با راه اندازی نمایشگاه های شهرستانی و کارگاه های صنایع دستی ؛

ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی در بخش صنایع دستی دزفول

عصر نمایشگاه- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: بیش از ۲ هزار شهروند دزفولی با تولید صنایع دستی برای خود اشتغالزایی کرده اند.

ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی در بخش صنایع دستی دزفول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، حجت اله آریایی نیا اظهار کرد: بیش از 20 کارگاه صنایع دستی در دزفول فعال است که از این تعداد چهار کارگاه در شهر دزفول و دو کارگاه در بخش شهیون و مابقی در دیگر مناطق شهرستان دایر هستند که با تولید صنایع دستی زیبا و منحصر به فرد مورد استقبال مردم بومی و گردشگران قرار گرفته اند.

    وی افزود: کارگاه های صنایع دستی یاد شده اغلب بالای سه نفر هنرمند دارند ضمن اینکه برخی از کارگاه ها نیز کمتر از این تعداد هنرجو را تحت پوشش دارند.

    آریایی نیا بیان کرد: کارگاه های صنایع دستی دزفول با ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه بانوان در زمینه تولید کپو، خراطی، گلیم، جاجیم، اهرام بافی فعالیت داشته و سالانه حدود پنج میلیارد ریال درآمدزایی دارند.

    سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با اشاره به اینکه بالای 90 درصد صنایع دستی تولید دزفول کپوبافی است، گفت: علاوه بر کارگاه های یاد شده کارگاه صنایع دستی ویژه زندانیان در محل ندامتگاه دزفول و کارگاه های دیگری نیز ویژه مددجویان بهزیستی در سطح شهر دایر شده که به آموزش افراد علاقه مند به صنایع دستی می پردازند.

    وی توضیح داد: افزون بر یک هزار و 800 نفر از هنرمندان صنایع دستی که در کارگاه های دزفول مشغول به کار هستند و از این طریق برای خود اشتغالزایی کرده اند را بانوان شامل می شوند.

    آریایی نیا با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در حد توان از هنرمندان صنایع دستی گفت: علاوه بر بیمه 900 هنرمند صنایع دستی، هنرمندان نیازمند دریافت تسهیلات بانکی را نیز به بانک ها و موسسه های مالی معرفی می کند.

    وی افزود: علاوه بر این اداره میراث فرهنگی با راه اندازی نمایشگاه های شهرستانی، استانی و کشوری اقدام به معرفی صنایع دستی هنرمندان دزفول در سطح استان و کشور و در برخی موارد بین المللی کرده طوری که تاکنون آثار هنرمندان صنایع دستی دزفول در نمایشگاه های متعددی در اهواز، تهران و نیز کشورهای لهستان، اوکراین و روسیه به نمایش در آمده است که با استقبال مردم روبرو شده و صادراتی نیز صورت گرفته است.

    آریایی نیا اظهار کرد: شهرستان دزفول از نظر تنوع در صنایع دستی به عنوان یکی از قطب های شاخص استان خوزستان محسوب می شود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت