برگزاری نمایشگاهی از آثار کمتر دیده شده موزه ملی ایران

عصر نمایشگاه-نمایشگاهی از آثار کمتر دیده شده موزه ملی ایران به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها برپا می شود.

برگزاری نمایشگاهی از آثار کمتر دیده شده موزه ملی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، این موزه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها با برگزاری نمایشگاهی از آثار کمتر دیده شده موزه ملی ایران برگزاری سه نمایشگاه و همچنین ویژه برنامه های موزه ای پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

    جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران در خصوص برنامه های هفته میراث فرهنگی در موزه ملی ایران گفت: هفته میراث فرهنگی، نوروز موزه ها محسوب می شود به همین دلیل موزه ملی همه ساله با ویژه برنامه های متنوع در خدمت دوستداران موزه ملی بوده است.

    وی درباره معرفی برنامه های هفته میراث فرهنگی سال1396 گفت: در هفته میراث فرهنگی امسال، موزه ملی سه نمایشگاه خواهد داشت که یکی از آن ها نمایشگاهی است با عنوان " نمایشگاه آثار کمتر دیده شده موزه ملی ایران" که در تالار نمایشگاهی موزه دوران اسلامی به نمایش در می آید.

    آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه شامل 252 اثر در بازه زمانی پارینه‌سنگی تا دوران قاجار شامل180 اثر پیش‌ از تاریخی، 16 اثر تاریخی، 34 اثر اسلامی و 22 شیئ مهر و سکه است.

    از ویژگی‌های این نمایشگاه آن که80 درصد آثار این نمایشگاه هیچگاه به نمایش درنیامده و 20 درصد مابقی هم کمتر دیده شده است.

    نوکنده افزود: با توجه به آنکه امسال هشتادمین سالگرد تأسیس موزه ایران باستان است در این نمایشگاه نیز 80  اثر فاخری که دیده نشده را به نمایش گذارده ایم.

    وی گفت: نمایشگاه آثار کمتر دیده شده موزه ملی ایران در روز چهارشنبه 27 اردیبهشت گشایش یافته و به مدت یک ماه برپا است و در تالار نمایشگاهی موزه دوران اسلامی قرار دارد که همه روزه از ساعت 9 تا 19پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

    نوکنده در پایان گفت: دو نمایشگاه و ویژه برنامه های دیگری در این مدت در موزه برقرار است که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت