رئیس صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد

بهره‌برداری از نمایشگاه فرش استان قم در سال ۹۵

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اعتبار ویژه‌ای از محل سفر مقام معظم رهبری برای نمایشگاه فرش استان تصویب شد که این طرح با اعتبار ۳ میلیارد تومان از محل سفر رهبری در ۶ ماهه دوم سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از نمایشگاه فرش استان قم در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،احمد ذاکری با اشاره به ارزش ریالی و وزنی صادرات استان قم در سال جاری اظهار داشت: براساس آمار 10 ماهه امسال 132 میلیون دلار معادل 126 هزار و 801 تن صادرات از استان قم صورت گرفته است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه عراق یکی از مهمترین بازارهای هدف برای صادرات است افزود: سال گذشته 31 کشور هدف صادرات بودند که امسال این رقم به 38‌کشور افزایش یافت، عمده این کشورها عبارتند از عراق، ترکیه، ترکمنستان، هند و کره‌جنوبی همچنین روسیه یکی از کشورهایی است که برای استان از فرصت‌های خوب صادراتی در شرایط کنونی محسوب می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با هدف عرضه توانمندی‌ها از اقدامات موثری بوده که در سال‌های اخیر صورت گرفته، در استان قم نیز برگزاری نمایشگاه فرش، کفش و مبلمان از مهمترین اقدامات در این راستا بوده است.

    وی با بیان اینکه فرش قم از ظرفیت‌هایی است که در دوران تحریم بسیاری از بازارهای اروپایی را از دست داده بود گفت: در سفر رهبر انقلاب به قم در سال 89 اعتبار ویژه‌ای برای نمایشگاه فرش استان تصویب شد که این طرح با اعتبار 3میلیارد تومان از محل سفر رهبری در 6 ماهه دوم سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    ذاکری مشکلات صنعت را یکی از موانع مهم در کاهش میزان صادرات برشمرد تصریح کرد: 4 کارگروه  در راستای قانون تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده که این کارگروه‌ها عبارتند از کارگروه مالیاتی، امور بانکی و مالی، زیربنایی و محیط زیست، کارگری و تأمین اجتماعی.

    به گزارش تسنیم ،وی گفت:  این کارگروه‌ها طی سال با برگزاری جلساتی مسائل و مشکلات واحدهای مرتبط را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند، که از 54  جلسه برگزار شده و 298 مصوبه 35 درصد به مرحله اجرا رسیده و 65 درصد آن در حال پیگیری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت