هنرمند ایرانی داور نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا شد

عصر نمایشگاه- علی بوذری به عنوان یکی از داوران نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا انتخاب شد تا پس از ۱۰ سال یک ایرانی در جمع داوران این رویداد بزرگ هنری حضور داشته باشد.

هنرمند ایرانی داور نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا, از کانون پرورش فکری، از ایران تاکنون نورالدین زرین‌کلک، فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور و مهنوش مشیری از اعضای هیئت داوران در سال‌های گذشته بوده‌اند و این نخستین بار پس از 10 سال است که یک ایرانی به داوری آثار این رویداد بین‌المللی می‌پردازد.
    علی بوذری تاکنون در نمایشگاه‌های تصویرگری گروهی و انفرادی بسیاری در ایران، ایتالیا، ژاپن، اسلواکی، آلمان، دانمارک، آمریکا، کره جنوبی و چین شرکت کرده و آثار او در کشورهایی چون چین، فرانسه، لبنان و کره جنوبی منتشر شده است.
    وی همچنین نمایشگاه‌گردان نمایشگاه‌هایی از تصویرگران ایرانی در آلمان، دانمارک، ایتالیا و گرجستان بوده است.
    بوذری در کارگاه تصویرگری براتیسلاوا (2007) نیز شرکت کرده و در سمپوزیوم براتیسلاوا در سال‌های 2013 و 2015 به ایراد سخنرانی پرداخته و ا‌کنون عضو هیات مدیره انجمن تصویرگران ایران و سردبیر فصلنامه نقد کتاب هنر است.
    این نمایشگاه که وزارت فرهنگ، کمیسیون ملی یونسکو در اسلواک و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان «بی بیانا» - Bibiana - از برگزارکنندگان و حمایت‌کنندگان آن هستند، هر دو سال یک بار در جکشور اسلواک آثار تصویرگران کتاب‌های ویژه کودکان را به نمایش می‌گذارد.
    تشکیل کارگاه آموزشی برای تصویرگران کشورهای در حال توسعه از فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه است که این کارگاه به عنوان بنیانگذار آن یعنی «البین برونوفسکی» نام‌گذاری شده است.
    این رویداد هنری همگام با اهداف یونسکو، کمیته کتاب برای نسل جوان (آی بی بی وای، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا، امکان رویارویی تصویرگرها و شرایطی را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌کند.
    بر همین اساس فعالیت‌های «بی بیانا» از آغاز به جز در مواردی بسیار جزیی تغییر چندانی نکرده و هیئت داوران بین‌المللی نیز در تمام سال‌ها افرادی متشکل از نمایندگان 12 کشور جهان هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت