در مراسم تجلیل از فعالان موزه‌ها بیان شد

عصر نمایشگاه- موزه‌ها می‌توانند علاوه بر جلوگیری از تفسیرهای منفعت‌طلبانه، شفافیت تاریخ را ضمانت کنند.

در مراسم تجلیل از فعالان موزه‌ها بیان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در مراسم تجلیل از فعالان و دست اندرکاران حوزه موزه‌ها که امروز در موزه ملی ایران برگزار شد؛ محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه های کشور از رشد 120 درصدی موزه های غیر دولتی و راه اندازی 40 موزه شخصی خبر داد و اظهار داشت: من همیشه معتقدم که مردم باید میراث فرهنگی را حفاظت کنند و دولت نیز به مرور زمان باید وظیفه پاسداری از میراث فرهنگی را به مردم واگذار کند.

    وی افزود: جامعه ما نیاز به ارتباط دارد و همین ارتباط باعث شده که یک هنرمند بلژیکی پس از برگزاری یک نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر اقدام به تهیه چند خانه در کاشان کند و موزه ای را در این شهر شکل دهد.

    مدیر کل موزه‌های کشور در بخش دیگری از سخنانش به نقش برقراری ارتباطات بین‌المللی در شکل گیری ایده های جدید اشاره کرد و اظهار داشت: هنر قلم‌زنی ایران از گذشته تا به امروز در سطح جهان شناخته شده اما اخیرا شخصی با طرح یک ایده جدید اقدام به تهیه یک اتومبیل مازراتی و خلق یک اثر هنری با همکاری هنرمندان قلم‌زنی کرده است.

    کارگر ادامه داد: جامعه ایرانی همه نوآوری‌های خودش را مدیون ارتباطات و تعاملات بین‌المللی بوده است.

    وی تصریح کرد: موزه‌ها تنها مکانی هستند که علاوه بر جلوگیری از تفسیرهای منفعت طلبانه، شفافیت تاریخ را ضمانت می‌کنند.

    مدیرکل موزه های کشور خاطرنشان کرد: نمایشگاه «لوور در تهران» بزودی در کشور ما برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی مردم ما با تمدن های کشورهای دیگر است.

    همچنین؛ طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از مراسم تجلیل از فعالان و دست‌اندرکاران حوزه موزه ها، گفت: ما در میراث فرهنگی به دنبال حفظ و بیان حقیقت هستیم و در واقع میراث فرهنگی در همه جا می‌تواند راهنما باشد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش موزه‌ها در ایجاد صلح و رفع سوء تفاهم‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقاد ما این است که توسعه پایدار بر پایه فرهنگ و میراث فرهنگی شکل می‌گیرد و بخشی از اعتباراتمان را نیز به این سمت سوق می‌دهیم.

    معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش پایانی سخنانش به لزوم حضور جدی ایران در کرانه خلیج فارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قرار است که از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با میراث فرهنگی استفاده کنیم و حداقل مستندنگاری را برعهده آنها بگذاریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت