با حضور مسئولان؛

نمایشگاه توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها در بوشهر افتتاح شد

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه توانمندی‌های آزمایشگاه‌های عضو شبکه شاعا استان بوشهر، با حضور رئیس پژوهشگاه استاندارد، رئیس شبکه شاعا، استاندار بوشهر و مسئولین استانی، در دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد.

نمایشگاه توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها در بوشهر افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ،اولین نمایشگاه ارائه توانمندی‌های آزمایشگاه های عضو شبکه شاعا استان بوشهر صبح دوشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی و کشوری در دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد.

    ایوب محمودی رئیس انجمن آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر در افتتاحیه این همایش گفت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد وظیفه تدوین و آزمون کالاهای وارداتی و تولید داخل، ترویج استاندارد و ... را دارد.

    وی با اشاره به اینکه طبق اصل 44 قانون اساسی آزمایشگاه‌های همکار ایجاد شده اند، افزود: همکار استاندارد هستیم و وظایفی که به ما محول شده همان وظایف سازمان استاندارد است.

    محمودی اضافه کرد: اولین وظیفه ما آزمون کالاها و نمونه‌های صادراتی، وارداتی و تولید داخل است. در استان بوشهر بالغ بر 100 میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری آزمایشگاه‌های همکار است.

    رئیس انجمن آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر خاطرنشان کرد: بالغ بر هزار و 760 قلم کالا معادل 95 درصد کالاهایی که تولید، وارد و یا صادر می‌شوند.

    وی ادامه داد: 20 آزمایشگاه منحصر به فرد در استان بوشهر داریم و می‌توانیم خوشحال باشیم در جنوب شرقی‌ترین کشور و شمال‌غربی‌ترین نقطه کشور به بوشهر ارسال می‌شوند که این برای بوشهر افتخار است.

    محمودی با اشاره به اینکه بوشهر به دلیل میزان بالای تدوین در استان یکسال دبیر تدوین استاندارد بود، اضافه کرد: در فارس تعداد اقلامی که آزمون می‌شود کمتر از یک سوم بوشهر است.

    وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد کالاهای وارداتی استان را مورد آزمون قرار می‌دهیم و در هرمزگان 64 درصد آزمون می شود، تصریح کرد: در استان بوشهر بالغ بر هزار و 760 قلم کالا آزمون می شود و در هرمزگان هزار و 360 آزمایش می‌شود.

    رئیس انجمن آزمایشگاه های همکار استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه به سرعت در حال پیشرفت هستیم، ادامه داد: از همه آزمایشگاه‌های کشور جلوتریم. تعداد کارشناسانی که در بوشهر فعالیت می‌کنند به نسبت جمعیت حتی از تهران هم بالاتر است.

    وی افزود: نیاز به بروزرسانی دستگاه‌های خود داریم که باید دانشگاه‌ها و بانک‌ها در این خصوص با ما همکاری کنند. آزمایشگاه همکار محل مناسبی برای اشتغال جوان تحصیلکرده و باسواد است.

    این نمایشگاه با همکاری استانداری، اداره کل استاندارد، سازمان صنعت معدن و تجارت، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پژوهشکده میگو، انجمن آزمایشگاه‌های آکرودیته و دانشگاه‌های آزاد، عملی و کاربردی، پیام نور و علوم پزشکی استان بوشهر به مدت سه روز از 18 الی 20 اردیبشت ماه دایر خواهد بود.

    نمایشگاه توانمندی‌های آزمایشگاه‌های عضو شبکه شاعا استان بوشهر در راستای راه اندازی شبکه شاعا استانی، افزایش تعاملات بین آزمایشگاه های خصوصی و دولتی، افزایش و بهبود خدمات آزمایشگاهی و گسترش زیرساخت های آزمایشگاه های استان در 15 غرفه از شرکت های همکار استاندارد استان بوشهر، برگزار شده است.

    در پایان این مراسم نیز تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل استاندارد بوشهر و دانشگاه خلیج فارس انعقاد و بر اساس این تفاهم نامه، اداره کل استاندارد می تواند از پتانسیل علمی این دانشگاه بهره مند شود همچنین دانش آموختگان دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز می توانند از امکانات آزمایشگاهی اداره استاندارد و شرکت های همکار استاندارد استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت