نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب ( ۴۷ )

برنامه فرهنگسرای خاتم در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

عصر نمایشگاه- مدیر فرهنگسرای خاتم برنامه های این فرهنگسرا در سی امین نمایشگاه کتاب تهران را تشریح کرد.

برنامه فرهنگسرای خاتم در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، حامد طراحی مدیر فرهنگسرای خاتم برنامه های این فرهنگسرا در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را تشریح کرد.

    برپایی پارک کتاب کودک

    حامد طراحی با اشاره به برنامه های فرهنگسرای خاتم در نمایشگاه گفت: پارک کتاب کودک و قصه گویی کودکان با هدف ایجاد علاقه در کودکان از 13 تا 23 اردیبهشت در هشتمین دوره فرهنگ‌سرای کتاب در محل نمایشگاه‌های شهر آفتاب برپا می شود.

    طراحی رییس فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 ، پارک کتاب کودک  الگویی از برنامه‌های خلاق است که می‌تواند کودک را به مطالعه علاقه‌مند کند.

    وی افزود: پارک کتاب کودک  با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف «دنیای کودک» را به «جهان کتاب‌ها» پیوند می‌زند و تصویر کتاب که به دلیل بروز رسانه‌های نوظهور تا حدودی تحت تأثیر قرار گرفته، در ذهن کودک باز طراحی می‌شود.

    طراحی گفت: در برنامه‌های پارک کتاب تلاش می‌شود تا از طریق بازی های خلاق و قصه گویی، مفهومی از کتاب‌ها در ذهن کودک ایجاد شود که به سمت کتاب بیش از سایر رسانه‌ها راغب باشند.

    رییس فرهنگسرای خاتم(ص) با اشاره به حضور فعال مریم اسدی و مریم شفیع زاده کارشناسان و متخصصین حوزه کودک در برنامه های پارک کتاب کودک گفت: مریم اسدی مربی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، برگزیده دو دوره قصه گویی در استان تهران، برگزیده کشوری نمایش عروسکی، برگزیده ی ایده های کتاب خوانی، مدرس آموزش روش های قصه گویی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و مربی طرح مادران قصه گوست.

    قصه گویی کودکان و آموزش قصه گویی برای مادران

    مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 از اجرای برنامه آموزشی قصه گویی در فرهنگسرای کتاب خبر داد و گفت: در این کارگاه آموزشی ضمن اشاره به ضرورت قصه گویی، معیار های لازم برای انتخاب قصه، طراحی و تعیین ساختار برای اجرای قصه و طراحی لحن و بیان متناسب با شخصیت ها و حوادث قصه، اصول اجرا و ارزیابی یک قصه گویی ساده به مادران آموزش داده خواهد شد.

    نشست کانون های ادبی در فرهنگسرای کتاب

    رییس فرهنگسرای خاتم(ص) با اشاره به اجرای نشست کانون های ادبی منطقه 18 در فرهنگسرای کتاب گفت: این برنامه با حضور کانون های  ادبی کتابخانه های  قائم، فجر و استاد حکیمی روز سه شنبه 19 اردیبهشت در فرهنگسرای کتاب برگزار خواهد شد.

    وی افزود: کانون ادبی باران کتابخانه استاد حکیمی، کانون ادبی قائم کتابخانه قائم و کانون ادبی فجر کتابخانه فجر از ساعت 15 در محل دائمی نمایشگاه کتاب حضور خواهند یافت و بعد از بازدید نیم روزه در این نمایشگاه کتاب در محل غرفه فرهنگسرای کتاب حضور یافته و نشست مذکور برگزار خواهد شد. این برنامه با حضور فائزه شکیبا نویسنده کتاب های قطار احمد، بخوای شبانه هور از ساعت 18 تا 19 برگزار می شود .

    عقد تفاهم نامه با ناشران

    حامد طراحی در خصوص عقد تفاهم نامه با ناشرین گفت: ساعت 10  روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه تفاهم نامه همکاری بین فرهنگسرای خاتم (ص) و انتشارات هزاره ققنوس با مدیریت رضا حاجی آبادی و انتشارات سرگیس با مدیریت محمد محمدی در محل فرهنگسرای کتاب منعقد خواهد شد. در این  تفاهم نامه دو طرف متعهد به همکاری در حوزه کتاب و ترویج  فرهنگ مطالعه خواهند بود.

    رونمایی از مجموعه شعر سبز در گلدان

    مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 از رونمایی مجموعه شعر سبز در گلدان در نمایشگاه سی ام خبر داد و گفت: شعر سبز در گلدان توسط نسرین صمصامی شاعر حوزه کودک و نوجوان سروده شده و این اثر روز چهارشنبه 20 اردیبهشت با حضور گروه سرود دبستان دخترانه سعادت اجرا و رونمایی می شود. صمصامی شاعر کتب درسی  در حوزه کودک و نوجوان است و گوزن شیشه ای و گرگ را دیده ام از جمله آثار اوست.

    ویژه برنامه های فرهنگسرای خاتم(ص) در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تا 23 اردیبهشت هر روز از ساعت 10 تا 20 شب در فرهنگسرای کتاب برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت