نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب (۴۵ )

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مجارستان:حضور میلیونی مردم ایران در نمایشگاه کتاب برایم باورکردنی نیست

عصر نمایشگاه- رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مجارستان –بوداپست- در دیدار با معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: نمایشگاه فرانکفورت آلمان شاید از لحاظ وسعت بزرگتر از نمایشگاه کتاب تهران باشد اما در برابر بازدید میلیونی مردم تهران تنها ۵۰۰ هزارنفر از نمایشگاه فرانکفورت آلمان دیدن کردند.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مجارستان:حضور میلیونی مردم ایران در نمایشگاه کتاب برایم باورکردنی نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ستاد امور رسانه‌ای و خبر سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،آندراس ساندرو  رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مجارستان در دیدار با رئیس سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر گسترش روابط فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی دو کشور تاکید کرد و گفت: برای من باور کردنی نیست که نمایشگاهی با این وسعت و این تعداد بازدیدکننده در ایران برگزار شود و در هیچ کجای جهان نیز شاید نظیر نداشته باشد.آندراس ساندرو
    ساندرو افزود: آمارهای بازدید ایام نمایشگاه، حاکی از بازدید میلیونی بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب در تهران است در حالی که نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت که وسعت آن از نمایشگاه تهران بیشتر است تنها 500 هزارنفر دیدن کرده‌اند.
    وی درباره‌ی وضعیت نشر مجارستان نیز اظهار کرد: در مجارستان 12 کمپانی بزرگ مستقل نشر کتاب وجود دارد که سالانه بیش از ده هزار عنوان کتاب ویژه ی دبستانی‌ها و دبیرستانی به چاپ می‌‌رسد و تمامی آنها خصوصی است و همه ساله سه درصد چاپ می‌‌رسد و تمامی آنها خصوصی است و همه ساله سه درصد چاپ کتاب‌های جدید کودک افزایش می‌‌یابد.
    رئیس اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان مجارستان در ادامه تصریح کرد: با حضور ناشران مجارستانی در نمایشگاه کتاب تهران فرصت بسیار خوبی برای تبادل فرهنگی حلقه با واسطه کتاب فراهم آمده است و علاقه‌مند هستم کتاب‌های کودک ایرانی به زبان مجارستانی و مجارستانی به ایران ترجمه و عرضه شود.
    وی نظر خود را درباره‌ی مهمان ویژه‌ی نمایشگاه بودن کشورها اینگونه بیان کرد: میهمان ویژه نمایشگاه می‌‌تواند فرهنگ غنی اروپای غربی و شرقی را به ایران بیاورد و فرهنگ اصیل و غنی ایران را به اروپا ببرد.
    حضور نویسندگان مجارستانی در ایران می‌‌تواند تبادل فرهنگی بین دو کشور را عمیق‌تر کند
    سیدعباس صالحی نیز در این دیدار افزود: امیدواریم مهمانان خارجی بویژه نویسندگان مجارستانی با طعم دلپذیر کتاب به کشورشان بازگردند همانطور که نویسندگان ایرانی در بوداپست بسیار معروف هستند نویسندگان مجارستانی هم در ایران می‌‌توانند تبادل فرهنگی بین دو کشور را عمیق‌تر کنند.
    صالحی بر حمایت از کتاب‌های ایرانی در مجارستان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در نمایشگاه کتاب سال گذشته بیش از نود هزار عنوان کتاب چاپ اول و جدید منتشر شده است و هزاران ناشر ایرانی فرصت پیدا کردند کتاب‌های جدیدی به بازار نشر ایران روانه کنند و جا دارد در ترجمه و عرضه آثار نویسندگان ایرانی در مجارستان حمایت‌هایی صورت گیرد.
    نمایشگاه کتاب، عنصر و فرصت اصلی ارتباط و استمرار مبادلات فرهنگی است
    رئیس سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: امیدوار هستیم آثار مجارستانی به زبان فارسی و آثار ایرانی به زبان مجارستانی ترجمه و در دسترس مردم و کشور قرار گیرد و به نظر من نمایشگاه کتاب عنصر اصلی و موثر حلقه‌ی نشر دو کشور برای ایجاد فرصت ارتباط و استمرار مبادلات فرهنگی است.
    وی چاپ کتاب کودک را یکی از مزیت‌های صنعت نشر ایران دانست و گفت: کتاب‌های نویسندگان ایرانی در خارج و داخل کشور جایگاه بالایی در بین خوانندگان خارجی دارد و امیدوار هستیم نویسندگان و تصویرگران کودک و نوجوان دو کشور با یکدیگر ارتباط مستقیم در نمایشگاه کتاب برقرار کنند.
    سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت