نقش پررنگ نمایشگاه کتاب در افزایش سرانه مطالعه مردم

عصر نمایشگاه- دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار امیدواری کرد نمایشگاه هایی از این نوع، تأثیر بسزایی در ارتقای سرانه مطالعه مردم داشته و ترقی کشور را در پی خواهد داشت.

نقش پررنگ نمایشگاه کتاب در افزایش سرانه مطالعه مردم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » به نقل از افکارنیوز، حامد علامتی در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب یک فرصت مغتنم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است، گفت: نمایشگاه کتاب سهم بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص‌های کتابخوانی دارد.

    وی با بیان اینکه کتاب یار مهربان زندگی انسان و عامل تعالی‌ست، ابراز داشت: نمایشگاه کتاب نسل جوان  و بهخصوص دانش آموزان را به مطالعه و انس با کتاب که سرمایه بزرگ بشری و مهمترین عامل فرهنگ سازی و ترقی کشور است، ترغیب و تشویق می‌کند.

    دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: مطالعه هنوز در میان ایرانیان به ویژه دانش آموزان عادت نشده و این مساله در میزان سرانه مطالعه نمایان است. دانش آموزان به عنوان آینده سازان نیاز به مطالعه و کتابخوانی دارند ولی به نظر می رسد هنوز این مساله در مدارس مورد توجه قرار نگرفته است.

    علامتی خاطر نشان کرد :متاسفانه شاهد افزایش نرخ بی رویه گرایش نوجوانان به فضای مجازی هستیم که باید سعی کنیم با تشویق آنان به مطالعه کتب درسی و غیردرسی از سهم گرایش شبکه های مجازی کاسته و به سهم کتابخوانی اضافه شود.

    از آن جا که فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما جایگاه خود را به دست نیاورده و از وضعیت نامطلوبی برخوردار است، لذا باید برای ایجاد رغبت و عادت در کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی چاره ای جدی بیندیشیم. چه علتی دارد که دانش آموزان ما با علاقه تمام ساعت ها را در ایام شبانه روز به برنامه های تلویزیون، کامپیوتر، اینترنت و... اختصاص می دهند اما نوبت به مطالعه و کتابخوانی که می رسد، بی حوصله و بی انگیزه می شوند.

    دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار امیدواری کرد نمایشگاه هایی از این نوع، تأثیر بسزایی در ارتقای سرانه مطالعه مردم داشته و ترقی کشور را در پی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت