برپایی نمایشگاه ها، اقدامی در راستای حمایت از فرش دستباف مراغه

عصر نمایشگاه- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه با اشاره به برپایی نمایشگاه های سالانه فرش دستباف در این شهرستان گفت: این نمایشگاه ها اقدامی در راستای حمایت از فرش دستباف، فعالان این حوزه و نیز قالیبافان منطقه است.

برپایی نمایشگاه ها، اقدامی در راستای حمایت از فرش دستباف مراغه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  ایرنا، ایوب خیراللهی روز دوشنبه در همایش فرش دستباف؛ بازاریابی و کیفیت در مراغه افزود: برگزاری نمایشگاه هایی چون نمایشگاه فرش دستباف مراغه با هدف آشنایی مردم، مصرف کنندگان فرش دستباف و نیز توسعه صادرات این صنایع فاخر دستی توسط تولید کنندگان و فعالان این بخش است.
    وی ادامه داد: با وجود پیشینه مراغه در فرش دستباف و ابریشمی، متاسفانه این صنعت و هنر در سطح کشور کمتر شناخته شده و از این رو معرفی این محصول صادراتی ضروری است.
    وی اضافه کرد: هم اکنون حدود 16 هزار قالیباف در زمینه تولید فرش دستباف و ابریشمی با کمترین سود و با کمترین درآمد فعالیت می کنند و از این رو حمایت و توسعه این هنر و به نوعی صنعت در این منطقه می تواند در بهبود وضعیت معیشیتی این قشر تلاشگر جامعه موثر باشد.
    وی با بیان اینکه پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف مراغه 15 تیرماه امسال آغاز به کار می کند گفت: این نمایشگاه به منظور شناساندن این محصول صادراتی با حضور فعالان این بخش به مدت یک هفته در این شهرستان برگزار می شود.
    وی افزود: در این نمایشگاه که با هماهنگی مرکز ملی فرش برگزار می شود، علاوه بر فرش ابریشمی، انواع فرش های دستباف این منطقه نیز در معرض دید مصرف کنندگان و صادرکنندکان فعال در این بخش قرار می گیرد.
    خیراللهی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده برای برگزاری این نمایشگاه، تعداد غرفه های آن نسبت به دوره گذشته حدود 60 درصد افزایش خواهد یافت.
    وی اضافه کرد: این نمایشگاه با دعوت از فعالان و تولید کنندگان فرش دستباف و ابریشمی از شهرستان های مختلف کشور، پر رونق تر از سال های گذشته برگزار می شود.
    وی گفت: حذف واسطه ها و دلالان فرش دستباف و ابریشمی به عنوان یک کالای ارزشمند صادراتی، مهم ترین پیامد برگزاری این نمایشگاه ها در سطح منطقه خواهد بود.
    وی افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه تورهای گردشگری و مراغه گردی برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان نیز اجرا می شود.

    این همایش با حضور فعالان بخش تولید فرش، فروشندگان و صادرکنندگان فرش مراغه توسط اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد.
    هم اکنون حدود 150 واحد صنعتی و تولیدی و بیش از 9 هزار واحد صنفی داری پروانه کسب قانونی و مجاز در مراغه فعالیت می کنند.
    شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت