رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر خبر داد

برگزاری ۲ نمایشگاه همزمان با هفته میراث فرهنگی در ملایر

عصر نمایشگاه- رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از برگزاری دو نمایشگاه همزمان با هفته میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری ۲ نمایشگاه همزمان با هفته میراث فرهنگی در ملایر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از فارس ، ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت ماه تا 6 خردادماه برگزار می‌شود اظهار کرد: همزمان با این هفته برنامه‌های مختلفی توسط اداره میراث فرهنگی ملایر برگزار خواهد شد.

    وی از برگزاری نمایشگاه عکس دستکندهای استان همدان شامل دستکند شهر زیرزمینی سامن و دستکند ارزانفود خبر داد و گفت: این نمایشگاه در موزه لطفعلیان برگزار می‌شود.

    رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از برپایی نمایش اسناد غرب کشور با همکاری سازمان اسناد غرب کشور در موزه لطفعلیان همزمان با هفته میراث فرهنگی خبر داد و افزود: در این نمایشگاه بیش از70 عکس از اسناد گذشته تا به امروز به معرض دید عموم قرار داده خواهد شد.

    وی از بازدید رایگان از موزه‌ها همزمان با  28 اردیبهشت ماه روز موزه خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در این روز از موزه لطفعلیان و ارگ باستانی نوشیجان به صورت رایگان بازدید کنند.

    جلیلی در ادامه از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مدرسه یدالله زمان ملایر با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز به مدت یک هفته همزمان با هفته میراث فرهنگی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف صنایع دستی برپا می‌شود.

    وی در ادامه با اشاره به ثبت شهر ملایر به عنو ان شهر ملی مبل و منبت گفت: با یپگیری‌های انجام شده درصدد هستیم که هر چه سریعتر شهر ملایر به عنوان شهر جهانی مبل و منبت در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شود.

    رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ثبت جهانی ارگ نوشیجان در فهرست آثار جهانی گفت: در این زمینه نیز پیگیری‌های لازم صورت گرفته که امیدواریم با همکاری رئیس سازمان میراث فرهنگی شاهد ثبت این اثر در فهرست آثار تاریخی  جهان باشیم.

    وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 300 اثر تاریخی در شهرستان ملایر وجود دارد خاطرنشان کرد: 198 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت