نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب (۸۱ )

برنامه‌های کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران تشریح شد

عصر نمایشگاه- مدیر کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران برنامه‌های این کمیته را تشریح کرد.

برنامه‌های کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران تشریح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، نشست خبری تشریح برنامه های کمیته علمی و فرهنگی سی امین نمایشگاه کتاب تهران با حضور یحیی دهقانی مدیر کمیته علمی و فرهنگی در سرای خبرنگاران برگزار شد.

    دهقانی در این نشست با اشاره به اینکه برنامه های کمیته در سه محور تدوین شده است گفت: فعالیت علمی که در این بخش نشست های سرای اهل قلم را داشتیم و 4 سرا در محل کمیته‌ها و 4 سرای دیگر در تشکل های صنفی برگزار شد. در سرای اصلی که برنامه پیش بینی شد که اغلب در ارتباط با مسائل ویراستاری کتاب، فروش، بازاریابی و اقتصاد کتاب خلاصه می‌شدند.

    وی افزود: نکوداشت و بزرگداشت اصحاب قلم بخش دیگری از برنامه‌های ما بود که امسال یک نکوداشت برای ویراستاران و نکوداشت دیگر برای بزرگان نشر در شهرستان‌ها برگزار شد. همچنین امسال دو کتاب نما نیز داریم که تنها کتاب‌های ناشران را در آنها رونمایی می‌کنیم. علاوه بر آن 24 کارگاه هم اندیشی در نمایشگاه برگزار می‌شود که تلاش می‌شود تا جنبه تعاملی و دوطرفه در آن حفظ شود.

    مدیر کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران افزود: در سرای سالن‌های آموزشی دانشگاهی کودک و نوجوان هر روز سه نشست برگزار می‌شود و در سالن ناشران خارجی نیز مهمانان خارجی درباره وضعیت نشر در کشورهای خود سخنرانی هایی دارند. یکی دیگر از برنامه‌های ما حضور در غرفه ناشران است که به رونمایی از کتابهای جدید این ناشران می‌پردازیم.

    دهقانی از سیاست این کمیته برای حضور در سراسر نمایشگاه خبر داد و گفت: بنا داریم تا در سراسر نمایشگاه‌ها برنامه‌ها را برگزار کنیم. محور دوم برنامه‌های ما پاسخ اهل قلم است که تاکنون میزبان نویسندگانی چون هوشنگ مرادی کرمانی، شیوا مقانلو، مجید قیصری، محسن حسن شهسواری، گروس عبدالملکیان، محمود حکیمی و غیره بودیم.

    وی با اشاره به سالن کارنامه نشر گفت: این سالن در 450 متر 27 هزار عنوان چاپ اول سال 95 براساس رده بندی دیویی خانه کتاب به نمایش گذاشته است. در حاشیه این سالن ما نمایشگاهی از کتاب‌های قدیمی و کتابهای درسی از سال 45 را برپا کرده‌ایم 50 عنوان کتاب خطی نیز که از آستان قدس به امانت گرفته‌ایم در این سالن به نمایش درآمده است سالن کارتن کتاب که 100 کاریکاتور از نمایشگاه کتاب را به نمایش گذاشته از دیگر قسمت‌های کمیته علمی و فناوری نمایشگاه است.

    مدیر کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران به بخش جنبی سالنهای کودک اشاره کرد و گفت: در مساحت 1500 متر در بخش جنبی سالن کودک برپا شده و برنامه‌های متنوعی در خصوص کتاب کودک در آن به نمایش گذاشته است.

    بخش دیگری این نشست به پرسش و پاسخ با دهقانی اختصاص یافت که دهقانی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه به نظر می‌رسد سالن کارنامه نشر باید ورود نمایشگاه باشد و دوم اینکه با سالن یاس نیز موازی کاری شده است، گفت: اینکه چرا در ورودی نمایشگاه نیز من هم مثل شما بی‌خبرم طرح اولیه سالن کارنامه نشراین بود که در ورودی نمایشگاه باشد تا افرادی که می‌خواهند کتاب بخرند اطلاعات لازم را بدست بیاورند و سپس به سالنها مراجعه کنند. در مورد موازی بودن سالن یاس و سالن نشر نیز من اطلاعی ندارم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت