رییس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران خبر داد

رونمایی از شبکه مجازی نمایشگاه زنان و تولید ملی

عصر نمایشگاه- رییس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران از رونمایی شبکه مجازی نمایشگاه زنان تولید ملی به آدرس zananvatolidmeli.net در آینده ای نزدیک خبر داد.

رونمایی از شبکه مجازی نمایشگاه زنان و تولید ملی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،فهیمه فیروزفر در نشست خبری هشتمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: این دوره از نمایشگاه از تاریخ یازدهم تا بیست و سوم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می شود و علاقه مندان از ساعت 10 تا 21 می توانند از غرفه ها بازدید کنند.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی کوثرها و برندهای شرکت کننده عضو وب سایت نمایشگاه زنان و تولید ملی هستند، گفت: امیدواریم تا شهریور آینده که نهمین دوره از نمایشگاه را برگزارمی کنیم تمامی برندها امکان خرید آنلاین از طریق این وب سایت را فراهم کنند.
    رییس ستاد توانمندسازی سرپرست خانوار با تاکید بر اینکه در این دوره از نمایشگاه ده برند قبلی حذف شدند و ده برند جدید جایگزین آن شده اند ، عنوان کرد: یکی از مهمترین فاکتورها برای حضور برندها کیفیت بالای محصولات و رضایت شهروندان است .
    فیروزفر ادامه داد: در هشتمین دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی 36 غرفه زنانه ،21 غرفه مردانه ، 13 غرفه کودک ، 13 صنایع دستی ، 2 غرفه کالای حجاب ، 2 غرفه کالای خواب و 2 غرفه محصولات چرم فعال هستند . ضمن اینکه محصولات غرفه حجاب با 20 درصد تخفیف ارایه می شود .
    وی با تاکید بر حضور 86 برند مطرح کشور در نمایشگاه امسال گفت: براساس بررسی های ما دو هزار و 569 زن سرپرست خانوار نمایشگاه این دوره را حمایت می کنند و زیر پوشش برندها هستند .
    فیروزفر با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی اگر هزینه تولید کاهش یابد قیمت محصول نیز کاهش پیدا می کند و استقبال شهروندان ازخرید بیشتر می شود، تصریح کرد : بسیاری از برندها از ما درخواست کردند تا به آنها زنان سرپرست خانوار را به عنوان نیروی کار معرفی کنیم .
    وی در ادامه به رونمایی از شبکه مجازی نمایشگاه زنان و تولید ملی اشاره کرد و گفت: در این سایت تمامی کوثر ها و برندها حضور دارند و ما حتی قسمتی را به آگهی استخدام اختصاص داده ایم . به عبارتی دیگر ما از طریق این سایت فرصتی را فراهم کردیم تا تمامی برندها نیازهای خود را مطرح کنند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند .
    به گفته رییس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار لینک فروش آنلاین بسیاری از برندها دراین سایت موجود است و شهروندان به آسانی امکان خرید تولیدات ملی را دارند .
    فیروزفر در بخش دیگری از سخنانش به حضور غرفه های آجیل و شیرینی و ملزومات شب عید در هشتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی پرداخت و عنوان کرد :درفضای بیرون از نمایشگاه نیز 486 متر مربع زمین رابه غرفه های آجیل و شیرینی و 36 غرفه پوشاک اختصاص داده ایم. این غرفه های پوشاک متعلق به تولید کنندگان جوانی هستند که آثار فاخری تولید می کنند اما در حد یک برند معرفی نشده اند .ضمنا فضای زیر زمین نمایشگاه نیز به محصولات صنایع دستی و ملزومات شب عید اختصاص داده شدند .
    وی با تاکید بر اینکه 25 درصد از غرفه های داخلی متعلق به کوثرهای زیرنظر شهرداری است، تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی های زنان و تولید ملی نظارت گسترده بر عملکرد برندها و کیفیت محصولات است .در واقع غرفه داران می دانند اگر جنس محصولاتی که ارایه می کنند خوب نباشد نمی توانند در نمایشگاه آینده شرکت کنند.
    فیروزفر با بیان اینکه شهرداری تهران تاکنون با حمایت خود توانسته موجب شکل گیری شبکه میان تولید کنندگان شود، تصریح کرد: اگر واقعا همه  از تولید کنندگان حمایت کنند، حقوق تولید کننده و مصرف کننده رعایت می شود . ما یک سری تسهیلات برای تولید کننده قائل می شویم و اگر دولت هم این تسهیلات را فراهم کنند تمامی این محصولات در حد صادرات است .
    رییس ستاد توانمندسازی سرپرست خانوار در ادامه سخنان خود به راه اندازی مجهزترین مرکز آموزش زیورالات در پیاده راه 17شهریور اشاره کرد و گفت: هر فردی که برای آموزش این هنر مراجعه کند او را به شبکه مذکور متصل می کنیم تا تمامی آموزش های لازم را پشت سربگذارند.
    لازم به ذکر است آموزش هایی همچنین ماتریس کامپیوتر که بسیار گران است در این مرکز برای افراد زیرنظر ستاد رایگان و برای مابقی30 درصد بیرون ارایه می شود .
    فیروزفر با تاکید بر حمایت با همکاری برندهای مختلف با ستاد عنوان کرد: ما با سایت دی.جی کالا وارد مذاکره شدیم تا محصولات کوچکی که توسط معلولان تولید می شود از این طریق به فروش برسد . اما مشکل اینجاست که بازار و فضای تولید موجود است اما همچنان با مشکل تولید کننده روبروهستیم .
    به گفته فیروزفر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مدل توانمندسازی خود را به تمامی مدیران استانها و فرمانداری های سراسر کشور آموزش داده و تجربیات خود را درشهرستان ری به اشتراک گذاشته است .البته عدم همکاری سازمان ها مهمترین مشکل در راه اجرای عملی طرح بوده است .
    رییس ستاد توانمندسازی سرپرست خانوار همچنین به رایزنی های ستاد با وزارت صنعت اشاره کرد و گفت: با این وزارت خانه صحبت کردیم تا برتریk های نمایشگاه های استانی را به ما معرفی کند تاغرفه ای دراختیار آنها بگذاریم که تا کنون پاسخی دریافت نشده است. ما حتی به مرکز ارتباطات اسلامی هم اعلام آمدگی کردیم تا درصورت رغبت کشورهای اسلامی برای حضور در نمایشگاه غرفه ها دراختیار آنها گذاشته شود دراین مورد نیز تنها دو برند اعلام آمادگی کرده اند.
    فیروزفر موضوع اجرای طرح انضباط شهری درمنطقه 12 و ورود زنان این منطقه به طرح توانمندسازی را از دیگر برنامه های ستاد معرفی و عنوان کرد: تمامی افرادی که به ما مراجعه کردند یا به مراکز خدمات اجتماعی معرفی شدند یا در کوثرها به شکلی نسبتا پایدار اشتغال دارند .ضمن اینکه سامانه خدمات اجتماعی نیز به تازگی ایجاد شده است .
    به گفته وی تا کنون 20 هزار نفر در سامانه زنان سرپرست خانوار ثبت نام کرده اند  که 6 هزار نفر آنها درحال حاضر زیر نظر این ستاد فعالیت می کنند .
    رییس ستاد توانمندسازی سرپرست خانوار همچنین به فعالیت کوثر درودگری پرداخت و گفت : 64 هزار نفر برای حضور دراین کوثر اعلام آمادگی کردند و 20 نفر درکلاس ها شرکت داشتند ودر نهایت 8نفر از این افراد برای غرفه سازی در هشتمین دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی همکاری کردند .
    فیروزفر ادامه داد: این افراد تا اردیبهشت ماه گواهی نامه درودگری خود را می گیرند و حداقل ماهی 3 میلیون تومان می توانند ازاین طریق درآمد داشته باشند .
    به گزارش شهر نوشت ،وی در پایان راه اندازی آموزش کوثر زبان انگلیسی را از مهمترین برنامه سال آینده معرفی و عنوان کرد: سامانه ما نشان می داد که سطح زبان انگلیسی 56 نفر از فرزندان سرپرست خانوار خوب بود . پس از غربالگری اولیه 18 نفراز آنها به یکی از موسسات معروف زبان انگلیسی معرفی شدند و هزینه کلاس های آنان توسط ستاد پرداخت شد. توانمندی این افراد به گونه ای بود که مدیر موسسه زبان تحت تاثیرقرار گرفت و یک دوره آموزشی به صورت رایگان برای افراد برگزارکرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت