حضور فعال مخترعان و مبتکران ایرانی در نمایشگاه بین المللی اختراعات مالزی

عصر نمایشگاه- بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فناوری، اختراع و نوآوری مالزی (ایتکس ۲۰۱۷) با حضور فعال گروهی از مخترعان و مبتکران جوان و نوجوان ایرانی روز پنجشنبه در مرکز همایش های شهر کوالالامپور گشایش یافت.

حضور فعال مخترعان و مبتکران ایرانی در نمایشگاه بین المللی اختراعات مالزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، در این دوره از نمایشگاه سه روزه بین المللی فناوری، اختراع و نوآوری مالزی، 15 مخترع ایرانی در رده های سنی مختلف اختراعات خود را در حوزه های مختلف در این نمایشگاه در کنار اختراعات بیش از 20 کشور جهان در معرض دید عموم قرار داده اند.
    'حسین واعظی' مسئول دفتر فدراسیون بین المللی مخترعین در ایران  یکی از نکات مثبت نمایشگاه امسال را حضور مخترعین جوان و نوجوان ایرانی دانست که میانگین سنی آنها بین 16 تا 17 سال است.
    وی گفت دلیل این حضور به تلاش های یکی از مدارس استان البرز باز می گردد که با تمرکز بر آموزش خلاقیت از سطوح پایه در تلاش است تا بتواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.
    وی با این عنوان که داوران و بازدیدکنندگان در نخستین ساعات نمایشگاه از اختراعات جوانان ایرانی به خوبی استقبال کردند، تصریح کرد که این نمایشگاه می تواند محلی برای معرفی اختراعات و همچنین گرفتن ایده و بازخورد از سوی داوران و بازدیدکنندگان باشد.
    مخترعان ایرانی حاضر در این نمایشگاه با هماهنگی موسسه مخترعین و پژوهشگران که نماینده فدراسیون جهانی مخترعین در ایران محسوب می شود در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فناوری، اختراع و نوآوری مالزی حضور یافتند.
    این موسسه از سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 2006 به عضویت فدراسیون جهانی مخترعین درآمد.
    'واعظی' هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های علمی نوجوانان و جوانان ایرانی عنوان کرد و گفت که در دوره تحریم ها نیز به رغم فشارهای بین المللی ما موفق به برافراشتن پرچم کشورمان در مناسبت های مختلف در نمایشگاه های اختراعات در جهان شدیم، اما اکنون با توجه به تحولات بسیار در وضعیت سیاست خارجی کشور، فرصت های بیشتری برای مطرح شدن در عرصه بین الملل وجود دارد.
    وی در بخش دیگری از این گفت وگو به اهمیت ارتباط دادن اختراعات با صنعت اشاره کرد و گفت که این قبیل نمایشگاه ها فرصت هایی ایجاد می کنند تا صنایع از اختراعات موجود استفاده کنند.
    مخترعان ایرانی در این نمایشگاه در بخش های مختلف از جمله در بخش خودرو و حمل و نقل، الکتریسیته و الکترونیک، محیط زیست و انرژی های تجدیدپذیر، اقلام خانگی و محصولات مراقبت فردی اختراعات خود عرضه کرده اند.
    کتایون پیشگاهی، مرتضی اسکندری، امیررضا پیری، امیر عرب، الهه حبیب نیا، ابوالفضل پیشداد، الیا شاه محمدی، غزاله میرزایی، محمد مبین کشاورز، ملیکا محمدصالحی و ملیکا دل افروز شرکت کنندگان انفرادی در این نمایشگاه هستند و یاسین چمائین زاده، حسام الدین توحید اصل، آرمین یوسفیان و محمد احمدی سیاه پوش افرادی هستند که هر یک دستاوردهای تیمی خود را در معرض دید عموم قرار دادند.
    علاوه بر مخترعانی که از ایران در این نمایشگاه بین المللی مالزی شرکت کرده اند، برخی از محققان و پژوهشگران ایرانی مقیم مالزی نیز به ارائه دستاوردهای عملی خود در این نمایشگاه پرداختند.
    'محمد سجاد نقوی سنجانی' از دانشگاه مالایا (یو.ام) در این نمایشگاه یک دستگاه نسل چهارم آب گرم کن های خورشیدی را در معرض دید عموم قرار داده که در آن از باطری گرمایی به جای تانک ذخیره آب گرم استفاده شده و وظیفه آن ذخیره سازی انرژی حرارتی با راندمان بالا و انتقال آن به آب است.
    در این اختراع، لوله های دو جداره جذب کننده انرژی خورشیدی و باطری گرمایی به صورت یکپارچه طراحی شده اند‌. لذا، در کنار افزایش بازدهی حرارتی سیستم، با حذف تانک آب و کمتر کردن لوله کشی و اتصالات، دستگاه به لحاظ اقتصادی توجیه پذیری بهتری دارد.
    تفاوت اساسی این دستگاه با موارد مشابه فعلی در جایگزینی تانک ذخیره آب با باطری گرمایی است. این باطری گرمایی از مواد تغییر فاز دهنده تشکیل شده و می تواند بدون تماس مستقیم، آب سرد را به صورت فوری گرم کرده و برای مصارف خانگی و صنعتی آماده سازد.
    این دستگاه برای مناطق با آب و هوای متنوع، به ویژه مناطق حاره ای و مناطق با روزهای ابری و بارانی زیاد در طول سال مناسب است.
    اختراعات ارائه شده در این نمایشگاه قرار است که مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفته و از سوی وزارت علوم و همچنین وزارت ورزش و جوانان کشور مالزی به برترین های هر رده جوایز ارزشمندی اهداء شود.
    جوایز و مدال های اختراعات برتر در این نمایشگاه بین المللی که امسال با شعار 'اختراع برای یک دنیای بهتر' برگزار می شود، جمعه شب اهدا خواهد شد.
    به غیر از شرکت کنندگان کشور میزبان، مخترعانی از جمهوری اسلامی ایران، اندونزی، تایوان، کره جنوبی، عربستان سعودی، تایلند، لهستان، مصر، کویت، بحرین و چند کشور دیگر در نمایشگاه حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت