آغاز بکار نمایشگاه بین المللی کتاب تسالونیک با حضور ایران

عصر نمایشگاه- چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تسالونیک روز گذشته با حضور غرفه جمهوری اسلامی ایران بطور رسمی افتتاح شد.

آغاز بکار نمایشگاه بین المللی کتاب تسالونیک با حضور ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه آثار 250 ناشر از 21 کشور، 400 برنامه هنری و بیش از 10 هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده است.
    خانم 'لیدایا کندورده' وزیر فرهنگ یونان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه کتابخوانی در جامعه یونان گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه تشویق شهروندان برای روی آوردن به کتابخوانی و افزایش سطح علمی شهروندان است و به همین دلیل وظیفه اهل قلم و روشنفکران کشور بسیار سنگین است و وزارت فرهنگ در راستای ارایه دستاوردهای علمی آنان تمام تلاش های خود را بکار خواهد گرفت.
    وی افزود: برنامه ای برای تقویت کتابخانه های شهرداری های کشور را با تعیین هیات کارشناسی برای توزیع درست و نظارت بر دسترسی آسان شهروندان به منابع علمی در مناطق دور افتاده انجام خواهیم داد.
    وزیر فرهنگ یونان با تاکید بر نقش کتاب در آینده کشور گفت: بزودی جوایز دولتی برای اهدا به نویسندگان و بخصوص نویسندگان جوان کشور در نظر خواهیم گرفت تا با تشویق آنان تولید کتاب های خوب و علمی را افزایش دهیم.
    در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، 'علی محمد حلمی' رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار کوتاهی با وزیر فرهنگ یونان داشت و طرفین بر تمایل دو کشور برای توسعه روابط فرهنگی تاکید کردند.
    غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با استقبال بسیار خوب بازدید کنندگان مواجه شد.
    کتاب های 'مریم، حضرت عیسی و مسحیت از دیدگاه اسلام' و 'عشق در اسلام' که به تازگی توسط رایزنی فرهنگی ترجمه و به چاپ رسیده است، مورد توجه خاص بازدیدکنندگان غرفه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
    همچنین کتاب های آوای توحید (نامه تاریخی امام خمینی (ره) )، زن از منظر امام خمینی، وصیت نامه خصرت امام خمینی، تاریخ تحلیلی اسلام و گلچینی از نهج البلاغه امام (علی) و کتاب رساله حقوق امام سجاد(ع) از جمله کتبی بودند که مورد استقبال مراجعان قرار گرفتند.
    این نمایشگاه از روز شنبه افتتاح شده است و برای مدت 5 روز پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت