نمایشگاه بین المللی کتاب -شهر آفتاب (۱۲۵)

مدیر بازرگانی انتشارات ۸۰ درصد فروش کتاب‌ها توسط ۲۰ درصد مشتری‌ها صورت می‌‌گیرد

عصر نمایشگاه- برنهارد فتش، مدیر بازرگانی انتشارات درومر کنر گفت: آمار به دست آمده فروش کتاب‌ در آلمان، نشان میدهد که ۸۰ درصد فروش کتاب‌ها توسط ۲۰ درصد مشتری‌ها صورت می‌‌گیرد از این رو تمهیدات خاصی برای ۲۰ درصد مشتری خود به کار می‌‌‌گیریم.

مدیر بازرگانی انتشارات ۸۰ درصد فروش کتاب‌ها توسط ۲۰ درصد مشتری‌ها صورت می‌‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از فارس، روز جمعه (22 اردیبهشت) برنهارد فتش، مدیر بازرگانی انتشارات درومر کنر در «کارگاه بازاریابی کتاب» هدف از برگزاری این کارگاه را ایجاد ارتباط و تعامل برای مبادله‌ی تجربه میان ناشران و کتابفروشان عنوان کرد.
    فتش مخاطب بازار کتاب آلمانی زبان اعم از کشورهای آلمان، لوکزامبورگ، اتریش و سوئیس دانست و گفت: آلمان با موضوعات مختلف در این کشورها حضور دارد و از طرفی ارزش بازار کتاب آلمان 2/9 میلیارد یورو است.
    موضوعات علمی- تخیلی دارای بیشترین مخاطب در آلمان
    فتش با اشاره به محتوای کتاب‌هایی که در آلمان منتشر می‌‌شود، گفت: 32 درصد این کتاب‌ها علمی- تخیلی، 16 درصد در حوزه کودکان، 14 درصد کتاب راهنما، 10 درصد غیرتخیلی، 10 درصد کتاب‌های درسی و بقیه نیز شامل کتاب‌های سفر، علوم انسانی، موسیقی، هنر و علوم طبیعی و اجتماعی است.
    مدیر بازرگانی انتشارات درومر کنر درباره‌ی فروش آنلاین کتاب نظیر سایت آمازون بیان کرد: گرچه باید به حضور مشتری توجه کنیم و در آن فضاها به فکر بازاریابی کتاب خود باشیم ولی باید نوعی تعادل و توازن بین فروش آنلاین کتاب و کتابفروشی‌های سنتی ایجاد کرد، در حالیکه آمازون فقط کتابفروشی آنلاین به شمار می‌‌رود و بازاریابی ندارد.
    فتش در تعریف بازاریابی گفت: بازاریابی به معنای تنظیم تصمیمات شرکت بنا بر نیازهای مشتری است که باید به صدای مشتری و خواسته‌های کتابفروشان هم زمان توجه داشته باشد.
    وی با اشاره به چهار عامل اصلی فرآورده، قیمت، مکان و تبلیغ در بازاریابی کتاب توضیح داد: در بازاریابی کتاب توجه به عامل فرآورده، با در نظر گرفتن مضمون کتاب، نیازهای مشتری و حوزه‌ی مخاطبان ممکن می‌شود و در قیمت‌گذاری کتاب‌ها، سه استراتژی قیمت‌گذاری تنازلی، قیمت‌گذاری نفوذی و قیمت‌گذاری تغییر (پویا) وجود دارد که در آلمان تنها قیمت‌گذاری نفوذی و تنازلی کاربرد دارد.
    فتش درباره‌ی روش‌های معرفی کتاب‌ ایرانیان در آلمان به دو روش اشاره کرد و ادامه داد: یک روش ارتباط با توزیع‌کنندگان و عمده‌فروشان کتاب در آلمان است که در واردات کتاب، فعال هستند و دوم برقراری ارتباط با ناشران آلمانی است که در همان حوزه فعال هستند.
    مدیر بازرگانی انتشارات درومر کنر در بخش پایانی سخنان خود با تمرکز بر فعالیت‌های عمومی برای بازاریابی کتاب در آلمان توضیح داد: شرح آمارهای به دست آمده از فروش کتاب‌ها در آلمان، نشان از این دارد که 80 درصد فروش کتاب‌ها توسط 20 درصد مشتری‌ها صورت می‌‌گیرد از این رو تمهیدات خاصی برای 20 درصد مشتری خود به کار می‌‌‌گیریم.
    فتش از جمله تمهیدات ویژه برای مخاطبان خاص کتاب را، در نظر گرفتن رنگ خاص در کتابفروشی‌ها برای جایی که کتاب‌های موردنظر را برای مشتریان عرضه کند، دانست.
    وی دومین روش برای افزایش فروش کتاب را در نظر گرفتن مکانی در کنار پلکان کتابفروشی‌ها دانست و گفت: عرضه‌ی کتاب در جاهای غیرمعمول و یا در بخش ورودی کتابفروشی‌ها از راه‌های دیگر است، زیرا کتاب بلافاصله در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرد.
    مدرس کارگاه بازاریابی کتاب در نمایشگاه کتاب، سومین روش را تبلیغات خیلی گسترده برای یک کتاب خاص برشمرد و ادامه داد: عدد چشمگیری برای تبلیغات کتاب در نظر گرفته می‌شود که برای مثال یک رمان را به تعداد خیلی زیاد منتشر کرده و در اغلب کتابفروشی‌ها این کتاب عرضه می‌‌شود. در این روش همکاری دوطرفه میان ناشر و کتابفروشی وجود دارد و چون کتابفروشی مطمئن است که ناشر در مورد کتاب بازاریابی خواهد کرد، همکاری می‌‌کند.
    گفتنی است این نشست با پرسش و پاسخ میان مسئولان ناشران داخلی حاضر در جمع با مدیر بازرگانی انتشارات درومر کنر پایان یافت.
    سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت