تجدید چاپ‌های شهرستان ادب را از نمایشگاه کتاب تهیه کنید

عصر نمایشگاه- مجموعه اشعار، رمان‌ها و مجموعه‌های داستان کوتاه نشر شهرستان ادب که تجدید چاپ شده‌اند در سی‌امُین نمایشگاه کتاب تهران در دسترس است.

تجدید چاپ‌های شهرستان ادب را از نمایشگاه کتاب تهیه کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، همزمان با نمایشگاه سی‌اُم کتاب تهران، برخی رمان‌ها، مجموعه‌های داستان کوتاه و شعر انتشارات «شهرستان ادب» با استقبال مخاطبان مواجه شدند و به چاپ‌های جدید رسیدند. این آثار که حضور موفقی در بازار نشر داشته‌اند اکنون همزمان با نمایشگاه سی‌ام کتاب تهران، بار دیگر در دسترس اهالی ادبیات قرار گرفته‌اند.

    *«گاهی حواست نیست» سروده علی داودی

    «گاهی حواست نیست» مجموعه‌ 53 شعر نیمایی سروده علی داودی، هنرمندِ شاعر امسال در نمایشگاه سی‌ام به چاپ دوم رسید. به گفته منتقدان، شعر داودی در این کتاب «درد انسان معاصر است که حواسش نیست تا چه اندازه در زندگی ماشینی خود غرق شده است.»

    حمیدرضا شکارسری درباره این مجموعه نوشته است: «اشعار این کتاب نماینده هوشمندی شاعری است که بر جریان‌های شعر تسلط دارد. او اشعار کوتاهی را گرد آورده و ما شاهد منظومه بلند شعری نیستیم. شعرهای داوودی اندیشمندانه و محتواگراست، به جای اینکه فرم‌گرا باشد. محتوا در این شعر بر فرم غلبه دارد.»

    داودی در «گاهی حواست نیست» کوشیده است تا جریان پویای شعر نیمایی را برای خود و مخاطبانش زنده نگاه دارد. از نگاه او شعر نیمایی ظرفیت‌های زیادی دارد اما در ارتباط برقرار کردن با آحاد مردم فراموش و کم‌رنگ شده و از یادها رفته است. علی داودی، شاعر و طراح، متولد 1352 بیشتر بابت شعرهای سپید خود مشهور است و امسال مجموعه‌ای از غزل‌های خود را با عنوان «دیگر» در نمایشگاه منتشر کرده است.

    *«بی‌خبری‌ها» سروده میلاد عرفان‌پور

    دیگر مجموعه شعری که به چاپ مجدد رسیده است «بی‌خبری‌ها» سروده میلاد عرفان‌پور بوده است. پس از چهار مجموعه شعر در قالب رباعی، او این بار غزل‌ها و دوبیتی‌های خود را نیز در این مجموعه آورده است. بی‌خبری‌ها شامل چهل شعر در 70 صفحه است و در قطع رقعی روانه بازار نشر شده است. این اثر در یازدهمین دوره جشنواره قلم زرین نامزد شد تا بدین ترتیب، او جوان‌ترین نامزد این جایزه از ابتدای تأسیس باشد. عرفان‌پور را منتقدان «احیاگر قالب رباعی در دهه هشتاد خورشیدی» لقب داده‌اند.

    میلاد عرفان‌پور متولد 1367 در شیراز شاعر سرشناس انقلاب است. شهرت او بابت سرودن در قالب‌های سنتی و بخصوص رباعی است. او تاکنون برنده یا نامزد جایزه‌های معتبر ادبی از جمله قلم زرین و جشنواره شعر فجر بوده است. بسیاری از مردم با ابیات مشهور او آشنایند و برخی از سروده‌های او را خوانندگان به آواز خوانده‌اند.

    *«دیلمزاد»، نوشته محمد رودگر

    چاپ چهارم «دیلمزاد»، رمانی که برنده و نامزد چندین جایزه ادبی شده است، در نمایشگاه کتاب عرضه شده است. این کتاب را محمد رودگر متولد سال 1357 نوشته است که به تازگی «دخیل هفتم» را روانه بازار نشر کرده بود. «دیلمزاد» اولین اثر داستانی اوست که در 248 صفحه به چاپ رسیده است.

    این اثر سه فصل دارد: اویس، آسیف و دیلمزاد. ماجراهای آن در جنگل‌های شمال آغاز می‌شود و سپس به مبارزات قبل از انقلاب، جبهه‌های شمال غرب و روستاهای کردنشین، در مبارزه با کومله‌ها و دموکرات‌ها می‌رسد. این رمان برگزیده جایزه گام اول، برگزیده کتاب سال دفاع مقدس، برگزیده جشنواره هنرهای آسمانی و نامزد دریافت جایزه از جشنواره داستان انقلاب بوده است.

    *«در پیراهن اردیبهشت» و «در چهارراه بهارنارنج» از مصطفی علی‌پور

    این دو دفتر شعر سروده مصطفی علی‌پور شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبی، شامل گزیده‌ای از اشعار اوست و هر دو در نمایشگاه سی‌ام به چاپ دوم رسیده‌اند.  این دو دفتر شامل گزیده اشعار او از سال 1384 تا زمان انتشار است و در قالب نیمایی و سپید به همراه تعدادی غزل و رباعی سروده شده‌اند.

    سروده‌های این دو دفتر شامل اشعار غنایی و اجتماعی علی‌پور است اما درونمایه و شکل اشعار یکسان است. بخش اعظمی از این دو مجموعه شعر دربردارنده شعرهای سپید و نیمایی علیپور است و در این میان چند شعر در قوالب کلاسیک هم دیده می‌شود. به گفته خود شاعر، او در اشعار این دو دفتر «به صورت ملموس تحت تاثیر شاعر دیگری نبوده است اما همه شاعران محصول تجربه‌های همدیگر هستند و هیچ شاعری از این پدیده منفک نیست اما تاثیر پذیرفتن به معنی استفاده مشابه از یک مضمون نباید تعبیر شود.»

    مصطفی علیپور از شاعران و منتقدان پرکاری است که پیش از این مجموعه شعرهایی چون: «از گلوی کوچک رود»، «هفت بندمویه»، و «باران انگورهای سوخته» از وی منتشر شده است. در زمینه پژوهش ادبی نیز آثاری مانند «از همدان تا صلیب» (اندیشه‌های سیاسی عین‌القضات همدانی)، «صوفیان شهید»، «تا صبحدمان» (زیبایی‌شناسی زبان و تصویر شعر نیما)، «ساختار زبان شعرامروز» و «در جست‌وجوی شعر» از وی منتشر شده است.

    *«زیر سر کوه» سروده فاطمه هاوشکی

    مجموعه غزل «زیر سر کوه» اولین اثر فاطمه هاوشکی، به چاپ دوم رسید. این اثر شامل ٢٧ غزل و در 6٢ صفحه به بازار نشر عرضه شده است. به گفته منتقدان، در این اثر «به لحاظ زبانی، شاعر به خوبی بین زبان ادیبانه و زبان روزمره آشتی برقرار کرده است. اقلیم و زن دو دغدغه هاوشکی در این مجموعه غزل هستند.

    «زیر سر کوه» در چهاردهمین دوره از جایزه قلم زرین جزو شش نامزد نهایی انجمن قلم ایران قرار گرفت. فاطمه هاوشکی هنرمند شاعر و عضو انجمن شعر شهربابک است.

    *«کاکاپو» نوشته مجتبی فدایی

    مجموعه «کاکاپو» نوشته مجتبی فدایی نیز شامل 9 داستان است که به چاپ دوم رسیده است. «جوجه ارمنی در 1915» «چاقوی صبحانه»، «دو تا بودیم توی زنبیل قرمز»، «چند سانتی متر فضای خالی امن»، «کاکاپو»، «جلیل اسکافی»، «آدم‌ها آدم‌ها را دوست دارند»، «بولداگ لنگ» و «به اندازه یک گردوی مظلوم» عنوان داستان‌های این کتاب 90 صفحه‌ای است که نویسنده کتاب، آن‌ها را در فاصله سال‌های 1387 تا 1393 نگاشته است.

    مجتبی فدایی، متولد 1368، این مجموعه را به دوست خود امید اخروی تقدیم کرده که در تصادفی با یک نیسان جان خود را از دست داده و طرح روی جلد کتاب نیز تداعی‌گر همین خاطره است. «کاکاپو» نام تیره‌ای از پرندگان است که در نیوزیلند زندگی می‌کنند.

    *«غروب پا به ماه» به قلم کبری موسوی قهفرخی

    «غروب پا به ماه» سروده کبری موسوی قهفرخی، منتشر شده در انتشارات شهرستان ادب نیز به چاپ دوم رسید. این اثر از جمله چهار کتابی بود که در سیزدهمین جشنواره قلم زرین تقدیر شد. اشعار موسوی قهفرخی از لحاظ زبانی روان و سرشار از مضامین زیبا و دلنشین هستند. این شاعر هم چنین از مایه‌های محلی و عامیانه در زبان و مضمون اشعارش با ظرافت بهره می‌گیرد.

    کبری موسوی قهفرخی متولد 1359 در فرخ‌شهر چهار محال و بختیاری است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه تهران است و تاکنون در جشنواره‌های بسیاری حضور موفقی داشته است، از جمله در سال 1393 یکی از برگزیدگان و برنده‌ سرو زرین بخش شعر کلاسیک در هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی شعر فجر بود. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «ترانه ماهی‌ها» و «می شکر» اشاره کرد.

    *«قرار» سروده سعید پورطهماسبی

    مجموعه غزل «قرار» سروده سعید پورطهماسبی شامل غزل‌های عاشقانه این شاعر نیز در انتشارات شهرستان ادب به چاپ مجدد رسید. این اثر حاصل تلاش یازده ساله شاعر است و گزیده‌ای است از شعرهای گذشته او در کنار اشعار سال‌های 1390 تا به امروز.

    چهل غزل پورطهماسبی در «قرار» اگر چه عاشقانه است اما شباهتی به عاشقانه‌سرایی‌های مُد روز ندارد. عشقی است آمیخته به اخلاق و انسانیت و خالی از مسائل روز هم نیست. او متولد 1362 است، دیپلم ریاضی دارد و تحصیلات عالی خود را در دانشگاه سراسری هنر اسلامی تبریز در رشته کار‌شناسی هنرهای سنتی و مشخصا رشته فرش گذرانده است.

    *«بهانه‌ها» سروده پروانه نجاتی

    «بهانه‌ها» مجموعه‌ای از غزل‌های پروانه نجاتی نیز دیگر مجموعه شعری است که امسال همزمان با نمایشگاه کتاب به چاپ دوم رسیده است. به گفته منتقدان، اشعار این کتاب، «غزل‌هایی کاملا جاافتاده در ساختار محکم سنت با احترام کامل به بوطیقا» قلمداد می‌شوند. «نجاتی» توانسته است در غالب آثارش به استحکام و انسجام دست پیدا کند.»

    پروانه نجاتی از موفق‌ترین بانوان شاعر روزگار ماست. این شاعر بهبهانی‌الاصل ساکن شیراز با بیش از سه دهه فعالیت مستمر ادبی و سرایش در موضوعات متنوع توانسته است جایگاه قابل اعتنایی را در بین شاعران هم نسل خود به دست آورد. تا به حال از نجاتی آثار متعددی منتشر شده است که بیشتر آنها دربردارنده مضامین مذهبی و انقلابی است، از جمله می‌توان به کتاب‌های «سوگ سور برادرانم»، «گزیده ادبیات معاصر»، «شکستنی‌تر از آنم»، «غزل‌های ماه»، «داغ و دغدغه» و «زیر پوست شهر» اشاره کرد.

    *«جشن باغ صدری» نوشته سیده عذرا موسوی

    «جشن باغ صدری» نوشته سیده عذرا موسوی، متولد 1362، مجموعه‌ای است از هفت داستان کوتاه که اکنون چاپ دوم آن به بازار کتاب آمده است. داستان‌های این کتاب، به موضوعات متنوعی می پردازند که وجه غالب آن‌ها رخدادهای تاریخ معاصر کشورمان است. داستان «چادر خاکی» در همین مجموعه، از معدود قصه‌های نوشته شده درباره واقعه مسجد گوهرشاد است. موضوعات زیادی از جمله کشف حجاب، منع پوشیدن لباس روحانیت و پوشیدن لباس متحدالشکل و بی‌حجابی زنان در جشن مدرسه شاپور شیراز در این داستان ذکر شده است.

    «یک بررسی موشکافانه»، «مردی روی بالکن شیرینی پزی»،«زندگی عادی است»، «جشن باغ صدری» و «جشن از ما بهتران»، دیگر داستان‌های این مجموعه است که همگی تخیلی هستند و در عالم واقع اتفاق نیفتاده‌اند. داستان «گلدان شکسته» نیز بر اساس خاطره‌ای نوشته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت