برپایی دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در حرم مطهر رضوی

عصر نمایشگاه- با تفاهم صورت گرفته دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

برپایی دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در حرم مطهر رضوی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان,  سید مرتضی بختیاری قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت:نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس از 8 الی 15 ماه مبارک رمضان امسال در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای این نمایشگاه درحال پیگیری است.

    وی افزود: قرآن کریم محور وحدت امت‌های اسلامی است و خدمت به قرآن و عترت به عنوان میراث گرانبهای نبی مکرم اسلام (ص) وظیفه و رسالت دستگاه‌های متولی فرهنگ است.

    قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمنان اسلام و استکبار جهانی تمام قد برای مهجور کردن دین و جدایی و افتراق آموزه‌های دینی از متن زندگی بشریت به میدان آمدند و تلاش‌های آنان همچنان با قوت و در قالب‌های جدید ادامه دارد.

    بختیاری با اشاره به مظلومیت قرآن در عصر حاضر افزود: در کشورهای غربی هزاران پایان نامه با عناوین مختلف برای تبیین سکولاریسم نگاشته شد، اما در قرن بیستم با رهبری امام راحل (ره) و با تمسک به قرآن و معارف ناب اسلامی و آموزه‌های اهل بیت (ع) طومار 2500 سلطنت درهم پیچیده شد.

    وی گفت: این قدرت باور و ایمان راسخ به وعده‌های خداوند در نصرت و یاری مستضعفان و حق طلبان بود و امروز نیز راه علاج و تعالی بشریت را باید در همان مفاهیم و درس‌های عظیم و ژرف قرآن بیابیم، زیرا معجزه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) برای همه اعصار و زمان هاست.

    قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه قرآن و عترت افزود: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبلور، تجسم و معنای واقعی قرآن کریم هستند و انشالله برپایی این نمایشگاه در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) که عالم آل محمد (ص) هستند، آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.

    بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در حوزه فعالیت‌های قرآنی در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد، گفت: با تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، مجموعه هایی نظیر گنجینه قرآن‌های نفیس و خطی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، چاپخانه بین المللی قرآن کریم و اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی اقدامات مثبتی را در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

    وی افزود: مقام معظم رهبری بار‌ها به تشریح و تبیین لزوم بهره مندی از مفاهیم قرآنی و تدبر در آیات الهی مصحف شریف تاکید فرمود: ه اند و برپایی محافل قرآنی با حضور ایشان و دستورات صریح ایشان در رابطه با تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، نشاندهنده جایگاه ویژه و عظمت قرآن در جامعه اسلامی دارد.

    قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اگر نهاد‌ها و موسسات علمی، فرهنگی و آموزشی ایران اسلامی باور داشته باشند که راه سعادت دنیوی و اخروی جامعه ما در این مفاهیم و معارف والا و عمیق وجود دارد نیازی به سندهای بالادستی وارداتی برای تربیت کودکان و دانش آموزان کشور وجود ندارد.
    بختیاری گفت: از تمام نهادهای مرتبط با امر برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت درخواست داریم تا با توجه به فراهم شدن موقعیت برپایی این نمایشگاه در حرم مطهر رضوی، طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه و تاثیرگذار خود را به اجرا درآورند.

    وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران مسئولیت در سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور افزود: در آن دوران یک زندانی محکوم به اعدام که به جرم قتل عمد در زندان بود طی 2سال تمام قرآن کریم را حفظ کرده بود و اولیای دم مقتول که خانواده‌ای متدین و مذهبی بودند با اطلاع و اطمینان حاصل از این اقدام، آن جوان را بخشیدند و این یکی از آثار و برکات قرآن بود که از نزدیک مشاهده کردم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت