همزمان با حضور مسوولان و بازدید مسوولان صورت گرفت:

نشست مشارکت کنندگان داخلی و خارجی سیزدهمین نمایشگاه سنگ اصفهان

عصر نمایشگاه- سیزدهمین نمایشگاه صنعت سنگ اصفهان با برگزاری نشست هم اندیشی مشارکت کنندگان داخلی و خارجی این نمایشگاه، افتتاح شد.

نشست مشارکت کنندگان داخلی و خارجی سیزدهمین نمایشگاه سنگ اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، در این نشست مسوولان استانی و کشوری و همچنین مشارکت کنندگان داخلی و خارجی به بیان دیدگاه های خود پرداختند که اهم دیدگاه های آنان را در ادامه می خوانید:

    پیشنهاد ایجاد شرکت های مشترک

    اسرافیل احمدیه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: به دلیل ظرفیت وسیع صادرات سنگ در ایران و اصفهان، تنوع و کیفیت این محصولات، می‌توان شرکت‌هایی مشترکی را متشکل از سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرد.

    وی گفت: بیشترین واحدهای صنعت سنگبری کشور در استان اصفهان قرار دارد و در همین راستا برای مشارکت با سرمایه گذاران خارجی و صادرات سنگ‌های مختلف به کشورهای خارجی آماده هستیم.

    وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 350 معدن سنگ تزیینی از جمله گرانیت در استان اصفهان فعالیت دارند.

    به گفته وی، واحدهای فعال در حوزه سنگ، معدن و ماشین‌آلات در این نمایشگاه دور هم آمده‌اند که با افتتاح این نمایشگاه، توانمندی مشارکت کنندگان داخلی و خارجی در کنار هم سنجیده می‌شود.

    تفکر صنعت سنگ، تفکر قبلی نیست

    ابوالقاسم سرتیپی، نایب رییس کمیسیون معدن و سنگ تزئینی اتاق بازرگانی اصفهان: تفکر صنعت سنگ ایران در حال حاضر، تفکر برد- برد استو با گذشته متفاوت شدهاست.ایران یکی از امن‌ترین نقاط جهان برای شرکت کنندگان خارجی محسوب می‌شود و همچنین وجود بهترین معادندر ایران می تواند همکاری ما را با کشورهایی نظیر ایتالیا تقویت کند.

    نمایشگاه ها باید صادرات محور باشند

    سیف الله امیری، سرپرست صنایع معدنی غیر فلزی وزارت صنعت و معدن: صنعت سنگ و دیگر صنایع وابسته که دارای ظرفیت‌های صادراتی هستند می‌توانند بخش مهمی از پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را به دوش کشیده و با تکیه بر مزایای نسبی و رقابتی خود بازوهای صادراتی کشور را بیش از پیش تقویت کنند. به همین دلیل نمایشگاه های این حوزه نیز باید رویکرد صادرات محور داشته باشند.

    وی افزود: در یک فضای اقتصادی تعامل محور، نمایشگاه‌های تخصصی به عنوان شاهراه ارتباط گیری و نقطه برجسته تعاملات، همکاری‌ها و همچنین مرکز به روز کردن دانش و آگاهی فعالان هر رشته صنفی، فضایی را فراهم می‌آورند تا صنایع کشور علاوه بر تقویت ارتباطات داخلی و سهم خواهی خود از بازارهای کشور، ارتباطات بین المللی خود را نیز محکی بزنند.

    امیری ادامه داد: میزان تولید سنگ بریده شده در سال گذشته 80 میلیون متر مربع بوده است. همچنین میزان مصرف سنگ بریده شده در کشور 70 میلیون متر مربع و میزان صادرات سنگ تزیینی در سال گذشته 1.2 میلیون تن به ارزش 273 میلیون دلار است که نسبت به سال  94 حدود 250 هزار تن افزایش داشته‌ است. 

    وی عدم وجود مدیریت علمی و برنامه ریزی صحیح، عدم انتخاب ماشین آلات مناسب، روش استخراج نامناسب و ایجاد ضایعات نامتعارف، نبود فناوری جدید، قیمت تمام شده بالا به دلیل فرسوده بودن ماشین آلات، تهدید کالاهای جایگزین در بازار، عدم حضور فعال در نمایشگاه‌های بین المللی، نبود مدیریت اطلاعات، تنگناهای مالی، حمل و نقل ضعیف در واردات و صادرات و ضعف برنامه ریزی مناسب برای صادرات و ورود به بازارهای جدید را از جمله مسایل و مشکلات این بخش دانست.

    قضاوت، محک، معرفی

    رسول محققیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: استان اصفهان نخستین برگزار کننده نمایشگاه سنگ در ایران است و به نوعی می توان گفت، سنگ بنای نمایشگاه سنگ ایران در این استان گذاشته شده است؛ نمایشگاهی که هر ساله تلاش دارد سیر تکاملی خود را در زمینه ارتقای کیفی مشارکت کنندگان داخلی، جذب مشارکت کنندگان خارجی و نیز تخصصی تر کردن سطح بازدیدکنندگان، طی کرده و از یک نمایشگاه استانی و ملی، فراتر رود. در این دوره، علاوه بر حضور شرکت های مطرح داخلی، میزبان بیش از 30 شرکت کننده خارجی از کشورهای چین، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا است. از این رو تولیدکنندگان داخلی این فرصت را یافته اند تا تولیدات و خدمات خود را با افتخار در کنار شرکت های خارجی فعال در این حوزه به نمایش بگذارند، قضاوت شوند، محک بخورند و خود را معرفی کنند. 

    توسعه همکاری با ایتالیا

    شهریار شعبانی، دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان: ما به دنبال رشد و توسعه فعالیت‌های سنگی و معدنی خود با دیگر کشورها هستیم. در این رابطه با شرکت نمایشگاه اصفهان نیز وارد مذاکره شدیم تا با هم افزایی ظرفیت های استان بتوانیم در بازارهای جهانی به کار خود رونق دهیم.

    وی اضافه کرد: در راستای تعامل با کشورهای دنیا در حوزه فعالیت‌های مربوط به سنگ و معدن در سال جاری، با شرکت IMM کارارا ایتالیا روابط خود را آغاز کرده‌ایم و در حال توسعه آن هستیم.

    مشارکت کننده ایتالیایی: توسعه فعالیت در اصفهان

    نماینده شرکت IMM کارارا ایتالیا: از طریق دفتر IMM در اصفهان در نظر داریم طرف ایرانی، به پیشرفت و مهارت در حوزه سنگ دست یابد.

    وی گفت: دلیل حضور ما در این نمایشگاه نیز همین است. ما قصد حضور نمایشی نداریم و به دنبال توسعه فعالیت های خود در اصفهان هستیم. هدف ما از حضور در اصفهان و شرکت در نمایشگاه ها این است که با یک دید واقع گرایانه به همکاری خود با اصفهانی ها ادامه دهیم و با اجرای برنامه های آموزشی کمک کنیم که ایران در بازارهای جهانی به جایگاه واقعی خود دست یابد.

    مسوول پاویون چین: نمایشگاه سنگ اصفهان، بهترین نمایشگاه هدف

    مسوول پاویون چین در سیزدهمین نمایشگاه سنگ اصفهان: نمایشگاه سنگ اصفهان در ایران بهترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌ برای کشور چین است. نمایندگان کشور چین از سال 2010 در نمایشگاه سنگ اصفهان حضور داشته و این ششمین بار است که در این نمایشگاه شرکت می کنند.
    وی اضافه کرد: حضور در این نمایشگاه باعث می شود که هم ما و هم ایرانیان از نیازها و توانمندی های یکدیگر اطلاع یافته و با هم همکاری های مشترک و دو سویه داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت