رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد

استقبال ترکمنستان از نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران درعشق آباد

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: برگزاری آیین باشکوه افتتاح نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در عشق آباد نشانه دید مثبت و تمایل مسئولان جمهوری ترکمنستان به گسترش همکاری ها با ایران است.

استقبال ترکمنستان از نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران درعشق آباد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،براساس اعلام اتاق بازرگانی گرگان، رمضان بهرامی اظهار کرد: باید از این ظرفیت در جهت تقویت توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و ترکمنستان بیش از گذشته استفاده شود.
    همچنین وی در خصوص شرکت های صنعتی و تجاری شرکت کننده در این نمایشگاه که با محوریت گلستان برگزار شده است، افزود: در این نمایشگاه تخصصی که در یک هزار و 500 مترمربع وسعت گشایش یافت، بیش از 30 درصد غرفه های موجود توسط شرکت های گلستان مدیریت و محصولات با کیفیت این استان ارائه شده است.
    شایان ذکر است ،دوازدهمین نمایشگاه صنعتی و تجاری جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور حدود 90 شرکت ایرانی و گلستانی از چهارم تا ششم اسفند ماه سال جاری در عشق آباد در حال برگزاری است.
    گفتنی است ،در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در حوزه های مختلف صنعتی، مواد غذایی، ساختمانی، نفت، خدمات فنی و مهندسی ارائه شده است.
    این نمایشگاه تخصصی روز سه شنبه با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس هیات وزرای جمهوری ترکمنستان، جمعی از مسئولان گلستان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در عشق آباد آغاز به کار کرد.
    محمد شریعتمداری پیش از عزیمت به ترکمنستان در این زمینه اظهار داشت: امیدواریم از ظرفیت این نمایشگاه بهترین استفاده و فرصت در راستای توسعه و گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری دوجانبه به دست آید.
    معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: در این سفر برنامه هایی نیز برای دیدار با مقامات عالی رتبه ترکمنی در راستای توسعه مناسبات دو کشور خواهیم داشت.
    شریعتمداری با تاکید بر اهمیت نمایشگاه مذکور در روابط اقتصادی و تجاری دوکشور تصریح کرد: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان باید نقش مهمی را جهت تعیین بخش و مسیرهای جدید گسترش تعاملات و همکاری های اقتصادی و تجاری میان عشق آباد و تهران ایفا کند.
    ترکمنستان کشوری در آسیای میانه بوده و در شمال استان گلستان قرار دارد، بیشتر مردم این کشور از قوم ترکمن هستند و به زبان ترکمنی صحبت می کنند.
    80 درصد از مساحت ترکمنستان را صحرای قره قوم تشکیل می دهد و در این بیابان در هر جا که آب وجود داشته، روستاها و شهرهای بزرگ و پر جمعیتی به وجود آمده است، ناحیه رشته کوه کپه داغ در جنوب کشور و نزدیکی مرز ایران آب و هوای مناسبی دارد و عشق آباد و مرو از شهرهای مهم این ناحیه هستند.
    ترکمنستان دارای منابع بزرگ گاز است که آن را به کشورهای مختلف صادر می کند.
    استان مرزی گلستان که دوازدهمین نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران با محوریت این استان در کشور ترکمنستان برگزار می کند، یک میلیون و 850 هزار نفر دارد.
    گلستان دارای مرز زمینی با جمهوری ترکمنستان است و علاوه بر آن راه آهن بین المللی ایران- ترکمنستان - قزاقستان نیز از مرز اینچه برون واقع در شرق این استان عبور می کند.
    گلستان در شمال ایران واقع شده و با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استانهای مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
    به گزارش ایرنا ،دوره قبل برگزاری نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد جمهوری ترکمنستان به خراسان شمالی واگذار شده بود، این نمایشگاه مهر ماه امسال با استقبال شرکت های ایرانی برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت