رییس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

ویژگی مهم نمایشگاه سی ام کتاب تقویت بعد بین المللی آن بود

عصر نمایشگاه- رییس سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع بندی خود از ۱۱ روز برگزاری این رویداد گفت: ویژگی نخست و مهم سی امین نمایشگاه کتاب تقویت بعد بین المللی آن بود.

ویژگی مهم نمایشگاه سی ام کتاب تقویت بعد بین المللی آن بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  ایرنا, سیدعباس صالحی افزود: نمایشگاه کتاب سی ام را از جهاتی می شود با ویژگی هایی تعریف کرد که ویژگی نخست و مهم آن تقویت بعد بین المللی آن است.
    وی ادامه داد: امسال هم از لحاظ فرم های حضور مهمانان خارجی و هم از لحاظ تعداد برنامه ها، تغییرات قابل توجهی داشتیم و در فرم حضور مهمانان خارجی، قالب های جدیدی اضافه شد.
    معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بحث مهمان ویژه نمایشگاه کتاب، امسال ایتالیا مهمان ویژه بود، اما دو قالب جدید هم اضافه شد، قالب اول «شهر مهمان» بود که در سالهای قبل نبود.
    صالحی ادامه داد: شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تاکید بر این داشت که شهر مهمان از مناطقی باشد که در حیطه ایران تمدنی و ایران فرهنگی باشد که امسال شهر استانبول اولین شهر مهمان بود که با چند نویسنده و یک غرفه فعال در نمایشگاه حضور داشت.
    وی گفت: قالب و فرم دومی که در فضای بخش بین المللی تجربه جدید داشتیم، بحث «بورسیه نمایشگاه کتاب تهران» بود. اینکه بتوانیم از طریق نمایشگاه کتاب تهران کسانی که در حوزه نشر ایرانی و نشر فارسی فعالیت می کنند و به این حوزه علاقه دارند را دعوت کنیم تا نمایشگاه کتاب تهران را ببینند و این دیدار فرصتی برای ارتباط آنها با سایر نویسندگان و ناشران باشد.
    رییس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: بیش از 150 نشست در ایام نمایشگاه داشتیم که با مهمانان خارجی و ناشران و نویسندگان ایرانی برگزار شد، این گفت وگوها، فرصت های متقابل را برای نشر ایران با آن کشورها پدید آورد، همچنین اینکه می توانیم از این فرصت ها پس از نمایشگاه استفاده کنیم.
    وی افزود: ویژگی دومی که امسال در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یک تمایز و امتیاز می شود ذکر کرد بحث واگذاری تصدی در حوزه مدیریت اجرایی نمایشگاه به صنوف بود.
    صالحی ادامه داد: این واگذاری تصدی به صنوف به این امر می انجامد که چون اهل نشر خود عهده دار نمایشگاه هستند با دلسوزی و همکاری بیشتر بتوانند این اتفاق را در سالهای آینده پیش ببرند.

    اختصاص بن های دانش آموزی
    صالحی گفت: در حوزه حمایت های مالی از حوزه نشر نیز در ایام نمایشگاه علاوه بر یارانه هایی که متداول بود امسال اتفاق تازه ای که افتاد، اختصاص بن های دانش آموزی و همراه با آن تجهیز کتابخانه های مدارس بود، همچنین 1500 مدرسه ای که در شهرستان های اطراف تهران بودند همراه با دانش آموزان به خرید کتاب از نمایشگاه کتاب پرداختند.
    وی افزود: مواردی که اشاره شد و موارد دیگری که بخاطر فرصت محدود طرح آنها ممکن نیست، می تواند نمایشگاه سی ام کتاب تهران را به عنوان یک نمایشگاه متفاوت تر از نمایشگاه های پیشین معرفی کند.

    دستاوردهای نمایشگاه سی ام
    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد دستاوردهای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در حوزه نشر طبعا نمایشگاه یک فرصت برای اقتصاد نشر است و امسال 5.76 میلیارد تومان در 10 روز اول برپایی نمایشگاه فروش کتاب داشتیم که طبعا روز آخر هم به آن اضافه خواهد شد، البته این رقمی است که مردم از طریق کارت های پز از «بانک شهر» خرید کرده اند.
    رییس سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: دستاورد دیگری که می شود برای نمایشگاه کتاب به عنوان یک پشتوانه ذکر کرد، گفت وگوها مسوولان فرهنگی ایران و مهمانان خارجی بود.
    صالحی افزود: نکته دیگر اینکه نمایشگاه یک فرصت آکادمی برای حوزه مطالعات نشر ایران است و برپایی نشست های و نتایج حاصل از آنها مسیر را برای برداشتن قدم های رو به جلو در دوره های آتی میسر می سازد.
    سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در محل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت