزئیات حضور و برنامه های مهمانان خارجی حاضر در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را تشریح کرد.

جزئیات حضور مهمانان خارجی در سی امین نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، داریوش رضوانی مدیر کمیته تشریفات سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  چهارشنبه 13 اردیبهشت و در ساعات پایانی فعالیت این رویداد در روز نخست درباره حضور مهمانان خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به حضور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه امسال هیئتی عالیرتبه از بخش های فرهنگی این کشور به تهران آمده اند که بر این اساس امروز ملاقاتی میان معاون وزیر فرهنگ، میراث فرهنگی و گردشگری ایتالیا با معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس نمایشگاه کتاب تهران انجام شد.

    به گفته رضوانی، در این دیدار طرف ایتالیایی از نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی جهان یاد کرده و همچنین مقرر شده است که در زمینه مبادلات حوزه نشر میان دو کشور، ترجمه آثار ایرانی به ایتالیایی و برعکس و برگزاری تورهای فرهنگی میان نویسندگان، ناشران و اهالی قلم دو کشور همکاری های متقابل به صورت جدی ادامه پیدا کند.

    رئیس کمیته تشریفات نمایشگاه کتاب تهران همچنین به حضور رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا، مدیر بخش اجرایی مهمان ویژه نمایشگاه کتاب بلونیا، مدیرکل کتابخانه ها و موسسات وزارت فرهنگ ایتالیا، مدیر روابط خارجی این وزارتخانه و تعدادی از خبرنگاران و مترجمان این کشور و مدیر کتابخانه «آنتیکا» در نمایشگاه امسال کتاب تهران اشاره کرد.

    وی همچنین از حضور هیئتی عالیرتبه از کشور چین در نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران و دیدارشان با قائم مقام این نمایشگاه خبر داد و گفت: مدیرگروه انتشاراتی چین، رئیس انتشارات دایره المعارف چین، معاون واحد بخش خصوصی نشر خارجی چین، در این دیدار حضور داشتند و با توجه به توافق دوجانبه ای که پیشتر برای حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن 2017 به عنوان مهمان ویژه صورت گرفته بود، مقرر شد 500 متر فضا در نمایشگاه کتاب پکن به همین منظور اختصاص پیدا کند و همچنین فضایی که ایران در آن حضور پیدا می کند از بخش ناشران دانشگاهی به بخش بین المللی نمایشگاه کتاب پکن انتقال یابد.

    رضوانی گفت: دو طرف تاکید کردند که در زمینه مبادله گرنت و ترجمه کتابهای ایرانی به زبان چینی و برعکس همکاری خود را افزایش دهند کما اینکه در نمایشگاه امسال کتاب تهران 17 نفر از نویسندگان، ناشران و مترجمان کشور چین و همچنین مدیر کل اداره خبرگراری، انتشاراتی، رادیو، فیلم و تلویزیون چین، معاون اداره کپی رایت حقوقی و شرکت واردات و صادرات انتشارات چین و 8 ناشر تخصصی از دیگر مهمانان چینی نمایشگاه امسال کتاب تهران هستند.

    رضوانی همچنین به حضور مهمانانی از آلمان من جمله نمایندگانی از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نماینده خانه شعر برلین و چند ناشر دیگر از این کشور، مهمانانی از روسیه، ترکیه، صربستان، فرانسه، اتریش، مصر، عراق، ارمنستان، لبنان، سوئیس و ژاپن در نمایشگاه کتاب امسال تهران اشاره کرد.

    وی در رابطه با حضور شخصیت ها و مقامات داخلی و همچنین چهره های فرهنگی مطرح کشور و نیز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران هم گفت: تدارک های لازم برای حضور همه این عزیزان فراهم شده است. در خصوص حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در نمایشگاه کتاب هم، کارگروه ویژه ای به همین منظور تشکیل شده است که نامزدها می توانند با هماهنگی این کارگروه به نمایشگاه بیایند و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای آنها باشیم.

    رئیس کمیته تشریفات کتاب تهران در عین حال تاکید کرد: چنانچه هر یک از شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری مایل به انجام مصاحبه گروهی با خبرنگاران در فضای نمایشگاه کتاب تهران باشند، می توانند با هماهنگی های قبلی از این امکان هم بهره مند شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت