در بیست و چهارمین دوره ؛

کرمان میزبان جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان شد

عصر نمایشگاه- پس از بررسی های میدانی و دیدار شورای سیاست گذاری بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از کرمان، این استان میزبان این دوره از جشنواره شد.

کرمان میزبان جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، طی هفته گذشته برخی از اعضای شورای سیاستگذاری بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از کرمان دیدار کردند و پس از رایزنی ها و سنجش امکانات، این استان به عنوان میزبان این دوره از جشنواره انتخاب شد.

    رضوان صادق زاده دبیر این دوره از جشنواره درباره این دیدار گفت: استان کرمان برای میزبانی این دوره از جشنواره تجسمی جوانان اعلام آمادگی کرده بود که طی هفته گذشته بازدیدی از امکانات آن داشتیم که به نظرمان این استان دارای فضای مناسبی برای برگزاری این جشنواره است. یک هنرستان در کرمان هست که امکانات بسیار خوبی دارد و برای برگزاری کارگاه ها نیز فضاهای مناسبی وجود دارد و تنها باید کارگاه های حجم سازی تجهیز شوند. البته اکثر استان های ما از نظر تجهیز کارگاه ها دارای ایراداتی هستند.

    وی ادامه داد: برخورد و مهمان نوازی مدیران استانی بسیار دلگرم کننده بود و میزبانی این استان برای این دوره از جشنواره قطعی شده است. تنها نگرانی ما این است که در نیمه دوم شهریور که زمان برپایی جشنواره است هوای استان گرم باشد. به جز این مورد نگرانی دیگری وجود ندارد.

    صادق زاده درباره موزه هنرهای معاصر کرمان که یکی از موزه های فعال کشور است و در پاسخ به این پرسش که آیا از ظرفیت های این موزه نیز بهره گرفته خواهد شد نیز گفت: از موزه هنرهای معاصر کرمان نیز بازدیدی داشتیم. این موزه دو بخش مجزا دارد. در یک بخش آثار ایرانی و خارجی نگهداری می شود و در بخش دیگر گالری هایی تو در تو دارد که به طور مرتب نمایشگاه در آن برگزار می شود. رئیس موزه به ما پیشنهاد داد تا کارگاه ها را در این مکان برگزار کنیم. ضمن اینکه این موزه فضای خوبی برای برپایی نمایشگاه آثار جشنواره نیز هست.

    دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از اعلام فراخوان این دوره جشنواره در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قرار است تا یک هفته دیگر پوستری آماده شود و به دانشکده های هنری تهران فرستاده شود و همزمان فراخوان هم اعلام شود. در شهرستان ها اطلاع رسانی بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی و اداره کل ارشاد استان هاست.

    وی همچنین درباره آسیب شناسی دوره قبل این جشنواره نیز بیان کرد: ما در دوره قبل و دوره های قبل تر یک تعهد داشتیم که به آن پایبند بودیم و اینکه سعی کنیم این جشنواره محلی برای گرد هم آمدن جوانان همه استان های کشور باشد. برای همین از سهمیه تهران بر عکس بسیاری از رویدادها بسیار کم می کنیم و اصراری داریم جوانان همه استان ها حضور داشته باشند. برای همین یکی از گلایه همیشگی داورها عموما این است که شاید شرکت کننده ها به طور نسبی از سطح بالای هنری برخوردار نباشند. اگر ما بیشترین سهم را به تهران می دادیم این سطح قطعا بالاتر می رفت اما هدف ما چیز دیگری است. ضمن اینکه فراخوان در 9 بخش اعلام می شود و این همه گستردگی یکی از نقاط مثبت جشنواره است.

    مجید ملانوروزی رییس شورای سیاستگذاری، رضوان صادق زاده دبیر جشنواره، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی، محمدعلی بنی اسدی، احمد وکیلی و صداقت جباری از اعضای این شورا هستند.

    بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با هدف رقابت در عرصه خلاقیت های هنری، ارتقای سطح تخصصی هنرجویان و با هدف شناسایی، تربیت و معرفی جوانان متعهد در رده سنی 15 الی 24 سال از سوی دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

    رضوان صادق زاده تاکنون دبیری دوره بیست و دوم و بیست و سوم جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را بر عهده داشته است.​

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت