نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب (۸۴)

برای حضور پررنگ در نمایشگاه کتاب تهران از یکسال پیش برنامه ریزی کردیم

عصر نمایشگاه- رییس اتحادیه ناشران ایتالیا، نمایشگاه کتاب تهران را گامی مهم در جهت تقویت روابط ناشران ایتالیایی و ایرانی دانست و گفت: برای حضور پررنگ در نمایشگاه کتاب تهران از یکسال پیش برنامه ریزی کرده ایم.

برای حضور پررنگ در نمایشگاه کتاب تهران از یکسال پیش برنامه ریزی کردیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا,ایتالیا در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان میهمان ویژه حضور دارد و به همین بهانه، با «آلفیری لورنسو» رییس اتحادیه ناشران ایتالیا گفت وگو کرده که مشروح آن در پی می آید.

     آقای لورنسو به جنابعالی به عنوان میهمان ویژه سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سلام و خیر مقدم می گویم و امیدوارم که این نمایشگاه سرآغازی برای همکاری های گسترده فرهنگی به ویژه در زمینه کتاب بین تهران و رم باشد. لطفا در باره دلیل حضورتان در نمایشگاه کتاب تهران توضیح بفرمایید.

    جواب: نزدیک به یک سال برای حضور پررنگ در نمایشگاه بزرگ کتاب تهران برنامه ریزی و خود را آماده کردیم و امیدوار این نمایشگاه گام مهمی برای به روز شدن روابط فرهنگی میان ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران باشد.

     با وضعیت نشر و کتاب در ایران و ناشران ایرانی تا چه اندازه آشنا هستید؟

    جواب: اطلاعات و آشنایی ناشران ایتالیایی با بازار کتاب ایران محدود است. ناشران ایتالیایی و ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت آلمان و نمایشگاه کتاب کودکان بلونیا ارتباطاتی با یکدیگر ایجاد کرده اند و برای ما مهم است که ناشران ایتالیایی با ناشران ایران با هم آشنا شوند زیرا نتیجه این می شود که در نمایشگاه کتاب چند عنوان کتاب از زبان فارسی به ایتالیایی و از ایتالیایی به فارسی ترجمه و ارائه شود.

     درباره وضعیت کتاب در ایتالیا و اینکه در طول سال چند عنوان کتاب جدید در ایتالیا منتشر می شود، توضیح دهد.

    جواب: بازار کتاب ایتالیا بازار خیلی بزرگی است، تقریبا دو میلیارد و 800 میلیون یورو درآمد دارد، همچنین در ایتالیا سالانه حدود 60 هزار عنوان کتاب جدید به چاپ می رسد.

     ایتالیایی ها چقدر اهل کتابخوانی هستند؟
    جواب: 14 درصد مردم ایتالیا هر ماه یک کتاب می خوانند، ولی آمار مطالعه نوجوانان ایتالایی خیلی بالاتر است به این معنی که تا 14 سالگی خیلی بیشتر کتاب می خوانند، اما از 14 سالگی به بعد آمار کتابخوانی در میان نوجوانان کاهش می یابد.

     چند ناشر در ایتالیا در زمینه کودک ونوجوان کار می کنند؟

    جواب: در ایتالیا نزدیک به 50 ناشر داریم که متخصص انتشار کتاب ویژه کودک و نوجوانان هستند و این بازار در سالهای اخیر خیلی رشد کرده است. پیشتر 19 درصد بازار کتاب ایتالیا در اختیار آثار کودک و نوجوان بود، اما در سالهای اخیر به 30 درصد رسیده است.
    بازار ترجمه کتاب کودکان و نوجوانان در ایتالیا نیز در طول 10 سال اخیر خیلی رشد کرده است.

    گسترش همکاری های فرهنگی میان تهران - رم با توجه به ظرفیت های گسترده ای که در دو کشور وجود دارد، بویژه در زمینه نشر کتاب چه دستاوردهایی برای دو کشور دارد؟

    جواب: اکنون رابطه خاصی در زمینه نشر میان تهران و رم وجود ندارد، در صورتیکه پایتخت کتاب در ایتالیا، شهر میلان است، یعنی اکثر ناشران ایتالیا در میلان حضور دارند، البته نمایشگاه کتاب تهران قدم اول است تا ما این رابطه را بسازیم.

     ایتالیا چند نویسنده دارد؟

     جواب: تعداد نویسندگان ایتالیا زیاد است، اما آمار دقیقی از آنها در دست نیست، فقط می توانم بگویم که هر ساله 58 هزار عنوان کتاب جدید با موضوع های مختلف در ایتالیا به چاپ می رسد و بازار کتاب خیلی متنوعی داریم.

    به عنوان مهمان ویژه چه پیامی برای مردم ایران دارید؟

    جواب: از ایرانیان می خواهم که درباره فرهنگ دیگر کشورها به ویژه مردم ایتالیا کنجکاو باشند. ایتالیا افزون بر فرهنگ قدیم و کلاسیک، فرهنگ معاصر متنوعی دارد و علاقه مندیم مردم ایران بیشتر با فرهنگ معاصر ایتالیا آشنا شوند.

    سی امین نمایشگاه بین المللی کتاتب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت