نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب(۹۸)

بخشی خلوت در نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- بخش ناشران کشورها و بازار جهانی کتاب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نسبت خلوت و دور از هیاهوی نمایشگاه است.

بخشی خلوت در نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه » به نقل از ایسنا،  بخش ناشران کشورها و بازار جهانی نمایشگاه کتاب نزدیک به سالن ملل است و برخی از ناشران کشور افغانستان در این بخش‌جانمایی شده‌اند. بخشی که سالن‌های آن تقریبا خالی از جمعیت است و بازدیدکننده‌های زیادی در آن حضور ندارند.

    محمدابراهیم شریعتی - مدیر انتشارات عرفان از افغانستان - با اشاره به حضور 26 ساله این انتشاراتی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: متأسفانه امسال وضعیت‌مان خیلی بد است و مراجعه‌کننده‌ای نیست.  با وجود این که در راه  ورودی و خروجی  بخش ناشران کشورها و بازار جهانی هستم، کم می‌بینم  کسی وارد این بخش و غرفه‌هایش شود و یا کسانی که می‌آیند کتابی‌نمی‌خرند؛ مگر نهایتا یکی دو کتاب.

    او افزود: صنعت نشر مشکلات زیادی دارد و کسی کتاب نمی‌خرد. از همه بدتر این است که نمایشگاه از شهر تهران فاصله دارد. این‌ها به نظرم از عواملی بوده که مردم کمتر سراغ ما بیایند.

    شریعتی با بیان این‌که نشر عرفان بیش از 170 عنوان کتاب در  نمایشگاه عرضه کرده است، گفت: فقط 10 عنوان از این کتاب‌ها جدید و مخصوص نمایشگاه چاپ شده است و بیشتر آثار تازه عرضه‌شده‌ ترجمه آثار خارجی است که توسط مترجمان افغانستانی ترجمه شده است. ما  سال‌های گذشته 25-30 عنوان کتاب جدید برای نمایشگاه  ارائه می‌کردیم  اما به خاطر مشکلاتی  اقتصادی که دامن‌گیر ما هم شده است، امسال تعداد عناوین جدیدمان کم بوده است.

    این ناشر افغانستانی یادآور شد: بیشتر کسانی که به ما مراجعه می‌کنند ایرانی‌ها هستند، برخی از ایرانی‌ها با نویسنده‌ها آشنایی دارند و برخی انتشارات را می‌شناسد و به مجرد این‌که کتابی منتشر کنیم به سراغ‌مان می‌آیند.

    او ابراز  امیدواری که تا آخر نمایشگاه وضعیت‌شان بهتر شود.

    مسئول انتشارات تاک افغانستان نیز گفت: مراجعه‌کنندگان زیادی نداریم، کسانی هم که می‌آیند کتاب نمی‌خرند، شاید به دلیل این که هزینه کتاب‌ها زیاد است، که ناشران در این موضوع  مقصر نیستند؛  صنعت نشر گران است.

    او ادامه داد: رسیدگی‌ها خوب بوده است  و همه تلاش‌شان را می‌کنند که همه‌چیز خوب باشد، اما فکر می‌کنم تنها دلیلی که ما بازدیدکننده زیادی نداریم، نامنظم بودن غرفه‌هاست. خیلی از افراد سالن ملل را با سالن ناشران کشورها و بازار جهانی کتاب و ناشران خارجی اشتباه می‌گیرند. خیلی از آدم‌ها در سالن ناشران خارجی به دنبال انتشارات کشور افغانستان می‌گردند.  اطلاع‌رسانی در این زمینه و راهنمایی کردن مردم ضعیف بوده است و بسیاری از بازدیدکنندگان در پیدا کردن ناشران مورد نظر خود با مشکل مواجه هستند که باید بیشتر به این موضوع توجه شود.

    این ناشر افغانستانی خاطرنشان کرد: مردم و بازدیدکنندگان بیشتر کتاب‌ها را با نویسنده‌ها می‌شناسند و شناختی از انتشاراتی‌ها ندارند و این باعث می شود  که کتاب مورد نظر خود را نتوانند تهیه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت