نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب (۸۳)

چگونه خرید خود را در نمایشگاه کتاب مدیریت کنیم؟

عصر نمایشگاه- برای داشتن خریدی خوب در نمایشگاه کتاب چند نکته را باید رعایت کنید.

چگونه خرید خود را در نمایشگاه کتاب مدیریت کنیم؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, این روزها سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران در حال برگزاری است و بازدیدکنندگان از اقصی نقاط کشور، برای خرید کتاب‌های مورد علاقه خود از نمایشگاه کتاب بازدید می کنند.
    نمایشگاه کتاب؛ محلی است که تمامی نشرها در آن حضور دارند و هر کتابی را که در جستجوی آن هستید می توانید به راحتی بیابید. اما شهر آفتاب، شهرک بزرگی است که انتخاب کتاب و مدیریت خرید را می‌تواند مشکل ساز کند. به همین منظور برای داشتن خریدی خوب، در نمایشگاه کتاب چند نکته را باید رعایت کنید.
    بدانید چه می خواهید

    پیش از آن که به نمایشگاه بروید، لیست کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کرده و با خود ببرید؛ چرا که اگر بخواهید در نمایشگاه تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید حتما سردرگم خواهید شد و خرید رضایت بخشی نخواهید داشت.  بعد از تهیه لیست خود، وقتی وارد نمایشگاه شدید، به کیوسک های از من بپرسید بروید و محل فروش کتاب خود را بپرسید.
    بدانید کجا می‌روید

    شهر آفتاب، منطقه بزرگی است که در هر یک از سالن های آن کتاب ها و نشرهای بخصوصی مستقر هستند. 

    برای خرید کتاب باید بدانید که کتاب شما در بخش آموزشی، ناشران عمومی، کودک و نوجوان و یا ناشران بین الملل قرار می گیرد.
    کتاب‌های گران بخرید
    نمایشگاه کتاب و حجم کتاب های موجود در آن وسوسه خرید کتاب را در مردم ایجاد می کند، که می تواند از نظر اقتصادی ایجاد مشکل کند.

    هنگام خرید از نمایشگاه کتاب، به دلیل تخفیف چند درصدی که به شما تعلق می گیرد، به دنبال خرید کتاب های نفیس‌تر خود باشید تا تخفیف بیشتری به شما تعلق گیرد و رفتن به شهر آفتاب برایتان به صرفه باشد. وگرنه برای خرید یک کتاب ده هزار تومانی تخفیف داشتن یا نداشتن کتاب خیلی مهم نیست.
    صبح به نمایشگاه بروید

    شهر آفتاب با این که دور از تهران است، اما بازدید کنندگان زیادی دارد و هرچه دیرتر به نمایشگاه بروید، مجبور به تحمل فشار  و شلوغی بیشتری خواهید شد که این می تواند آزار دهنده باشد.
    با چمدان کوچک به نمایشگاه بروید

    بعد از خرید کتاب در نمایشگاه با وزن زیادی از بار، روبرو می شوید که مجبور به حمل آن هستید، به این جهت داشتن یک چمدان کوچک و یا کیف چرخدار می تواند به خرید شما کمک کند.
    به تبلیغات توجهی نکنید

    پیش از آن که به نمایشگاه بروید تحقیقات خود را پیرامون کتاب هایی که می خواهید بخرید، کامل کنید و در نمایشگاه به حرف های غرفه داران خیلی توجهی نکنید تا تحت تاثیر قرار نگرفته و بیش از مقدار مورد نیاز خرید نکنید.
    به درصد تخفیف ها توجه کنید

    هر انتشاراتی میزان درصد تخفیف خاص خود را برای کتاب هایش در نظر گرفته که از پانزده درصد آغاز شده و تا پنجاه درصد افزایش می یابد، هنگام انتخاب کتاب مورد نظر خود، به درصد تخفیف انتشارات هم دقت کنید.
    زیاد نخرید

    حواستان را جمع کنید که تحت تاثیر محیط قرار نگرفته و کتاب های زیادی نخرید؛ بلکه به تعداد کتابی که در طول سال مطالعه می کنید خرید کنید.
    با رعایت این موارد در نمایشگاه کتاب خرید خوبی خواهید داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت