نمایشگاه بهاره ؛

محدود شدن نمایشگاه های بهاره به اقشار کم درآمد جامعه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه های بهاره مخاطب های خاص خود را دارد و باید به اقشار کم درآمد محدود شود.

محدود شدن نمایشگاه های بهاره به اقشار کم درآمد جامعه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»،مصطفی صفاری - استاد دانشگاه  تاکید کرد : اقشار پردرآمد جامعه معمولا به دنبال کالاهای برند و دارای نشان خاص می گردند و حاضر به خرید از نمایشگاه های بهاره و یا دنبال تخفیف نیستند .
    وی افزود : اقشار متوسط هم معمولا از شبکه توزیع محلی وواحدهای صنفی کالاهای موردنیاز خود را تهیه می کنند.

    صفاری گفت : اما گروه هایی که کم درآمد هستند با حضور در نمایشگاه های بهاره می توانند علاوه بر برخورداری از تخفیف های قیمتی بخش زیادی از نیاز خود را نیز خریداری کنند .

    وی افزود : بنابراین در مکان یابی نمایشگاه های بهاره به ویژه در کلان شهرها تجدیدنظر شود و نمی توان در مناطق بالای شهر مانند مصلی و پارک ارم برای اقشارکم درآمد نمایشگاه دایر کرد .

    وی افزود : البته می توان از دیگر روش ها مانند فروش فوق العاده اصناف و دیگر روش های حمایتی از اقشار کم درآمد حمایت کرد و این خدمت رسانی ها و حمایت ها نباید به برگزاری نمایشگاه ها محدود شود و خود واحدهای صنفی هم از این روند حمایت می کنند.

    دکتر صفاری تصریح کرد : البته برگزاری نمایشگاه های بهاره و گسترش دستفروشی ها باعث شده است که نظام دریافت مالیات هم دچار اختلاف شود و اصناف اعتقاد دارند زمانی که در طول سال مالیات می دهند نباید بهترین دوره بازار در اختیار دستفروش ها و فروشندگان غیرصنفی قرار گیرد .

    علی عوض پور دبیر کل اتاق اصناف هم گفت : نمایشگاه های بهاره امسال به شکلی محدود و در برخی مناطق برگزار می شود هر چند نیازی هم به ان نیست چون بازار ایران با رویکرد تازه و جدیدی در سال جاری همراه شده و ثبات قیمت داشته است.

    وی اظهارد اشت : در 20 ماهاخیر ثبات اقتصادی داشتیم و به برگزاری نمایشگاه های بهاره نیازی احساس نمی شود اما قرار است به شکلی
    محدود و در برخی مناطق برگزار شود.

    به گزارش خبرگزاری صداو سیما ،عوض پور گفت : فروش فوق العاده و حراج های فصلی در واحد صنفی که با نظارت کامل بازرسان اتاق اصناف انجام می شود در این زمینه موثرتر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت