نمایشگاه بین المللی کتاب تهران _شهر آفتاب (۱۰۳)

وقتی چادر ژاپنی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

عصر نمایشگاه- در سالن عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تازه‌ترین آثار هنرمندان، طراحان حوزه مد و لباس و تولیدکنندگان داخلی با پارچه‌های وارداتی عرضه می‌شود.

وقتی چادر ژاپنی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»  به نقل ازایسنا، امسال در کنار نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عفاف و حجاب هم برگزار شده است. با آن‌که پیش از افتتاح این نمایشگاه اعلام شده بود، 50موسسه فعال حوزه عفاف و حجاب در آن حضور دارند، اما این محصولات فقط در 12 غرفه از لباس ویژه کودک و نوجوان گرفته تا چادر مشکی، چادر نماز، ساق دست،‌ مقنعه و روسری عرضه شده‌اند.

    در این بخش، بیشتر فروشنده‌ها چادرهای تولید کشور ژاپن را به مراجعه‌کنندگان معرفی می‌کنند و از ویژگی‌های مثبت جنس این پارچه می‌گویند. برای مثال یکی از عرضه‌کنندگان یک قواره پارچه چادری تولیدشده در ژاپن را 350 هزار تومان عرضه می‌کند و می‌گوید سال‌هاست که ژاپن برای کشورهای اسلامی چادر مشکی با کیفیت خوب تولید می‌کند.

    یکی دیگر از عرضه‌کنندگان در پاسخ به این پرسش که آیا نمونه‌ای از پارچه‌های چادری را دارد که در شهرکرد تولید می‌شود؟ توضیح داد: کارخانه‌ای که خبر راه‌اندازی آن در شهرکرد منتشر شد، هنوز هیچ پارچه‌ای بیرون نداده است. شاید پارچه‌هایی را که تولید کرده است، سال آینده به بازار وارد کند.

    به گزارش ایسنا، قرار بود کارخانه تولید پارچه مشکی شهرکرد تا تیرماه سال 95 به بهره‌برداری برسد. عملیات اجرایی احداث این کارخانه از دهه 70 شروع شد، اما به علت برخی مشکلات بهره‌برداری از آن به تاخیر افتاد.

    پیش از این، قاسم سلیمانی دشتکی - استاندار چهارمحال و بختیاری - در حاشیه بازدید محمد سعیدی‌کیا - رئیس بنیاد مستضعفان از کارخانه تولید چادر مشکی چهارمحال و بختیاری، گفته بود: با آغاز تولید آزمایشی کارخانه تولید چادر مشکی چهارمحال و بختیاری 270نفر مشغول به کار شده‌اند. برای راه‌اندازی این کارخانه یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و 20 میلیون ریال اعتبار ارزی هزینه شده است.

    یکی دیگر از عرضه‌کنندگان به مراجعه‌کنندگانی که قصد خریدن چادر مشکی را داشتند،‌ دو نوع پارچه چادری نشان می‌دهد و قیمت نمونه ژاپنی را متری 30 هزار تومان و قیمت نمونه پارچه ایرانی را متری 20 هزار تومان اعلام می‌کند.  

    چادر نماز طرح ایرانی با پارچه‌های تولیدشده در کشورهای هند، چین و ویتنام نیز با قیمت 65 هزار تومان در یازدهمین نمایشگاه عفاف و حجاب عرضه می‌شود که به گفته تولیدکننده آن، این کالا در بازار تا قیمت 80 هزار تومان هم به فروش می‌رسد. 

    لباس کودکان با طرح‌هایی مرتبط با دفاع مقدس و شخصیت‌های کارتونی ایرانی نیز از دیگر محصولاتی است که در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

    به گفته مسوول این غرفه،‌ فروش لباس‌ کودک و نوجوان در مدتی که نمایشگاه شروع به کار کرده، خوب بوده و بسیاری از مراجعه‌کنندگان به این‌که چرا یک مدل لباس را برای گروه‌های سنی مختلف نداریم، گلایه داشتند. برخی مدل‌ها برای ما مقرون به‌صرفه نیستند که آن را برای گروه‌های سنی مختلف تولید کنیم.

    یازدهمین نمایشگاه عفاف و حجاب با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی - ایرانی و ستاد برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در «شهر آفتاب» در حال برگزاری است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت