تجلیل از معلمان قرآنی و اعلام زمان قطعی نمایشگاه بین‌المللی

عصر نمایشگاه- هفته‌ سوم اردیبهشت ماه ۹۶ با تجلیل از دو خادم‌ و پیشکسوت قرآنی کشورمان «علی‌اکبر حنیفی» و «سیدمحسن موسوی‌بلده» آغاز و به اعلام زمان قطعی برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و اعزام نماینده کشورمان به مسابقات بین المللی مالزی منتهی شد.

تجلیل از معلمان قرآنی و اعلام زمان قطعی نمایشگاه بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر» به نقل از ایکنا,هفته‌ای که گذشت با برنامه‌ها و رویدادهای متنوع و متعدد قرآنی در کشور چون برپایی آخرین مرحله توانمندسازی کارشناسان قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر دلنشین «علی‌اکبر حنیفی»، تجلیل از «سیدمحسن موسوی‌بلده» در جلسه آموزش قرآنش، برپایی جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اجرای طرح تهیه و واگذاری قرآن به مناطق محروم، همایش تکریم و تجلیل از 1000 مدیر تشکل و مربیان قرآن استان تهران، رونمایی از اثر «مهدی بیا» شب نیمه شعبان و... همراه بود.
    برپایی آخرین مرحله توانمندسازی کارشناسان قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی
    یازدهمین و آخرین مرحله از بیست و چهارمین دوره آموزشی کارشناسان و رابطان قرآنی سراسر کشور طی اول و دوم خردادماه در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود. همچنین، در این مرحله از بیست و چهارمین دوره آموزشی کارشناسان قرآنی کشور تعداد 40 نفر از کارشناسان و رابطان قرآنی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و قم حضور دارند که طی دو روز، آموزش‌های لازم را خواهند دید.
    لازم بذکر است، بیست و چهارمین دوره آموزشی کارشناسان و رابطان قرآنی سراسر کشور در 11 نوبت دو روزه برگزار می‌شود و طی این دو روز نیز برنامه‌های توجیهی و آموزشی ویژه کارشناسان و رابطان اجرا می‌شود تا ایشان با طرح‌ها و سیاست‌های جدید سازمان آشنا شوند.  این دوره آموزشی به عنوان دوره ضمن خدمت کارشناسان و رابطان قرآنی سازمان محسوب می‌شود که در پایان برگزاری نیز ضمن اینکه گذراندن دوره در پرونده ایشان ثبت خواهد شد، به هر یک از این کارشناسان گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.
    برپایی هشتاد و دومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی
    هشتاد و دومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بررسی و بحث در مورد یک پیش از دستور و سه دستور، برگزار شد. لذا طی این نشست گزارش مقدماتی نحوه و مدل‌های سامانه ارتباطی نهادهای قرآنی کشورتوسط «فیروز رازنهان» از اساتید دانشگاه و متخصص در حوزه مدیریت فرهنگی ارائه شد و در ادامه به پیگری شاخص‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، تصمیم‌گیری و بررسی عضویت «قوه قضائیه» و «وزارت ورزش و جوانان» در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور و بررسی سند «قرآن و فضای مجازی» که توسط کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور تدوین شده است، انجام گرفت.
    شبکه قرآن و معارف سیما برترین شبکه در پخش ترتیل‌خوانی قرآن
    طی آیین افتتاحیه سیزدهمین نشست علمی ـ تخصصی شورای عالی قرآن که با حضور جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی برگزار شد، شبکه قرآن و معارف سیما با کسب رتبه ممتاز به عنوان شبکه برتر به جهت پخش محافل جزء‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان سال‌های 1394 و 1395 معرفی شد. همچنین، در این مراسم میثم آقابیگی از کارکنان شبکه قرآن و معارف سیما به عنوان تهیه کننده برتر در سال‌های 1394 و 1395 انتخاب و از وی تجلیل شد.
    برپایی ظهر دلنشین پیشکسوت قرآنی «علی‌اکبر حنیفی»
    نشست ظهر دلنشین علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت و خادم القرآن با حضور جمعی از شاگردان این استاد در سالن همایش‌های خبرگزاری ایکنا برگزار شد.در این جلسه هر کدام از حاضران ضمن بیان خاطراتی از سال‌ها حضور در جلسات استاد حنیفی به بیان برخی از ویژ‌گی‌های اخلاقی و شخصیتی این معلم برجسته علم قرائت قرآن کریم پرداختند.
    بحث الگوساز بودن، مولد علم بودن در زمینه تخصصی، طراز بسیار بالای شخصیت پژوهشی و علمی از مهم‌ترین وجوهی بود که هر کدام از شاگردان استاد به نوبت بیان کردند. مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.
    اجرای طرح تهیه و واگذاری قرآن به مناطق محروم
    سازمان دارالقرآن الکریم در نظر دارد تا با همکاری ستاد نماز جمعه تهران با هدف تأمین قرآن کریم
    برای سراسر کشور به ویژه مناطق محروم، طرح تهیه و واگذاری قرآن مناطق مذکور را اجرا کند که طی اجرای این طرح علاقه‌مندان و نمازگزاران نماز جمعه می‌توانند از دو طریق اهدای قرآن‌های مازاد در منازل نمازگزاران و یا واریز وجه نقد به حساب انجمن خیرین قرآنی در این طرح قرآنی شرکت کنند. برای اطلاع از جزئیات این طرح اینجا کلیک کنید.
    آغاز ثبت نام مرحله سیزدهم طرح ملی «مفتاح»
    مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر ضمن اعلام آغاز ثبت نام مرحله سیزدهم طرح ملی «مفتاح» گفت: پیرو مصوبه مرکز آموزش‌های غیر‌حضوری قرآن کریم، این طرح اجرا می‌شود.
    محمدصادق محسنی‌کبیرادامه داد: این طرح جدیدترین روش آموزش غیر‌حضوری مفاهیم قرآن کریم در کشور است که در مدت 15 تا 18 ماه طی 5 تا 6 ترم آموزشی بر اساس سطوح علمی افراد برگزار می‌شود.
    برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح اینجا کلیک کنید.
    تجلیل از «سیدمحسن موسوی‌بلده» همزمان با هفته معلم
    مزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم از سال‌ها تلاش خادم القرآن سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی توسط شاگردانش و نیز خبرگزاری قرآن تجلیل شد. مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.
    اعلام زمان برگزاری مرحله شفاهی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد قم
    مرحله مقدماتی بخش شفاهی بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم روز 27 اردیبهشت‌ماه در محل مسجد الرسول(ص) ویژه آقایان و تالار امام خمینی(ره) ویژه بانوان  برگزار می‌شود.
    مسابقات اسانید و دانشجویان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ (جزء 30، 5، 10، 20 جزء) قرآن کریم، اذان، گروه تواشیح و ‌هم‌خوانی و دانشجویان سما (جزء 30) ‌و مسابقات کارکنان نیز در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تحقیق، حفظ قرآن( جزء 30 و 5 جزء) و اذان برگزار می‌شود.
    نامه «حامد شاکرنژاد» به رئیس سازمان صداوسیما
    حامد شاکرنژاد، قاری قرآن کریم در پی مطرح نشدن مباحث قرآنی در مناظرات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نامه‌ای را خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما نوشته است برای اطلاع از متن این نامه اینجا کلیک کنید.
    رونمایی از اثر «مهدی بیا» شب نیمه شعبان
    مراحل ضبط اثر عربی و فارسی «مهدی بیا» کاری از گروه ملی حضرت معصومه(س) (منتخب استان قم) در استودیو الغدیر به اتمام رسیده است.
    گروه ملی حضرت معصومه(س) متشکل از گروه‌های الغدیر، معراج، بقیة‌الله، موعود و انوار الهدی است که از اثر جدید خود در جشن نیمه شعبان که پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه در مقدس جمکران برگزار ‌شد، رونمایی شد.
    اعلام زمان برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن
    ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بنا بر مصوبه ستاد اجرایی نمایشگاه، ٧ تا ٢٦ خرداد‌ماه سال جاری(مصادف با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی»، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلی بزرگ امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.
    نشست تحلیلی بررسی سی‌وچهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن
    نشست مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با برخی منتقدان این رقابت‌ها از میان جمعی از قاریان و مدرسان جلسات قرآن برگزار شد که طی آن مطالب مهمی مطرح شد که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به جایگاه و ضرورت مسابقات، انتشار اسامی مشاوران و افرادی که تعیین‌کننده در فرآیند مسابقات هستند، نقش نداشتن این مسابقات در جذب مردم به جلسات قرآن و... اشاره کرد. برای اطلاع از بخش‌های مختلف گزارش این نشست اینجا کلیک کنید.
    واریز جوایز برگزیدگان آزمون «به سوی فهم قرآن»
    روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیاز واریزمرحله نخست جوایز آزمون الکترونیکی به سوی فهم قرآن ویژه کارکنان دولت و پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ویژه مؤسسات قرآنی به حساب نفرات برتر خبر داد.
    بر اساس این گزارش در مرحله نخست، جوایز بیش از ٤٢٥۰ نفر از برگزیدگانی که شماره حساب خود را به صورت صحیح و در موعد مقرر در سامانه معاونت قرآن و عترت ثبت کرده بودند به حساب این نفرات واریز شده است.
    جزئیات سیزدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علمی ـ کاربردی
    سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه با هدف اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشگاهیان و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه و زمینه‌سازی انس و الفت دانشگاهیان با قرآن کریم و سیره معصومین(ع) و تدبر و عمل به آموزه‌های الهی برگزار می‌شود.
    این جشنواره که در سطوح دانشجویان، مدرسان و کارکنان برگزار خواهد شد، در هفت بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، کتابخوانی، فناوری، ادبی و هنری و در 34 رشته برگزار می‌شود. برای اطلاع از جزئیات اینجا کلیک کنید.
    استقبال از برگزیدگان افغانستانی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
    شرکت کنندگان و نمایندگان کشور افغانستان حاضر در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که طی هفته‌های گذشته در تهران برگزار شد، مورد استقبال اهالی شهر هرات قرار گرفتند.
    در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ایران قاریان و حافظان افغانستانی خوش درخشیدند و موفق به کسب رتبه‌های متعددی شدند که از جمله آنها می‌توان به کسب رتبه اول در رشته حفظ کل قرآن بخش دانش آموزی توسط علیرضا دانش و نیز کسب رتبه دوم قرائت و حفظ کل قرآن در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی که در قم برگزار شد، اشاره کرد. برای دیدن تصاویر این استقبال اینجا کلیک کنید.
    برپایی همایش تکریم و تجلیل از 1000 مدیر تشکل و مربیان قرآن استان تهران
    همایش تکریم و تجلیل از مدیران تشکل‌ها و مربیان قرآن استان تهران، امروز، 18 اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان قرآنی کشورمان همراه با تجلیل از هزار معلم قرآن مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان تهران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. برای خواندن مشروح گزارش اینجا کلیک شود.
    حشن شکوفه های مهدوی
    خردسالان مهدهای قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، چهارشنبه در مهدیه تهران جشن مهدوی را برگزار کردند.
    اعزام نماینده ایران به مالزی
    حامد علیزاده، از استان خراسان رضوی، بامداد امروز، 22 اردیبهشت ماه به مسابقات بین المللی قرآن مالزی اعزام شد. تا طی 25 تا 30 اردیبهشت در کوالالامپور با برترین قاریان جهان رقابت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت