نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب(۹۳)

شهر آفتاب می‌تواند پاتوق فرهنگی و علمی شود

عصر نمایشگاه- حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی گفت: فضای کالبدی و زیرساختی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب باید تکمیل شود.

شهر آفتاب می‌تواند پاتوق فرهنگی و علمی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان,حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، پس از بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران گفت: تغییر مکان نمایشگاه کتاب ضروری بود. به عنوان یک فضای کالبدی می‌دانم جایگاه مناسبی در نظر گرفته شده است. به لحاظ جاده‌های ارتباطی که در کنار فرودگاه امام، مرقد امام خمینی (ره) و دانشگاه که در این منطقه است کار با دقتی انجام شد. فضای کالبدی و زیر ساختش البته باید تکمیل شود.
    وی افزود: اهالی فرهنگ یک فضای فراخ‌تری در شهر آفتاب پیدا کردند و سالن‌ها و راهروهای آن مانند گذشته تنگ نیست. اغلب غرفه‌داران می‌گفتند این مکان بهتر از فضای داخل شهر است. هنگامی که شهر آفتاب به یک پاتوق فرهنگی و علمی تبدیل شود، مشکلات مربوط به فروش هم مرتفع خواهد شد.
    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مشغول شدن حمزه زاده در بخش سینمایی حوزه هنری و آمدن قره داغی در مدیریت سوره مهر بیان کرد: همان روش سابق در انتشارات سوره مهر ادامه پیدا خواهد کرد. مولفین باید بتوانند یک ارتباط گرم و قابل اتکا با این انتشاراتی داشته باشند.
    خاموشی درباره نشر فرهنگ در جامعه اظهار داشت: اگر فرهنگ را جنبه معنایی جامعه می‌دانیم، از همه مسئولان می‌خواهیم جنبه معنایی جامعه را به سمت ارزش‌ها تقویت کنند. آنها تولیدکننده و حافظ فرهنگ مردم هستند. برای مثال ما در سینما به فضایی کالبدی و تولیداتی نیاز داریم که در زمینه ادبیات از مولفان حمایت کند. 

    وی درباره شرایط لازم برای نشر فرهنگ کتابخوانی تصریح کرد: مسئولان باید کتاب‌ها را ارزان کنند و باید از چاپخانه‌ها حمایت شود. در حیطه مدیریت فرهنگی خودم توقعم بیشتر از اینی است که اتفاق افتاده. تاسفانه دولت آن طور که باید پاسخگوی جامعه ما در زمینه فرهنگ نبوده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت